Mijn 11 jaar oude HTPC is ermee gestopt. Daarnaast zijn TV (720P max) en receiver (zonder HDMI) ook 11 jaar oud en aan vervanging toe. Dit wordt een upgrade die niet alleen in mijn huidige setup moet passen maar ook bij een nieuwe OLED-televisie en receiver die zullen volgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 10 Home als OS. Films op 4K. Streamen via Netflix. Af en toe inloggen op een VPN. Verder administratie/mailen/Office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minder dan € 1.000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (TV) en receiver worden binnenkort vervangen. De bruikbare onderdelen van mijn huidige HTPC ga ik gebruiken voor een andere build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo min mogelijk geluid en licht van het systeem zelf en zo goed mogelijk beeld en geluid voor de speakers en TV
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag energieverbruik en daarbij dan ook een stil systeem. Uiterlijk van de behuizing moet goed in het tv-meubel en bij overige apparatuur passen. Verder zo min mogelijk verlichting/RGB.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over compatibiliteit moederbord/cpu met geheugen en SSD. Alle andere opmerkingen en tips zijn natuurlijk ook welkom.
Ik lees over problemen met RAM op de goede snelheid werkend krijgen op dit bord. Op de website van ASRock (link) kan ik alleen een overzicht compatibiliteit geheugen-moederbord in combinatie met Ryzen processors vinden. Voor het beoogde doel van de HTPC heb ik volgens mij niet per se een quadcore Ryzen nodig en de hogere tdp (65W tegenover 35W voor dualcore 3000G) is ook een nadeel. Via PCPartPicker geen issues gevonden, maar daar vaar ik niet blind op.
In de QVL van mobo (link) is de gekozen SSD niet terug te vinden. Maar er staan vrijwel geen 2TB SATA SSD's in. Zijn hier problemen te verwachten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 10 Home als OS. Films op 4K. Streamen via Netflix. Af en toe inloggen op een VPN. Verder administratie/mailen/Office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minder dan € 1.000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (TV) en receiver worden binnenkort vervangen. De bruikbare onderdelen van mijn huidige HTPC ga ik gebruiken voor een andere build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo min mogelijk geluid en licht van het systeem zelf en zo goed mogelijk beeld en geluid voor de speakers en TV
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag energieverbruik en daarbij dan ook een stil systeem. Uiterlijk van de behuizing moet goed in het tv-meubel en bij overige apparatuur passen. Verder zo min mogelijk verlichting/RGB.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over compatibiliteit moederbord/cpu met geheugen en SSD. Alle andere opmerkingen en tips zijn natuurlijk ook welkom.
Ik lees over problemen met RAM op de goede snelheid werkend krijgen op dit bord. Op de website van ASRock (link) kan ik alleen een overzicht compatibiliteit geheugen-moederbord in combinatie met Ryzen processors vinden. Voor het beoogde doel van de HTPC heb ik volgens mij niet per se een quadcore Ryzen nodig en de hogere tdp (65W tegenover 35W voor dualcore 3000G) is ook een nadeel. Via PCPartPicker geen issues gevonden, maar daar vaar ik niet blind op.
In de QVL van mobo (link) is de gekozen SSD niet terug te vinden. Maar er staan vrijwel geen 2TB SATA SSD's in. Zijn hier problemen te verwachten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Athlon 3000G Boxed | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 76,16 | € 76,16 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 38,66 | € 38,66 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 70,06 | € 70,06 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W | € 55,79 | € 55,79 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 233,95 | € 233,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 634,57 | ||