Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming Headset Xbox One X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-05 16:59
Goedemiddag Tweakers!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande.

Ik ben op zoek naar een wireless ( mag ook bedraad )gaming headset voor Xbox One X maar ik moet hem ook kunnen gebruiken om muziek van mijn telefoon te luisteren.
Hij moet niet te strak zitten en gewoon comfortabel voor een paar uur gamen , makkelijke mute knop is wel een must.

Ik heb nu 3 jaar een Turtle Beach XO Seven maar die is wel aan vervanging toe.

Wat is je budget?
Ongeveer max 200€ .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Online gamen met vrienden. Het is niet erg als ik de headset bedraad moet gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?

Steelseries Arctis 9x €199, komt uit vele test als beste naar boven maar weinig echte user reviews kunnen vinden. 2 hier op Tweakers en die klagen allebei over connectie problemen. Deze headset is wel geschikt voor de nieuwe Xbox One Series.

Steelseries Arctis Pro ca. €150, is niet wireless want die is boven budget

Steelseries Arctis 7 2019 Edition ca. €140, scheelt €50 met de Arctis9x die speciaal voor de Xbox is gemaakt maar ik lees geen problemen over connecties en er zijn meer ( positieve ) reviews

Turtle Beach Stealth 600 of 700 ca. €80-€140ziet er een beetje cheapy plastic uit maar mijn zoontje en een vriend van mij hebben de 600 en zijn erg tevreden. Ik heb altijd Turtle Beach gehad en wilde eigenlijk eens wat anders proberen.

HyperX Cloud II ca. €90 lees ik ook prima verhalen over en is vrij goedkoop.

Welke vragen heb je hier nog over?

Het liefst heb ik gewoon echte gebruikerservaringen ipv reclames en ( bevoordeelde / gesponsorde) test , dus welke headsets gebruiken jullie en welke zou je aanbevelen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-06 17:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Je hebt nog de volgende merken:

Razer Nari
Razer Thresher
Lucidsound
Plantronics

Zie ook: https://www.windowscentra...box-one-wireless-headsets

Zelf nog de TB700 Stealth maar geluid vind ik dof vergeleken met een Astro A50 die ik ook nog heb. Andere prijsklasse maar toch.

Vind zelf headsets met Xbox Wireless Protocol wel fijn. Dan is alles draadloos. Grootste nadeel is nog steeds de micro aub aansluitingen ipv usb-c.

Zou zelf nu voor een van de Wireless Razers of Lucidsound kiezen.

Edit: de lucidsound ls50x valt met code LSLOYAL20 binnen je budget. Ipv 250 is het 200.

[Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 24-05-2020 11:52]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schil1
Die ls50x wil ik even vergelijken met die ls35x maar die ls50x is vrij nieuw want ik zie bog geen vergelijkingen of uberhaupt waar ik hem in Europa kan kopen.

Maar die Lucidsound heeft wel mijn interesse gewekt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:29
Na lang wikken en wegen tussen de Arctis 9X de Plantronics Rig 800LX uiteindelijk gekozen voor de Arctis 9X. Ik was vooraf ook wel een beetje huiverig omdat ik veel las over connectieproblemen maar moet zeggen dat ik de anderhalve maand dat ik hem nu heb hij nog niet een keer is uitgevallen. Wel moet ik erbij vermelden dat ik hem verder niet gebruik om muziek te luisteren. Ik switch dus niet tussen de One X en bijvoorbeeld mijn telefoon.

Geluid van de Arctis 9X is prima, misschien iets aan de zachte kant wanneer je een van de andere presets gebruikt (bij flat is het prima). Hij is wel een stuk comfortabeler dan mijn oude HyperX Cloud2.

Ik heb ook nog even met een schuin oog naar de Astro A50 gekeken maar ik vond ze A: naar mijn zin te duur en B: er is nog niet officieel bekend of deze headset gaat werken op de series X. Ze zijn er wel mee bezig maar ik vond de gok te groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verschil tussen de 35 en 50 zijn:

50 heeft aparte usb dongle voor wireless connectie tussen Xbox en headset waar de 35 dat niet heeft. De 35 maakt connectie via het Xbox wireless protocol. Dat scheelt je dus één usb poort op je Xbox.

Verder heeft de 50 5 equalizer presets. De 35 heeft gewoon 1 basic equalizer preset en kan niet aangepast worden. Geluid schijnt zeer crisp te zijn bij beide.

Heb net ook wat reviews bekeken op YouTube. Bouw kwaliteit schijnt wel goed te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19-06 12:06
Plantronics Rig 800LX raad ik af als je er ook muziek mee wilt luisteren.

Vind muziek voor geen meter klinken op dat ding.

Als gameheadset is hij wel geslaagd. Goede positionering van geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:43
Je hebt ook een goede HyperX Cloud flight voor xbox.

https://www.amazon.com/Hy...ancellation/dp/B07Y5XBTYZ

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:10
Zelf gebruik ik de Turtle Beach Stealth 600 sinds iets meer dan twee jaar. Bevalt prima en gebruik hem alleen voor het gamen. Fijn dat je geluid voor chat en game geluid afzonderlijk kunt regelen en je geen usb nodig hebt .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warzoner
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-05-2020
mijn headset is ook laatst gesneuveld, had een Logitech g332 en persoonlijk vond ik dat een hele fijne headset deed wat die moest doen en naar mijn mening ook goed geluid, totdat die dus kapot ging en ik opzoek moest naar een nieuwe.

toen ben ik dus gaan zoeken naar een nieuwe headset helaas niet met een budget van 200,-

Ik ben zelf uitgekomen bij de Tritton Kama die voor de prijs/kwaliteit een waardige opvolger is van mijn g332, de headset is wel bekabeld maar daar heb ik geen last van als ik aan het gamen ben. Zelf heb ik 'm een 2 weken geleden voor 50,- gekocht en zie nu dat die zelfs goedkoper is dan toen ik 'm kocht. :)

https://www.bol.com/nl/p/...box-one/9200000081124889/

referral link verwijderd

Hoop dat ik je hiermee een beetje kon helpen!
:w

[Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 12-06-2020 22:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schil1
Ik heb de Lucidsound ls35x besteld bij Bol , even testenals hij volgende week binnen is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Schil1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:03:
Ik heb de Lucidsound ls35x besteld bij Bol , even testenals hij volgende week binnen is
Ben benieuwd naar je ervaring. Laat het ons weten aub :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schil1
Vandaag binnen gehad en het eerste wat ik wilde doen was de firmware update maar ik heb 2 laptops gebruikt maar de headset connect niet met de laptops dus hij kan ook niet updaten.
Ik heb zelfs nog een andere kabel gebruikt.

Ik zal toch niet eerst de headset moeten syncen met de Xbox ? Dat heb ik nog niet gedaan nl want ik wilde hem eerst updaten.
Ik he de headset wel op mijn telefoon getest en dat werkt prima.

Suggesties ? Support heb ik iig al een bericht gestuurd.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kan je via de app niet updaten dan?

• Sokucho
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20:39
Heb de turtle beach stealth 700 en arctis 7 gebruikt. De turtle beach voelt goedkoop aan, kraakt en heeft een slechte batterij. Voordeel is dat je met deze bluetooth ook kan verbinden met je smartphone. De Arctis 7 kun je alleen met 3.5mm jack verbinden met je smartphone. Arctis 7 is verder kraak helder en heeft een batterij die 20+ uur mee gaat en je kan gerust verdieping naar boven blijft verbonden bereik is super. Zou de turtle beach laten met zo een budget en voor de arctie 7 beter gaan. Edit: zie nu pas dat je al een headset hebt gekocht.

[Voor 5% gewijzigd door Sokucho op 03-06-2020 04:22]

• Schil1
MRE-Inc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:49:
Kan je via de app niet updaten dan?
App ? Bedoel je via je mobiel een firmware updaten ? Volgens mij kan dit niet maar er is ook geen app van Lucidsound.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:56

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik raad je de Turtle Beach Stealth 600 aan, heb hem zelf nu al 2 jaar en nog geen minpunten kunnen ontdekken.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• MRE-Inc

MRE-Inc

Schil1 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:41:
[...]

App ? Bedoel je via je mobiel een firmware updaten ? Volgens mij kan dit niet maar er is ook geen app van Lucidsound.
Dat bedoelde ik inderdaad. Turtle Beach heeft wel een app die zo de firmware kan updaten.

Over TB, wat hier al geschreven is. Het zijn op zich prima headsets, alleen voelen ze idd wat cheap aan. Ik heb hem destijds gekocht omdat die de eerste was die gebruik maakte van het Xbox Wireless protocol en dus echt helemaal draadloos was, dus inclusief chat. Tevens wilde ik geen headset die gebruik maakt van een dongle welk weer een USB poort op mijn One X in beslag zou nemen. Ik heb aan de achterkant namelijk al een externe SSD en externe HDD eraan hangen. Dan blijft alleen de USB poort aan de voorkant over en dat vind ik zelf lelijk en die is in gebruik om tijdens het gamen de headset aan op te laden.

Anders contact opnemen met LucidSound zelf om te vragen hoe de firmware geupdate moet worden. Vind het wel erg mooie headsets. Die Snoop Dogg uitvoering ook met custom geluidjes erin.

• Schil1
Ik heb de headset meegenomen naar mijn werk om het hier op een pc te proberen en nu lukt het wel ... ook weer opgelost en kan ik hem nu gaan testen

• Schil1
Ik heb de Headset gisteren voor het eerst moeten opladen , ik moet zeggen dat als hij aangeeft als hij leeg is dan is dat ook echt zo en kan je niet nog even een half uurtje spelen. Ik denk dat ik er zeker 15 uur mee gedaan heb.

Ik speel voornamelijk COD Blackout ( ja dat speel ik nog :p ) en ik merkte direct het verschil , 3 kills had ik niet gemaakt met mijn oude headset zo veel duidelijker is de headset dan mijn vorige TB.

Comfort was in het begin prima al begin ik nu er wat twijfels over te hebben , ik moet dit nog verder testen.
Ik heb Dolby Atmos geprobeerd en dat is wel echt fenomenaal geluid.
Mic monitoring vind ik persoonlijk irritant maar kan je met een lange push (2-3 sec ) op je rechterkant uitzetten , mic mute is 1 push. het rode lichtje wat dan in je mic gaat branden is wel irritant maar kan je van je af draaien. Al moet ik zeggen dat dit bedraad met een adapter op je controller een stuk fijner is.

Gisteren dus moeten wisselen naar mijn oude TB en dan merk je toch echt wel het verschil , in alle fronten.
Al heb ik het idee dan comfort toch echt een persoonlijke "smaak" is.

Aangezien ik bij het zoeken naar de juiste headset door de bomen het bos niet meer zag was mij niet opgevallen dat de Lucidsound niet draadloos met een mobiele telefoon werkt. Nu is dat geen must want bedraad is altijd beter qua geluid.

Ik twijfel nog licht om toch de Steelseries Arctis 9x te proberen of toch gewoon bedraad ( ik heb niet heel veel problemen met een draad en vind zo'n adapter eigenlijk fijner ) , eea laat ik nog even afwachten of de comfort zal verbeteren/verslechteren.

Keep you posted ;)

• Amaze86
@Schil1 Zou eerder Lucidsound ls50x proberen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amaze86 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:21:
@Schil1 Zou eerder Lucidsound ls50x proberen.
En waar wil je die kopen dan? Bij Lucidsound zelf kan niet aangezien ze alleen in de VS versturen. De partners op hun website die in NL leveren heb ik geen goed gevoel bij en hebben hem ook niet op de site staan. Amazon US blijft dan over maar die versturen naar NL voor 85$. Dan kom je ongeveer op 300 uit.

• Amaze86
@MRE-Inc uh je hebt gelijk,dacht dat ik hem zag bij amazon uk maar nu niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-06 18:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Und? Zit zelf, net als MRE-INC te twijfelen om een Lucidsound ls50x te nemen, maar als een ls35x ook prima is.. Totaal niet leverbaar die ls50x :(

https://www.paypal.me/HarmVeenstra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schil1
Ik heb niet heel veel meer kunnen spelen, ik heb nog een dag of 10 geloof ik om evt te retourneren maar ik denk dat ik de headset gewoon nog niet goed had afgesteld en/of niet goed zat.

Ik vind de mute knoppen op je oorschelpen heel handig , simpele druk en je bent muted of heel je game geluid is muted.
Enige minpuntje wat ik kan vinden is dus het comfort en dat moet ik nog even uitzoeken of dit aan mezelf ligt , ik ben ook nog op zoek naar de juiste volume afstelling.

Geluid en degelijkheid vd headset is echt top , batterij is ook dik in orde. Ik raad hem wel aan.

Die lx50 heeft een aparte dongle om te connecten dus die viel bij mij al af

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Schil1 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:47:
Ik heb niet heel veel meer kunnen spelen, ik heb nog een dag of 10 geloof ik om evt te retourneren maar ik denk dat ik de headset gewoon nog niet goed had afgesteld en/of niet goed zat.

Ik vind de mute knoppen op je oorschelpen heel handig , simpele druk en je bent muted of heel je game geluid is muted.
Enige minpuntje wat ik kan vinden is dus het comfort en dat moet ik nog even uitzoeken of dit aan mezelf ligt , ik ben ook nog op zoek naar de juiste volume afstelling.

Geluid en degelijkheid vd headset is echt top , batterij is ook dik in orde. Ik raad hem wel aan.

Die lx50 heeft een aparte dongle om te connecten dus die viel bij mij al af
Die aparte dongle heb ik uitgezocht. Blijkt dat ze niet op kwaliteit van geluid wilden inleveren en dat je met het Xbox Wireless Protocol (dus zonder dongle) dat dus wel doet en met een dongle behoud je geluidskwaliteit. I’m denk dus dat ik tot voor een ls50 ga met dongle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

MRE-Inc schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:25:
[...]

Die aparte dongle heb ik uitgezocht. Blijkt dat ze niet op kwaliteit van geluid wilden inleveren en dat je met het Xbox Wireless Protocol (dus zonder dongle) dat dus wel doet en met een dongle behoud je geluidskwaliteit. I’m denk dus dat ik tot voor een ls50 ga met dongle.
Nu nog hem kunnen bestellen ergens :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
Daarom baal ik zo van LucidSound,maken goede headsets maar veelste weinig reclame erover,dan doel ik vooral op de nieuwste versies.

Hopelijk op amazon.de met black friday :)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Nu ik de eerste review van de Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 heb gezien en als hij echt 150 euro hier zou kosten.. Looking good!

YouTube: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 Headset Review - Everything You Need ...

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

En.. Toch uiteindelijk voor de Corsair HS75 XB gegaan, echte Xbox headset die wireless paired zonder dongle en met Dolby Atmos en 50mm speakers.. Maandag binnen, 179 euro maar 50 euro bol cadeaubon maakt hem betaalbaar ;)

- edit -

Nu een paar dagen in gebruik, prima geluid en microfoon is duidelijk volgens de mensen waar ik mee game :) Klinkt goed met Dolby Atmos aan, paar profielen getest en balanced is naar mijn idee het beste. Zit ook goed op mijn hoofd, drukt niet teveel wat ik met de Turtle Beach 700 wel had..

Lees wel wat issues op het forum van Corsair, dat hij niet meer uitwil en mislukte firmware flashes om dat te verhelpen. Hij werd uitgeleverd met 3.0.2 firmware en dat is de laatste op dit moment...

[Voor 53% gewijzigd door Tags NL op 08-01-2021 14:44]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True