Oude Pioneer home cinema set gebruiken met moderne apparaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmandLinkens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:54
Mijn vraag
Wij hebben een pioneer home cinema set staan uit het gulden tijdperk die ik wil gebruiken als 5.1 surround set voor onze tv, maar bijvoorbeeld ook de PS4, switch, chromecast etc. De tuner heeft een optische input, maar ik krijg geen geluid met gebruik van een optische kabel. Is dit oude beestje in staat om als 5.1 surround set te werken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De 5.1 home cinema set:
- DVD/CD tuner (XV-DV77)
- een apart gevoede subwoofer (S-DV77SS)
- 5 luidsprekers (S-DV77ST)

- Ziggo connect box
- Samsung UE46D6530SWXXN

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De tuner en alle speakers werken, dit hebben we geprobeerd door een DVD af te spelen. Ik heb zowel via de optische output van de TV als van de ziggo connect box geprobeerd geluid te krijgen, beide werken niet. De instellingen van de TV heb ik gewijzigd naar externe luidspreker en bij de ziggo connect box heb ik spdif aangezet. Ook de instelling van de tuner heb ik gewijzigd naar optical ipv analoog.

In de handleiding van de tuner staat dit: "De opt. in. aansluiting moet alleen worden verbonden met een PCM audio uitgang (32 kHz, 44,1, 48 of 96 kHz)".

Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDvC3IEYh9PBHKiT3VAkITPi_ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BW8iuOQxZEUjmvzTo5F6FmJa.jpg?f=fotoalbum_large