Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Krakend geluid front camera/ verkleuring beeld Xiaomi 9t

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:31
Mijn vraag:
Beste Tweakers,

Ik heb twee vragen met betrekking tot mijn nieuwe Xiaomi 9t. Beide vragen hebben betrekking op de front camera.

Allereerst zie ik als ik mijn camera app open en wissel naar de front camera dat er op het scherm onder de front camera een verkleuring plaats vindt. Het lijkt aan de ene kant op een animatie maar aangezien de verkleuring doorloopt tot helemaal rechts op het scherm vraag ik mij dat af.

Mijn eerste vraag is dus of iemand met deze telefoon dezelfde ervaring heeft bij het openen van de front camera. (Ik heb overigens geprobeerd om er een goede foto van te maken maar dat is nog niet gelukt)

Verder heb ik de valdetectie van de front camera getest om te kijken of die automatisch inklapte (door hem kort in de hand omhoog te gooien). Dit was het geval maar er gebeurt daarna wel iets geks.

De camera app sluit ook direct en nadat de camera is gesloten ontstaat dezelfde tijdelijke verkleuring als hierboven genoemd en maakt de telefoon een kort knetterend geluid. (Dit is niet het geluid van de motor maar een geluid dat na het sluiten ontstaat)

Mijn tweede vraag is dus of iemand anders dit ook heeft/herkent.

Wat ik verder al zelf heb gedaan is kijken of de telefoon up to date is, een gewone en harde reset en uiteraard heb ik ook gezocht naar soortgelijke ervaringen op het internet. Deze heb ik helaas niet kunnen vinden.

Beste antwoord (via stutrecht op 24-05-2020 13:49)

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:23
De animatie klopt, maar niet tot aan rechts in het scherm. De animatie kan je ook uitzetten in de instellingen. Kijk anders ook even in het Mi 9T topic

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:23
De animatie klopt, maar niet tot aan rechts in het scherm. De animatie kan je ook uitzetten in de instellingen. Kijk anders ook even in het Mi 9T topic

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:31
Thanks. De animatie en geluid heb ik uitgezet en dat heeft vraag 1 opgelost.

Er is bij na de valdetectie echter nog wel een knetterend geluid. Ik ga het door jou genoemde topic doornemen. Mocht ik daar de oplossing vinden, laat ik het hier weten.

Edit: in het 9T topic werd door twee Tweakers aangegeven dat zij hetzelfde geluid horen.

[Voor 15% gewijzigd door stutrecht op 24-05-2020 13:50]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True