Toon posts:

Slechte WiFi, groot huis. Graag advies.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Geel123
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-05-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goed WiFi systeem in mijn huis. Ik ben onlangs verhuisd en de WiFi is erg slecht.

Wat is je budget?
Ik heb rond de 300 euro in m’n hoofd, zou top zijn als dat lukt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor elk advies.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een groot en erg oud huis. 3 verdiepingen a 150 m2. Ik heb nu glas vezel met kpn experia box V8 , Apple AirPort Extreme en een TP link WiFi extender. Op de begane grond is de AirPort met netwerkkabel verbonden aan de experia box. Buiten de meterkast. Verder helaas geen netwerkaansluitingen op de begane grond. Op eerste etage ook niet. Tweede etage zit wel een netwerkaansluiting. Is verder (nu) helaas niet te veranderen.

Zou graag advies ontvangen. Heb al redelijk wat gelezen maar kom er niet uit. Dacht zelf aan ;
Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO 2 pack
Of
TP-Link Deco M9 Plus Smarthome Multiroom Wifi 3-Pack
(Ben een redelijke leek, maar bijv deze systemen sluit je dan toch rechtstreeks aan op de experia box, en AirPort Extreme en extender hoef ik niet meer te gebruiken?)

Hoor het erg graag, alvast bedankt!!!

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50
Ik zelf ga voor de Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO 2 pack. Maar let op: deze zijn niet plug & play. Je heb nog wat extra software nodig om deze goed in te stellen. Als je een leek bent dan zouik de TP-link aanraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 20:41
Wellicht liggen er wel coax kabels, met een moca adapter zoals de hirschmann inca 1g creëer je dan makkelijk extra punten. Unifi is een perfecte wifi systeem hiervoor, het is alleen niet plug & play. Maar er zijn zat duidelijke handleidingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Waarom zou je voor de Pro gaan? Wat zie je daar als meerwaarde in ten opzichte van de (veel) goedkopere Lite?

Ubiquiti apparatuur is leuk, ik heb het zelf ook iets meer dan een half jaar in huis, maar het heeft wel een controller nodig. Deze heb je nodig om het een en ander in te kunnen stellen. De controller kun je als programma draaien op je computer/laptop maar ook met een stukje hardware (Cloud Key).

Wat ik in ieder geval zou bekijken is of je netwerkkabels door het huis hebt liggen of kunt trekken. Al zou je per verdieping maar 2 kabels kunnen trekken dan ben je al een heel eind. Mocht je bijvoorbeeld nog een badkamer gaan verbouwen waar een schacht in zit dan is dat het moment om extra leidingen naar een bovengelegen verdieping te leggen, uiteraard wel wanneer die boven de meterkast zit bijvoorbeeld.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee