Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Killsko
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-01 18:13
Ik heb sindskort een nieuwe SSD in mijn pc geïnstalleerd maar als ik benchmarks laat draaien vallen de prestaties een beetje tegen. Ik heb al gecheckt of de laatste firmware is geïnstalleerd en of TRIM aanstaat. Wat kan ik nog meer doen om de prestaties te verbeteren?

Specs:
WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)
ASRock B450M Pro4
AMD Ryzen 5 2600
Windows 10 Home 64-bit
NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER

AS SSD:

Userbenchmark:

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Wat is precies het probleem?

• Killsko
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-01 18:13
Dat ie niet de waarden haalt die hij zou moeten kunnen:

2.400MB/s
Schrijven (sequentieel)

1.950MB/s
Lezen (random 4K, QD32)

410.000IOPS
Schrijven (random 4K, QD32)

405.000IOPS

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Nou, wat scheelt het. Hooguit 9% en wat merk je ervan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-01 18:16
En bedenk dat de opgegeven performance wordt bereikt onder optimale omstandigheden, zoals:
- een snel moederbord wat het beste uit de SSD kan halen
- een SSD en moederbord die zijn voorzien van de beste (laatste??) updates van de software/firmware/drivers, zodanig dat de ooit vermelde snelheden worden gehaald.
- een SSD die niet throttled, dus die op het moment van de test koel is (let dus op de temperatuur/koeling van de SSD)
- daarnaast zijn de waarden van synthetische benchmarks niet consistent: als je de benchmark draait krijg je steeds andere waarden die enkele procesnten verschillen. Als je voor elke waarde uit de reeks de hoogste pakt, zul je uiteindelijk wel in de buurt komen van jouw ideaal.

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-01 22:41
Niets mis met deze snelheden, latency is ook heel netjes laag.

Je hebt hem natuurlijk in het M.2 Ultra slot zitten als ik de mainboard specs bekijk.

Heb je voldoende airflow in je kast zodat ook de SSD niet te warm wordt (bij benchmarks voornamelijk).

Heb je ervoor gezorgd dat je pc 'in rust' is bij het starten van een benchmark? Dus geen andere processen actief?

Ook de nieuwste BIOS versie voor je mainboard geinstalleerd? https://www.asrock.com/mb/AMD/B450M%20Pro4/index.asp#BIOS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10:08
Je Windows staat ook op die SSD neem ik aan? Dan zal er altijd iets vanaf gaan door Windows.

[Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 24-05-2020 14:29]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True