Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zwarte vlek op mijn tv

Pagina: 1
Acties:

• ThePlayer031
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 25-06-2020
Hoi, ik heb een tv gekocht en er zit helaas een zwarte vlek op. Kan iemand mij vertellen wat dit is en hie ik het zo goedkoop mogelijk kan verhelpen?
Het gaat om een Samsung ue46b6000

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groeten,

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-06 22:21
Misschien kan je een foto plaatsen om het probleem te verduidelijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Misschien moet je 'm eens goed schoonmaken.

Zonder enige vorm van context (of een foto), valt hier natuurlijk niks zinnigs over te zeggen. En aangezien je 'm net gekocht hebt: vraag het de verkoper.

Verder gaat het hier om een tv van meer dan 11 jaar oud, dus waarschijnlijk kost elke vorm van reparatie meer dan de tv waard is.

The devil is in the details.

• ThePlayer031
nou, ik heb dus een foto gemaakt. Alleen is de vlek op de foto zwarter dan in het echt.
Alsnog de foto, ik hoop dat u er wat aan heeft. Uiteraard wil ik reageren op uw instructies over het schoonmaken. Dit heb ik ook geprobeerd natuurlijk, uitgaande dat dat overduidelijk complete onzin is. Toch bedankt!

Groetjes,

URL="https://tweakers.net/i/sLTERG9wEeKQM0_3O7HaxbG8AJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MO4tKEUxquR4CGYnnDMmmuUb.jpg?f=user_large",,"1"][/URL]

• Hahn
Mijn opmerking over schoonmaken was natuurlijk sarcastisch bedoeld, om aan te geven dat je te weinig informatie gaf.

Heb je de verkoper ook al gevraagd of dit een bekend probleem was? Want verder kan dit van alles zijn, vervoerschade, vochtschade, etc. Zoals ik al zei: de tv is zo oud, waarschijnlijk is het het repareren niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-04 18:40
DOA toestel, retour sturen en een andere vragen

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Kenny73 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:16:
DOA toestel, retour sturen en een andere vragen
Tv is een model van 11 jaar oud en wordt allang niet meer gemaakt, ik gok dat 'ie dat niet nieuw in de winkel heeft gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-04 18:40
Dan terug naar de verkoper ;)

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-06 21:53
ThePlayer031 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:47:
nou, ik heb dus een foto gemaakt. Alleen is de vlek op de foto zwarter dan in het echt.
Er is wel wat meer mis dan een zwarte vlek. Ik zie ook dat er een beeld is ingebrand. Links, rechts en onder is duidelijk een rand lichter blauw te zien met afgeronde hoeken. Daarbinnen is het beeld gewoon ruk. Het lijkt me sterk dat de verkoper dit niet wist. Toestel is gewoon afgeschreven.

Het goedkoopste om dit op te lossen? Terug naar de verkoper en geld retour. Wil je de makkelijkste oplossing, dan breng je deze televisie naar het milieupark. Volgende keer dat je een tweedehands televisie gaat kopen, test deze dan eerst. Paar verschillende statische beelden van verschillende egale kleuren laat al snel dit soort problemen zien.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:20
Hoogstwaarschijnlijk particuliere verkoper. Dat is dan garantie tot aan de drempel van de voordeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:41
Yups, dit is een gevalletje "had je van te voren moeten testen bij de verkoper". Ik gok gekocht via marktplaats. Je zou kunnen proberen de verkoper te sturen, als je het verzonden hebt gekregen, maar ik denk dat je je geld kwijt bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:49:
Mijn opmerking over schoonmaken was natuurlijk sarcastisch bedoeld
Sarcastisch misschien, maar het lijkt er wel degelijk op, dat het juist daardoor is ontstaan
Het is precies het 'pad' wat je volgt, als je er met een doek overheen gaat, eerst de randen, dan door het midden

Gevalletje te agressieve poetsvrouw/middel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-06 13:22
Ik had bij mijn Samsung tv iets soortgelijks. Bij mij waren het ledstrips die los waren geraakt. Je zou de tv open kunnen schroeven en de ledstrips vast kunnen lijmen. Er zijn ook bedrijven die dit voor je kunnen doen voor c.q. €150.

• ThePlayer031
nou, de verkoper heeft mij gezegd dat ik hem terug mocht brengen als er wat aan mankeerde.
Alleen wil ik zelf niet geloven dat dit door iets anders komt dan de tv steeds tegen mijn bovenbenen kwam tijdens het vervoeren. Ik ben best wel lang odm voor mijn leeftijd, maar ik heb niet zoveel kracht. Vandaar dat ik denk dat dit mijn eigen schuld is.... .... Weet er iemand toevallig of een lcd paneel vervangen duurder uitkomt dan een nieuwe 2dehandse tv met een reactiesnelheid van 1-2ms en 46inch?

Kortom ik wil en durf niet terug te gaan naar de vorige eigenaar en vrees dus dat ik echt een andere oplossing moet vinden. Tevens wil ik er aan toevoegen dat de vlek er al voor het schoonmaken aanwezig was.

@Hahn
Ik vond het ook wel grappig hihi ^_^

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-06 21:53
ThePlayer031 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:54:
nou, de verkoper heeft mij gezegd dat ik hem terug mocht brengen als er wat aan mankeerde.
Dat is makkelijk dan, terug naar de verkoper.
Alleen wil ik zelf niet geloven dat dit door iets anders komt dan de tv steeds tegen mijn bovenbenen kwam tijdens het vervoeren. Ik ben best wel lang odm voor mijn leeftijd, maar ik heb niet zoveel kracht. Vandaar dat ik denk dat dit mijn eigen schuld is....
Omdat er meer aan de hand is dan een vlek, lijkt het me heel sterk dat het daardoor komt.
Weet er iemand toevallig of een lcd paneel vervangen duurder uitkomt dan een nieuwe 2dehandse tv met een reactiesnelheid van 1-2ms en 46inch?
Een paneel voor dit type van 11 jaar oud? Heel onwaarschijnlijk dat je die nog vindt. En zelfs als je die weet te vinden, dan zal het niet goedkoop zijn. Je gaat hoe dan ook duurder uit zijn dan een nieuwe (niet tweedehands!) televisie.
Kortom ik wil en durf niet terug te gaan naar de vorige eigenaar en vrees dus dat ik echt een andere oplossing moet vinden.
Kom op, even diep ademhalen en terug naar de verkoper.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True