Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

cd rom drive van 2011 laat PC stoppen (power down). waarom?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ejvandekaa
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-11 10:26
Ik dacht ik gebruik mijn bestaande cd rom drive uit 2011 in mijn nieuwe PC. Hoef ik die niet te kopen. Echter waar die in mijn oude system nooit problemen gaf, zorgt hij er in het nieuwe systeem voor dat de pc afslaat, of niet opstart. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Is dat omdat de ced rom drive zo oud is of omdat de power niet genoeg is (ie heb ik hetzelfde probleem als ik er 1 of meer hd's in hang?

Het nieuwe systeem (gebaseerd op het mainstreamsysteem van de best buy guide van mei 2020):

AMD Ryzen 5 3600 processor
Asrock B450M-HDV R4.0 moederbord
Cooler Master MWE Bronze 550 V2 PSU / PC voeding
Cooler Master Silencio 352 Micro ATX Behuizing
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Dragon Videokaart
WD Blue SN550 1TB M.2 SSD

wat heb ik gedaan:

- systeem gebouwd met de stock processor cooler. temp was echter erg hoog met 60 graden (het systeem wat ik nu heb is 30 graden) ook beviel mij de airflow niet.

- vervolgens heb ik windows 10 geinstalleerd

- vervolgens heb ik de be quiet! Pure Rock 2 Black cooler gekocht en met enige moeite geinstalleerd.

- gisteren had ik enige problemen met het zien van beeld op het monitor maar uiteindelijk is dat gelukt (een stekker zat verkeerd?).

- verder duurt het even voor de computer een signaal stuurt naar de monitor

- vervolgens een oude cd rom drive (gemaakt in feb 2011) in het nieuwe systeem gezet (in het oude systeem uit 2016 heeft hij nooit problemen gegeven.

- vandaag besloten om aan de drivers te gaan werken en de PC klaar voor gebruik te maken. De PC aangezet en ik kon aanloggen en in windows google chrome instaleren van de CD voor het moederbord (athans van internet af)

- vervolgens via chrome wat info gezocht

TOEN VIEL DE PC UIT!!!

- meerdere keren power button ingedrukt maar hij ging niet aan

- vervolgens de power kabels los gehaald en daarna weer aangesloten en dan de power knop ingedrukt.
hij begint aan te gaan ( fan's gaan draaien) maar dan stopt hij weer

- vervolgens de CD rom eraf gehaald.

- eerste keer dat ik hem aan zet deed die niets

- vervolgens start de PC zonder problemen op en nu werkt hij al enige tijd

wat kan dit veroorzaken?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom verdenk je je cd-rom drive? Voor en inbouwen en na het uitbouwen lijkt die ook al niet lekker te werken?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True