Nieuwe build kan 2e monitor niet selecteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:36
Mijn vraag
Vandaag een nieuw systeem (best buy advies Maart 2020) samen met een vriend gebouwd:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,05€ 444,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 73,46€ 73,46
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 68,04€ 68,04
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 101,58€ 101,58
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 111,93€ 111,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.067,89

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64- bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
In elkaar zetten ging voorspoedig.
Beeldschermen aangesloten via DVI naar displayport connector (linker scherm) en DVI naar HDMI connector (rechter scherm)

In bios kon ik de boot order aanpassen op het linker scherm (DVI naar displayport) waarna de installatie van Windows van start ging.

Windows startte na de installatie op het linker scherm. Nadat wij de laatste AMD radeon software op hadden gezet 20.2.2 versprong het beeld naar het rechter scherm maar ik kreeg in geen mogelijkheid het scherm uitgebreid naar het linker scherm.

Omdat de bios versie van het moederbord ook geupdate diende te worden, hebben wij dat eerst gedaan. Dit ging ook in een keer goed.

Wederom gingen wij verder met het beeldscherm probleem:
Software geupgrade naar die nieuwste driver 20.4.1, dit loste het probleem niet op
Via safe mode radeon software verwijderd en het linker scherm ging weer aan, maar het rechter scherm niet, ook geen mogelijkheid tot uitbreiding van beeldscherm.

Na het installeren van Radeon software, springt het beeld weer naar het rechter scherm en is uitbreiden naar linkerscherm niet mogelijk.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:23
Welke monitoren? Is dat zulk oud spul dat er geen DP of HDMI op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:37

M2M

medicijnman

De meeste converters werken maar 1 kant op. Weet je zeker dat de converter de goede kant op werken? Een HDMI --> DVI-D converter is een converter die van een HDMI opeet en er een DVI-D output van maakt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
Schermen zijn niet de nieuwste.

Rechterscherm:
LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
Deze hebben wij ook via HDMI aangesloten, maar deze gaf helemaal geen beeld.

Linkerscherm:
Samsung - SyncMaster 226bw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik neem aan dat je ook alleen de aansluitingen op de kaart hebt gebruikt en niet die op het moederbord want die werken niet zonder IGP.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
Wim-Bart schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:51:
Ik neem aan dat je ook alleen de aansluitingen op de kaart hebt gebruikt en niet die op het moederbord want die werken niet zonder IGP.
Ja, dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
Aanvulling op alles:
Wij hebben windows opnieuw geïnstalleerd, eerst Windows geüpdatet, wat opvallend is aan alles. Voordat er Radeon software op staat zie je alles op het linker scherm, zie je het rechter scherm niet in Windows en na installatie van de Radeon is het andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:23
Donkoking schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:48:
Schermen zijn niet de nieuwste.

Rechterscherm:
LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
Deze hebben wij ook via HDMI aangesloten, maar deze gaf helemaal geen beeld.

Linkerscherm:
Samsung - SyncMaster 226bw
Volgens de specs heeft de LG geen DVI. Wel 2x HDMI en een VGA. Hoe heb je die aangesloten?
De Samsung sluit je aan met een HDMI > DVI-D adapter dus niet met een DVI-D > HDMI omdat adapters niet andersom werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Uszka schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Volgens de specs heeft de LG geen DVI. Wel 2x HDMI en een VGA. Hoe heb je die aangesloten?
De Samsung sluit je aan met een HDMI > DVI-D adapter dus niet met een DVI-D > HDMI omdat adapters niet andersom werken.
Aangezien TS rapporteert dat voor het installeren van de drivers het linkerscherm werkt en daarna het rechterscherm lijkt me dat niet meer de oorzaak. Beide schermen zijn blijkbaar capabel om een signaal weer te geven, alleen niet tegelijk.

TS, wat als je het werkende scherm loskoppelt, werkt dan het andere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
Als wij het rechter scherm los hadden gekoppeld, bleef het andere scherm ook op zwart.
Nu hebben wij de hdmi kabel op de tv aangesloten en wij konden het scherm uitbreiden.

Het probleem lijkt in ouderdom van het scherm of de converter te zijn.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1