ArranChace schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:27:
en wellicht zelfs handiger zijn eventjes te wachten nog een paar weken/maanden voor de nieuwe 4000 serie Ryzens waarvan verwacht word betere singlecore prestaties te hebben die gelijk/beter zijn als de Intels zelf.
Betreffende Ryzen 4000 blijft het een gok of de single core prestaties beter zullen zijn dan bij Intel, momenteel dus puur speculatie.
Echter in mijn ogen presteert Ryzen 3000 ook al goed genoeg in de meeste games tegenover Intel, vooral als je op 1440p of hoger gamed omdat je dan meer GPU bound bent.
Wat betreft de launch van Ryzen 4000, naar mijn weten zou het in dit najaar gebeuren, maar gezien de huidige omstandigheden wereldwijd zou ik niet verbaasd zijn als dit ineens Q1 2021 zou gaan worden.
Betreffende 3700x vs 9700k, die Intel CPU nu kopen is een slecht idee sowieso omdat de nieuwe CPUs van hun in feite al uit zijn, en wat gamen betreft dat hangt enorm af wat je wilt, ik heb een 3700x in combinatie met een 1440p 144hz scherm en ik haal voldoende performance onder AMD.
Enige reden om voor Intel te gaan is als je op 240hz 1080p zou gamen, even terzijde dat je daar een stevige videokaart voor nodig hebt, alleen dan zie ik het nut om qua gaming voor Intel te gaan, anders niet.
Omdat de platform waar de 9700k op zit ook klaar is, je kan de nieuwe 10xxx serie niet op die moederbord installeren en daar heb je de z490 voor nodig, die ook de volgende Intel generatie zal ondersteunen.
Plus AMD wil eens vaak in prijs dalen als er een opvolger komt, je bent een dief van je eigen portemonnee als je nu voor een oude 9700k de volle poet zou betalen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Mizgala28 op 23-05-2020 20:51
]