Ik heb een systeem nodig dat als NAS kan functioneren en in de toekomst naar ieg. 4 schijven kan schalen.
In de praktijk zal het veel uit staan. De voornaamste reden om een NAS te gebruiken is dat we op die manier vanaf meerdere laptops (met verschillende OS'en) backups kunnen maken. Daarnaast denk ik ZFS te gaan gebruiken om zonder angst m'n foto archief bij te kunnen houden (snapshots!).
Ik heb het volgende systeem daartoe samengestelt. Budget is belangrijk, maar ik wil m'n data wel veilig hebben en kunnen groeien naar 4 schijven.
Ik heb redelijk wat adviezen en reviews gebruikt om dit samen te stellen. Maar ik vraag me af of ik nog dingen vergeet of moet controleren voor ik dit zou bestellen.
Alvast dank tweakers!
In de praktijk zal het veel uit staan. De voornaamste reden om een NAS te gebruiken is dat we op die manier vanaf meerdere laptops (met verschillende OS'en) backups kunnen maken. Daarnaast denk ik ZFS te gaan gebruiken om zonder angst m'n foto archief bij te kunnen houden (snapshots!).
Ik heb het volgende systeem daartoe samengestelt. Budget is belangrijk, maar ik wil m'n data wel veilig hebben en kunnen groeien naar 4 schijven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Pentium Gold G5400 Boxed | € 57,35 | € 57,35 |
1 | Moederborden | Asus Prime H310I-Plus R2.0 | € 77,18 | € 77,18 |
2 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 3TB | € 76,35 | € 152,70 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Wit | € 78,- | € 78,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT16G4DFD824A | € 66,65 | € 66,65 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 42,85 | € 42,85 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 250GB | € 39,99 | € 39,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 514,72 |
Ik heb redelijk wat adviezen en reviews gebruikt om dit samen te stellen. Maar ik vraag me af of ik nog dingen vergeet of moet controleren voor ik dit zou bestellen.
Alvast dank tweakers!