Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Louloudia84
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 03-07 13:30
Lieve tweakers,

Namens mijn moeder (en mijn portomonee, het was een cadeau) wil ik jullie, zover mogelijk, om expertise vragen voor het volgende:

Het toestel, Huawei Mate 10 lite, is nu bijna 2 jaar oud en bij de MediaMarkt online gekocht. Mijn moeder klaagde 2 weken geleden over dat de batterij heel snel leeg loopt. Ik zag er niks achter aangezien zij een hoop apps heeft en dit er deels bijhoort.

Na 2 dagen vertelde ze mij dat het toestel zoals normaal s'nachts aan de oplader heeft gehangen en s'morgens het toestel bleef hangen in het opstartscherm met het Huawei en Android logo.

Toen ze langs is gekomen heb ik mijn eigen lader gebruikt en inderdaad hetzelfde. Er brandt ook geen LED die, dacht ik, normaal gesproken wel brandt bij het opladen.

Omdat ik dezelfde toestel heb gehad, wist ik hoe een harde reset moest uitvoeren. Na volume-up & aan/uit knop ingedrukt te houden, kom ik niet in het 'recovery menu' en blijft het op dezelfde plek hangen.

Ik heb op internet gekeken wat het zou kunnen zijn en kwam uit bij een defect batterij. Ik maakte daarom een afspraak bij CoolBlue om de batterij te vervangen. Gisteren heeft de medewerker het toestel bekeken en zijn kabel geprobeerd. Het toestel ging niet meer aan en hij durfde het niet aan om de batterij te vervangen omdat hij niet kon garanderen dat het de batterij was en dacht dat het toestel gewoon dood was.

Nu heb ik hem thuis weer aan de lader liggen en hij start weer op tot het Huawei & Android logo.

Officieel valt hij nog ruim een maand in de garantieperiode, maar ik heb geen ervaring met de MediaMarkt garantieprocedure. Mocht het toch de batterij zijn, dan heb ik die 49 euro reparatiekosten ervoor over i.p.v. het toestel een paar weken kwijt zijn en niet weten wat daar uitkomt.

Wat is wijsheid nu? Toch afgaan op de garantie of zou het toch de batterij kunnen zijn?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True