Toon posts:

Wat is jullie advies met betrekking tot deze pc build?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Hoi allen,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuwe pc build. Recentelijk heb ik een wide screen aangeschaft en mijn huidige pc build voldoet onvoldoende aan mijn verwachtingen tijdens het gamen, COD warzone bv. Ik kwam de volgende build tegen bij Alternate, welke enorm mijn aandacht trok qua video prestaties en snelheid.

https://m.alternate.nl/html/product/1628638

Ik ben niet van plan om een hele custom pc te maken, aangezien ik dat wel met mijn huidige pc heb gedaan. Een beest van een machine maar qua graphics toch niet helemaal als gehoopt.

De specs zijn:

Type
Gaming pc
Kleur
Zwart
EAN
7106619074555
Fabrikantcode
S9IVZNL1
Serie
Thunderstorm Liquid Edition
Behuizing
Form factor
Midi Tower
Afmetingen
277 x 505.97 x 457.2 mm
Processor
Naam
Intel® Core™ i9-9900KF
Aantal processorkernen
8 cores
Threads
16
Kloksnelheid
3600 MHz
Turbosnelheid
5000 MHz
Chipset
Intel Z390 Chipset
Geheugen
Capaciteit
Totaal
64 GB (waarvan 64 GB ingebouwd )
Maximaal ondersteund
64 GB DDR4 (waarvan 64 GB verwisselbaar)
Type
DDR4 (3200 MHz)
Geheugenslots
4 Geheugensloten waarvan bezet: 4 Geheugensloten
Dataopslag
Aantal
2
Opslag 1
Capaciteit
2 TB [M.2, Via PCIe, SSD]
Opslag 2
Capaciteit
2 TB [M.2, Via PCIe, SSD]
Grafisch
Type
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti
Geheugen
Totaal
11.264 MB
waarvan
geïntegreerd: 11.264 MB
Aansluitingen
3x DisplayPort, 1x HDMI
Moederbord
Aansluitingen
1x PS/2, 1x RJ-45, 2x USB-A 2.0, 2 x USB-A 3.2 (5 Gbit/s), 3 x USB-A 3.2 (10 Gbit/s), 1x USB-C 3.2 (10 Gbit/s), 1x DisplayPort-In, 1x HDMI-In
De naam USB 3.2 Gen 1 is de nieuwe benaming van USB 3.1 Gen 1 en USB 3.0.
De naam USB 3.2 Gen 2 is de nieuwe benaming van USB 3.1 Gen 2 en USB 3.1.
DVD of Blu-ray drive
Type
niet beschikbaar
Audio
Aansluitingen
1x microfoon, 1x line-in, 3x line-out, 1x Optisch-uit
Netwerk
LAN
LAN 10/100/1000 MBit/s
WLAN
Wi-Fi 3 (802.11b), Wi-Fi 3 (802.11g), Wi-Fi 4 (802.11n), Wi-Fi 5 (802.11ac)
Voeding
Bouwvorm
Intern
Vermogen
850 Watt
Certificering
80 PLUS Gold
Verlichting
Behuizing
RGB
Fans
RGB
Besturingssysteem
Windows 10

Ik hoor graag wat jullie advies is, aangezien het een behoorlijke aanschaf prijs is (4200). Momenteel post ik dit vanaf mijn mobiel dus de post is niet helemaal goed geformat, sorry }:O

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Gohja, hier betaal je toch zowat een €1500 voor de hele assemblage. Een iets realistischere build kost je al snel de helft minder.
Deze week zijn ook die nieuwe intel cpu's uitgekomen, deze zit hier nog niet in...

Wil je écht €4200 uitgeven aan deze pc, zou ik dan toch eerst eens bellen of ze er een i7 10700k met een Z490 bordje (Asus ROG Strix E gaming) in kunnen zetten.

En probeer je openingspost toch ietwat op te poetsen, een halfbakken copy paste geeft niet echt een indruk van enige motivatie in je eigen onderwerp...

[Voor 17% gewijzigd door DenHond op 23-05-2020 19:55]

• stenman21
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-03 12:31
Ik zou inderdaad zoiezo vragen om die nieuwe cpu met nieuw moederbord en ik zou echt even goed nadenken of je die extra preformence wel nodig hebt. Je hebt in ieder geval ook niet perse een intel nodig, een computer met de beste amd chip in combinatie met een 2080 ti is voor de meeste dingen sneller. Alleen bij gamen is hij langzamer als je op lage settings speelt of e-sport titels speelt.

Denk daarnaast ook na over of die paar frames het geld wel waar zijn en houd er ook rekening mee dat pc totaal niet waardevast zijn zeker in de high-end markt. Daarnaast moet je ook een goede monitor hebben om deze computer te onderstuenen. 4k of 144hz of hoger

[Voor 0% gewijzigd door stenman21 op 23-05-2020 21:21. Reden: spelfout]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:14
Tja, hij is duur, een beetje klikken levert een lijst als dit op basis van de specs van Alternate
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900KF Boxed€ 499,-€ 499,-
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 114,05€ 114,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.340,10€ 1.340,10
1BehuizingenLian Li PC-O11D XL ROG Certified Zwart€ 202,90€ 202,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,95€ 105,95
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB Platinum€ 130,90€ 130,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16Q-64GIS€ 246,04€ 246,04
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Zwart€ 145,20€ 145,20
2Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 262,91€ 525,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.309,96

dus rekenen ze vermoedelijk meer dan 800 euro om hem in elkaar te zetten .... Kijk ook eens naar het laatste voorstel voor 4K gaming uit de best buy guide, dat scheelt toch weer 1000 euro en geen fps minder.....

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

X570 en 9900k werkt niet samen. Z390 moet je dan hebben

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:14
Hackus schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:13:
X570 en 9900k werkt niet samen. Z390 moet je dan hebben
Oja, dank u :o Aangepast

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee