Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Twitch kijken op tv (LG C9)

Pagina: 1
Acties:

• Canon_nl3
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10-03 13:09
Beste allen,

Sinds kort heb ik een OLED C9. Uiteraard heel blij mee, maar had verwacht dat Twitch kijken beter zou werken.

Er is wel een app, maar ik kan de kwaliteit niet veranderen. Als hij dan op 720 staat is dat op een 55inch scherm niet wat je wilt.

Ook zijn de randen soms net iets weg. Zie zeg maar 1cm aan de randen niet.

Via de webbrowser van de tv kan ik er ook heen, maar werkt ook niet prettig.

Via AirPlay kan het ook, maar kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken, hij streamt wat er op mijn telefoon gebeurd.

Misschien moet ik de + en - afwegen van de manieren die er zijn en wat kiezen. Maar misschien weten jullie een manier waardoor je wel goed, scherp en handig twich kijkt.

Ben benieuwd. Des noods koop ik een AppleTV ofzo.

Canon.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:23
Canon_nl3 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:45:
Er is wel een app, maar ik kan de kwaliteit niet veranderen. Als hij dan op 720 staat is dat op een 55inch scherm niet wat je wilt.
Het kan ook zijn dat de stream zelf beperkt is tot 720P. Dan kan je er zelf niet veel aan doen.

Edit: ja. wat er dan bij mij opkomt in dit geval is een NVIDIA Shield TV 2019 met AI enhancer. Maar lijkt me een dure grap voor alleen Twitch.

[Voor 17% gewijzigd door polopolo150 op 23-05-2020 17:53]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Shadow Ghost | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Audio-Technica ATH-M50X

• Canon_nl3
De stream die ik heb is 1080.

Ik wacht nog even af :). Zou toch iets simpels moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Zou je niet gewoon kunnen casten naar je TV? Via de twitch app op je telefoon of de browser van je telefoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 05:09
Ik heb een LG B8 en Twitch is daarop ook niet mogelijk. Ik kijk het nu meestal via de Xbox, eventueel kan je een chromecast van een paar tientjes halen, goedkoper dan een AppleTV als je het alleen voor Twitch wilt gebruiken.

Xbox Series X: BlazeMuis | 1950Wp Noord & Zuid - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt allen,

Chromecast heb ik ook geprobeerd, en zelfs gisteren via de desktop (Google Chrome -> casten naar TV). Maar twitch komt niet lekker op de TV tevoorschijn. De echte randen van een game komen niet zichbaar op het scherm. Dat is net de score van een game die ik kijk :).

Waarschijnlijk licht het gewoon aan Twitch, dat het niet goed op de TV kan.
Moet ik maar op iPad kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:23
Nou wat met 4K tv's is dat de randen van de scherm soms niet worden laten zien. Kijk eens of je iets op de TV dat kan instellen. Anders zou je een apparaat moeten gebruiken waar je de zogenaamde "Safe borders" kan instellen hiervoor. Ik denk niet dat dit puur door Twitch komt maar echt de TV.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Shadow Ghost | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Audio-Technica ATH-M50X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canon_nl3
Het komt voor bij,
Mijn broer (samsung TV) mijn ouders (5 jaar oude LG TV) en mijzelf (LG C9 TV).

Ik heb het getest op veel manieren. Chromcast, Apple airplay, App op TV en via browser van de TV en via desktop naar TV.

Waarschijnlijk kan je wel met de randen spelen, maar ben bang dat dit dan ook geldt voor alle andere dingen op de TV, zoals youtube etc, wat nu erg goed werkt.

Dus dan helaas maar Twitch kijken op de iPad of op de TV zonder alle randen.
Vraag me af of een Apple TV 100% werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Canon_nl3 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:54:
Het komt voor bij,
Mijn broer (samsung TV) mijn ouders (5 jaar oude LG TV) en mijzelf (LG C9 TV).

Ik heb het getest op veel manieren. Chromcast, Apple airplay, App op TV en via browser van de TV en via desktop naar TV.

Waarschijnlijk kan je wel met de randen spelen, maar ben bang dat dit dan ook geldt voor alle andere dingen op de TV, zoals youtube etc, wat nu erg goed werkt.

Dus dan helaas maar Twitch kijken op de iPad of op de TV zonder alle randen.
Vraag me af of een Apple TV 100% werkt.
het is "normaal" dat een tv iets inzoomt op het beeld. van een hdmi ingang. dit is omdat er van oudher informatie in het beeld verstopt zat. denk aan synchronisatie singalen, teletekst, macrovision en pal+

zet dat gewoon uit, youtube op de tv blijft het echt wel goed doen

https://www.google.com/se...nt=firefox-b-d&q=overscan

Iperf

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True