Toon posts:

DHL aangemaakt label annuleren: is dat mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-03 23:56
Ha allen,

Ik heb een bestelling van een pakketje uit Duitsland gehad. Deze wil ik retourneren. Dus ik ga naar DHL (toevallig goedkoopst en makkelijkst vanuit mijn huis). Echter, een paar uur na dat ik een label heb gekocht bij DHL krijg ik van de webshop het aanbod om vanuit hun een label te gebruiken. Dat aanbod kwam door een coulance, omdat de webshop geen duidelijke plaatjes hadden gebruikt, waardoor ik de verkeerde versie had gekozen.

Afijn, nu vroeg ik mij af: is het mogelijk om een niet-gebruikt label alsnog te cancelen en geld terug te krijgen? Via de DHL chat bleef het stil en google vond ook niet veel. Dus vandaar een poging via deze Knowledge Base :)

Alvast bedankt!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Beste antwoord (via Goverman op 25-05-2020 16:08)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even nog een aanvulling: de laatste keren moest ik het dus inderdaad via een Word-formulier indienen. Die moet je aanvragen bij het Webcare-team van DHL op Facebook of Twitter. Uiteraard je mailadres doorgeven en dan sturen ze je het juiste formulier door. :)

Volvotips.com

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
Maandag even contact opnemen met DHL en dan kunnen ze dit voor je in orde maken.
Zelf ook al eens gedaan en is niet heel ingewikkeld.

It's All In The "Mix"

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daar zijn vast mogelijkheden voor. Even contacten, paar dagen wachten en het wordt opgelost voor je.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat hoeft men niet te doen, is uitgesloten van retour. Net als postzegel, waardebon etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Indien je geen label hebt ontvangen of het label niet gaat gebruiken, neem dan contact op met onze klantenservice.
Staat gewoon op de website, je zal je geld wel terug krijgen, UPS doet dit bijvoorbeeld gewoon automatisch bij niet gebruiken crediteren ze naar verloop.

Si vis pacem, para bellum

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja, dat kan gewoon. Wel binnen 30 dagen (zo uit mijn hoofd): https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/claim-indienen

Volvotips.com

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Dat gaat, volgens mij, meer om beschadigde en niet aangekomen pakketjes dan om het ''retourneren'' van een pakketlabel.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Yorinn schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:19:
[...]

Dat gaat, volgens mij, meer om beschadigde en niet aangekomen pakketjes dan om het ''retourneren'' van een pakketlabel.
Nee hoor, vaak zat gebruikt voor geannuleerde orders of wanbetalers. :) Er is ook een Word-versie die je kan doormailen, maar daar weet ik zo even de link niet van. Die heb ik in ieder geval de laatste keren gebruikt.

Nog een tip: DHL reageert via Facebook een stuk sneller en beter dan via de chat of mail.

Volvotips.com

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even nog een aanvulling: de laatste keren moest ik het dus inderdaad via een Word-formulier indienen. Die moet je aanvragen bij het Webcare-team van DHL op Facebook of Twitter. Uiteraard je mailadres doorgeven en dan sturen ze je het juiste formulier door. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon contact opnemen met KS, via chat. Zo moeilijk is het niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-03 23:56
Gelukt! Dank jullie wel allemaal!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee