HDD doet niks in 1 systeem wel in andere?

Pagina: 1
Acties:

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 20:20
OK situatie is als volgt:

Systeem 1:
- 300W ATX voeding (net nieuwe vanmiddag gehaald bij Computerland)
- P/C 266 Mhz op Microblabla moederbordje
- HDD 2,1 G Samsung
- 3x32 MB sdram
- cdrom

Systeem 2 (systeem om onderdelen van systeem 1 mee te testen):

- AT voeding (kweet niet hoeveel Watt)
- P200mmx op microblabla bordje
- HDD 2,6 G Fujitsu
- 2x32 MB sdram
- cdrom

Het probleem is dat de HDD het in systeem ABSOLUUT niet wil doen, geen ratel/lampje niks... de rest van het systeem "draait" wel...

Als ik hem vervolgens in systeem 2 hang draait ie als een tierelier :?

De nieuwe voeding in systeem is de reden van de hele operatie, de vorige gaf de geest, maar daar heeft de HDD WEL mee gedraait... en met een andere 300W voeding van Computerland (3e systeem) doet ie het wel...

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Flatcable getest in systeem 2
- HDD getest in systeem 2
- powerconnector in systeem 1 getest met CDrom speler uit systeem 1

Helpt allemaal niets... flatcable is goed, HDD is goed, connector is goed...

HELP :?

Verwijderd

Alle master/slave settings gechecked en niet per ongeluk je hd op cable select staan? Heb je de IDE poort op je bord al gechecked met een andere hd ofzo? Je bios op AUTO staan op die IDE poort waar je hem aanhangt? (Niet op AUTO kan ook, maar dan moet je ff hd detect doen.)

Al deze dingen al gechecked?

• ezwizard
kheb slave/master settings geprobeerd, geen verschil... staat nu gewoon op master (zonder andere dingen op de flatcable)...

kheb ook op dezelfde ide poort een cdromspeler getest en die ging gewoon draaien enzo...

heb ook al van ide poort gewisseld, maar maakte ook niks uit...

ik ga nu ff een HDD detect doen... :)

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 30-04 22:40
inderdaad vaag probleem...er zitten maar drie dingen op een HDD waar het aan kan liggen, te weten de flatcable, de voedingsconnector en de jumpers.

De jumpers en de flatcable zijn het dus niet zoals je zegt maar al eens een ander stroomconnectortje geprobeerd? lijkt me wel lullig als het daar aan ligt en dan zou ik terug gaan met die voeding maar is ff het enige en eerste waar ik op kom :)

• ezwizard
mmm nee ik heb alle connectortjes geprobeerd...

net dus ook nog ff in de BIOS geprobeerd om IDE Auto detect te doen... helaas BIOS ziet niks...

vreemd bijverschijnsel: floppy lijkt het ook niet meer te doen... hoe ik de flatcable van de floppy ook aansluit (altijd verkeerd waarschijnlijk, ik vergeet het constant);in zoverre hij deed het net wel, maar gaf een I/O error op het schijfje... vreemd want schijfje is perfect (nog getest)...

• ezwizard
:) volgens mij wordt het laat en liggen de meeste van jullie alweer op 1 oor... :)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Misschien dat je ide controller, waarop die HD in systeem 1 op aangesloten is, brak ik. Heb je hem al op de tweede controller geprobeerd?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• ezwizard
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:44 schreef Panzer het volgende:
Misschien dat je ide controller, waarop die HD in systeem 1 op aangesloten is, brak ik. Heb je hem al op de tweede controller geprobeerd?
ja, heb beide ide controllers geprobeerd... helaas :(

• ezwizard
hoort een HDD trouwens ook enig geluid/licht/teken van leven te geven zonder flatcable eraan?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ja, hij spint wel op.

Systeem

• ezwizard
ECHT wazig... en balen.. wil het probleem toch wel voor het weekend de wereld uit hebben...

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hmm, het probleem is dus geisoleerd tot die nieuwe 300W voeding. Maar je hoort de HD ook niet opspinnen? Anders dat de voeding niet aan de eisen van een standaard 300W voeding voldoet (fabrieksfout). Dat de voeding niet genoeg voltage, ampere levert voor de HD, anders probeer hem eens door te meten, kijken of dat ding wel goed zijn werk doet.

Volgens mij moet eenHD in ieder geval geluid maken zonder flatcable. In ieder geval warmte :).

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• ezwizard
Tja het is een vrij oude HD, maar dat kan het probleem toch niet zijn? Moet het toch gewoon doen met een nieuwe voeding?

HD spint niet op... net nog ff geprobeerd zonder flatcable..

Helaas kan ik hem niet doormeten... (ik zou niet weten waarmee), ik zal als er geen nieuwe ideeen komen morgen de "nieuwe" voeding wel ff in het 3e systeem zetten (zie sign)... kijken of dat helpt...

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

In je eerste post zeg je al dat die HD het wel doet met die andere 300W voeding van Computerland, dus dan zal het wel aan die 300W veoding moeten liggen. Ik zou gewoon morgen teruggaan met die voeding en inruilen.

• ezwizard
kdenk (hoop) het ook... klaat morgen wel ff weten of het is gelukt...

tx all so far >:)

• ezwizard
kheb nog ff een andere HD getest op de (foute?) nieuwe voeding... en die DOET HET GEWOON!!! HEEL errug vreemd dus weer....

dadelijk ff naar Computerland en dan neem ik mun HD wel mee en dan zoek ik er wel een voeding bij die wel werkt... :) (no kidding)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik je de originele flatcable van het mainboard of een oude?

Dat wil soms niet..

• ezwizard
ok, probleem opgelost... bleek dat ze bij Computerland mij een Pentium 4 voeding mee hadden gegeven, en die is schijnbaar nogal kieskeurig :(

Nu een "gewone" 300W voeding erin en alles loopt als een trein !!!

Iedereen bedankt voor de reacties !! ;)
Pagina: 1