Stationwagon voor max 5k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Mijn vriendin is op zoek naar een station voor max 5k, ze had hiervoor een 207SW maar heeft heel veel pech gehad met een kapotte boordcomputer. Ondanks dat dit geen bekend probleem is bij deze auto, is het vertrouwen weg.

Voor haar is een trage auto meer dan prima, ze rijdt immers ook als een oud vrouwtje. ;)
Wat ze wilt is een station, niet te hoog verbruik, niet al te zwaar (liefst onder de 1250, onder 1350 is nog te overwegen), cruise control en airco.
Daarbij heeft ze ook nog de voorkeur, dat bij het inladen de boel gelijk ligt (dus dat je het er zo in en uit kan schuiven).

De 207SW is nog steeds een auto waar we naar kijken (met de juiste motor dan), we hebben vandaag naar een Kia Cee'd gekeken, los dat de oudere modellen vaak geen cruise hebben, vonden we hem ook erg kaal, wil je een beetje de zaken goed hebben, dan kom je als snel op 6-7.

Dus ja, wie heeft ideeën?

Edit: sorry ik was niet helemaal duidelijk. De 207SW is nooit gerepareerd, vervanging van de computer werd te duur, dus is die niet rijdend verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 23-05-2020 19:58 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
Ik zou voor een VW Golf 5 station gaan. Mijn wijlen vader had er 1 (diesel), en die rijdt met 400k nog steeds.

Al wordt gewicht dan wel een ding....

[edit]
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr valt mij niet tegen op het eerste oog.

Maar: waarom gaat íe weg? Aan de andere kant houdt je genoeg marge om eventuele reparaties op te vangen....

[ Voor 52% gewijzigd door DiedX op 23-05-2020 17:47 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een 207SW is relatief zwaar. Zomaar voor de vuist weg:
Seat Ibiza ST
Skoda Fabia combi
Renault Clio station
Moeten alledrie wel binnen budget te krijgen zijn
Verder vermoedelijk binnen budget:
Renault Megane Estate
Skoda Octavia Station
Golf Variant

Note: auto's zijn de afgelopen jaren behoorlijk veel duurder geworden en dat vertaalt zich in een hogere prijs op de tweedehands markt. Voor je budget kun je echt wel wat krijgen, maar dan moet je wellicht diesel en/of hge kilometerstanden voor lief nemen. Ik zou eerder het budget naar de 8k bijstellen, dan weet je dat je een auto kunt kopen die ook weer net zo lamg mee kan als je 207. Voor die laatste krijg je naar verwachting max 1100 terug ofzo.

Wat mag ie max gelopen hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:54

MLLL

Palm Treo 650

DiedX schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:44:
Ik zou voor een VW Golf 5 station gaan. Mijn wijlen vader had er 1 (diesel), en die rijdt met 400k nog steeds.

Al wordt gewicht dan wel een ding....

[edit]
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr valt mij niet tegen op het eerste oog.

Maar: waarom gaat íe weg? Aan de andere kant houdt je genoeg marge om eventuele reparaties op te vangen....
Deze zou heel laag op mijn lijst komen, die 1,4tsi is geen hoogvlieger en de Golf 6 kwam sneller omdat de Golf 5 te duur was om te maken, dan weet je ongeveer hoe laat het is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Toyota Corolla of Avansis Wagon voldoet aan al je eisen en veel degelijker ga je niet vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 23-05-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
DiedX schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:44:
Sorry was niet duidelijk daar in, de auto is al weg.

Nieuwe boordcomputer had ruim over de 1000 gekost, daarbij was de oude al gereviseerd een paar maanden daarvoor. Ze wisten dan ook absoluut niet of de nieuwe goed zou blijven. Gezien de waarde en wat we er voor konden krijgen, is die eruit gegaan. Ze gebruikt nu de auto van haar vader.
The Eagle schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:50:
Een 207SW is relatief zwaar. Zomaar voor de vuist weg:
Seat Ibiza ST
Skoda Fabia combi
Renault Clio station
Moeten alledrie wel binnen budget te krijgen zijn
Verder vermoedelijk binnen budget:
Renault Megane Estate
Skoda Octavia Station
Golf Variant

Note: auto's zijn de afgelopen jaren behoorlijk veel duurder geworden en dat vertaalt zich in een hogere prijs op de tweedehands markt. Voor je budget kun je echt wel wat krijgen, maar dan moet je wellicht diesel en/of hge kilometerstanden voor lief nemen. Ik zou eerder het budget naar de 8k bijstellen, dan weet je dat je een auto kunt kopen die ook weer net zo lamg mee kan als je 207. Voor die laatste krijg je naar verwachting max 1100 terug ofzo.

Wat mag ie max gelopen hebben?
207sw vind ik niet zwaar met een gewicht onder de 1200.

De prijzen gaan op dit moment erg naar beneden, weinig mensen kopen een auto, en er zijn er ook die van hun (2de) auto af willen. We kijken al een tijd, en zien echt het verschil. Hier zijn ook artikelen over.

8k is geen optie. We zijn hulpverleners, zo snel gaat dat bij ons niet. ;)
Die 207sw heeft ze maar een jaar gehad, dus mag hopen dat de volgende langer meegaat. En hij was al bijna 1000 met kapotte boordcomputer, als die goed is dan is die zeker 2000-2500 waard. Bij dealers staan ze in die uitvoering en km stand, voor over de 4k.

Km stand vind ik niet zo relevant, wat belangrijk is dat die wel 100k kan lopen zonder grote problemen.

Bedankt voor de tips, we gaan ze nalopen.
Anoniem: 197141 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:06:
Toyota Corolla of Avansis Wagon voldoet aan al je eisen en veel degelijker ga je niet vinden.
Corolla kan wel interessant zijn, staat niet als station bekend, maar is langer dan de 207sw.

Die Avansis is wel helaas een stukkie te duur.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 23-05-2020 20:19 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Brandstof? Op diesel moet een 308SW net lukken, wel wat hogere KM stand.

Voorbeeld:
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-47962099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Tags in de titel zijn niet nodig hier.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 15:00
Voor ongeveer €1500 euro kun je een Volvo V70 kopen met 300k km op de teller; daar kan nog 200k bovenop en dan is hij nog €500 waard. In de tussentijd heb je €3500 over voor evt onderhoud.

Luxe, veilig, groot en goedkoop 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
Beetje een apart model, maar een Skoda Roomster?
https://www.autodealers.n...?aid=3275511&herkomst=gpl
Ruim, 1155kg, cuise control, airco en je houdt €1500 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:35
Ook een optie hoewel geen station een honda jazz. Ruim, zuinig, licht en super betrouwbaar. Heb er zelf een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:45

ThunderNet

Flits!

Rmanen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:44:
Voor ongeveer €1500 euro kun je een Volvo V70 kopen met 300k km op de teller; daar kan nog 200k bovenop en dan is hij nog €500 waard. In de tussentijd heb je €3500 over voor evt onderhoud.

Luxe, veilig, groot en goedkoop 👌🏻
En komt qua massa ook wel in de buurt van de wensen? :P

Als de ruimte in de hoogte van de station niet een harde eis is, kun je ook nog eens gaan kijken naar de Skoda Octavia Hatchback... Biedt verrassend veel praktische ruimte. En doordat NL een echt stationwagon-land is/was. Zijn ze vaak in aanschaf iets goedkoper dan de station-versie. Zit qua massa nog wel wat boven een 207SW vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 24-05-2020 12:02 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
Corolla Wagon https://www.autoweek.nl/reviews/toyota/corolla/

[ Voor 64% gewijzigd door pennywiser op 24-05-2020 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:51
Klinkt alsof je een Skoda Fabia Combi zoekt!

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:39
Ford Focus 2 is nog niet genoemd hierboven, dus daar kan je ook nog naar kijken. MP staat er vol mee, genoeg keus dus. Ik heb zelf de hatch van de 2 gehad en nu een wagon 3 facelift, prima auto's d:)b

[ Voor 52% gewijzigd door sigmundfreund op 24-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

S0epkip schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:08:
Wij hebben zelf een Skoda Fabia Combi.
Ecodieseltje. Traag, maar het rijd vind ik prima. (Alleen nogal hard geveerd want ecodiesel, dus verlaagd, sportveren én geen reservewiel. Wel de uitsparing. Ideaal voor dingen als een flesje olie, aanhangwagenplaat, gele/oranje hesjes, verbandtrommel, etc, etc, etc.)

Boordcomputer, climate control, ABS (misschien zelfs ESP) en een best wel riante kofferbak.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57
Er zijn zoveel auto's welke voldoen aan je wensen, ik denk dat je toch wat duidelijker moet zijn in wat je wil (brandstof, prioriteiten in ruimte vs gewicht, bouwjaar enz.)

Wij hebben 2 stations. Eenmaal de ruimte gewend wil je niet snel anders meer. Ik heb zelf een Opel Astra 1.6 benzine station uit 2007. Zit nog vol ouderwetse bulletproof techniek zolang je een turboloze benzine neemt met een 5-bak. Dit soort auto's zijn ruim binnen je bedrag te vinden en de laatste zijn in 2010 gebouwd.

Mijn vriendin hat tot eind vorig jaar een Skoda Fabia 1.4 benzine station uit 2009 (die moet je voor dat bedrag makkelijk kunnen vinden). Ook een prima auto, ik vond het een verschikkelijk lelijke auto, maar er gaat niets aan kapot, heeft een licht gewicht en toch behoorlijk ruim (de Astra wint het net maar is ook een segment hoger en stuk zwaarder). Nu heeft mijn vriendin een Skoda Fabia 1.2 TSI benzine station uit 2016. Specificaties behoorlijk vergelijkbaar met de vorige Fabia, maar de techniek zal zich naar ons nog moeten bewijzen. Wel weer erg ruim, behoorlijk zuinig voor zijn formaat (rond de 1 op 19) en ook weer een laag gewicht. Enkele weken geleden heb ik hem zelf een onderhoudsbeurt gegeven (olie, filtertjes, boogies, remvloeistof) en hoewel ik had verwacht dat dit problematisch zou zijn met de moderne techniek aan boord viel dat allemaal reuze mee. Maar van deze serie zal waarschijnlijk alleen een diesel met hoge kilometerstand binnen je budget passen.

Wat betreft verbruik, de 2009 Fabia en de Astra beiden zo rond de 1 op 17, de nieuwe Fabia zo rond de 1 op 19. We rijden wel allebei rustig, kijken ver vooruit en anticiperen daarop (allebei geleerd door motorrijden).

[ Voor 7% gewijzigd door GH45T op 24-05-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 15:00
ThunderNet schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:02:
[...]

En komt qua massa ook wel in de buurt van de wensen? :P

...
Voor het verschil in afschrijving kan die €15pm aan extra MRB echt makkelijk uit. Of ik moet een andere reden voor een lichtere auto over het hoofd gezien hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Rev! schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:42:
Brandstof? Op diesel moet een 308SW net lukken, wel wat hogere KM stand.

Voorbeeld:
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-47962099
Sorry, moet benzine zijn. Volgens mij rijdt zij niet genoeg om er voordeel uit te halen. Zeg zo'n 15-20k per jaar.
S0epkip schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:08:
Ziet er goed uit. Tenminste qua specs. We gaan hem zeker even bekijken. Een vriend van mij heeft geloof ik een 2013 model, en is erg tevreden. Dus ben benieuwd.
sigmundfreund schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:36:
Ford Focus 2 is nog niet genoemd hierboven, dus daar kan je ook nog naar kijken. MP staat er vol mee, genoeg keus dus. Ik heb zelf de hatch van de 2 gehad en nu een wagon 3 facelift, prima auto's d:)b
We gaan hem zeker onderzoeken, bedankt voor de tip.
Rmanen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Voor het verschil in afschrijving kan die €15pm aan extra MRB echt makkelijk uit. Of ik moet een andere reden voor een lichtere auto over het hoofd gezien hebben?
De wegenbelasting zal niet zo'n probleem zijn, maar in combinatie met het verbruik wel. 1 op 10 (Benzine), vind ik toch wel tamelijk hoog.
GH45T schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:59:
Er zijn zoveel auto's welke voldoen aan je wensen, ik denk dat je toch wat duidelijker moet zijn in wat je wil (brandstof, prioriteiten in ruimte vs gewicht, bouwjaar enz.)

Wij hebben 2 stations. Eenmaal de ruimte gewend wil je niet snel anders meer.
Brandstof was ik inderdaad vergeten.

Ruimte maakt eigenlijk niet superveel uit. De 207SW is een kleine station, en dit vond ze ook prima.
Verder staat het ook allemaal niet zo vast. Betrouwbaarheid is vooral belangrijk, na het hebben van 3 auto's die alle 3 echt wel flink gefaald hebben, wilt ze iets hebben wat blijft gaan, waar ze wat langere dingen in kwijt kan, wat qua maandlasten prima te doen is en dat ze cruise control heeft.

Ik heb nu in ieder geval wel al wat goede ideeen, dus daar kunnen we mee aan de slag gaan. Hopelijk komt daar wat uit, en zo niet, dan in ieder geval dat ik weet wat ze mist in deze auto's.

En wat betreft ruimte, ik mis het inderdaad. Ik rijd zelf een 307CC, want ja, zij had een station (dit wilt ze ook echt, ongeacht wat ik heb), dus ja koos ik maar voor wat leukers om mee rond te rijden. Echter is het nu erg lastig om bijvoorbeeld hout te halen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 11:36
Avensis wagon, zonder enige twijfel.
Laat je ook niet ontmoedigen als er al 2,5 ton op staat, ze lopen makkelijk nog een paar ton erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57
Als het allerleerst betrouwbaarheid, vervolgens station voor lange lading, lage maandlasten en cruise control is wat de criteria zijn zou ik zelf voor een Toyota Corolla station gaan. Model wat van 2002 tot 2007 is gebouwd. Inmiddels wat ouder, maar de betrouwbaarheid van een Toyota voor die prijs, beter ga je niet vinden. Als je een beetje oplet moet je ook nog net onder de 1150kg leeggewicht kunnen blijven voor de motorrijtuigenbelasting.

Natuurlijk kan ook een Toyota kapot, dus opletten bij aankoop en/of een kennis meenemen met verstand van zaken en/of een aankoopkeuring laten doen.

Edit: zoekopdrachtje op autoscout:
https://www.autoscout24.n...from=2002&body=5&atype=C&

Edit 2:
Zie dat in de zoekresultaten geen versie voorkomt met onder de 1150 kg. Volgens mij zat de 1.4 daar net onder, maar dat moet je zelf even zoeken :)

[ Voor 22% gewijzigd door GH45T op 27-05-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:00
Laag budget? Maak het je makkelijk en vermijd Frans, Italiaans en VAG. Opel veel waar voor je geld maar matig betrouwbaar. Een yes voor Koreaans/Japans. Konichiwa, domo arigato!

[ Voor 27% gewijzigd door Dieken Taffert op 27-05-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:04
Ik zou naar een BMW E46 Touring of BMW E91 kijken.

Bijvoorbeeld
https://link.marktplaats.nl/m1549667797
https://link.marktplaats.nl/m1544730314
https://link.marktplaats.nl/m1552536188

[ Voor 29% gewijzigd door c-nan op 27-05-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De modellen die ik zou overwegen zijn:
Ford Focus Wagon
Mitsubishi Lancer Wagon
Nissan Primera Wagon
Nissan Primera Estate
Suzuki Baleno Wagon
Toyota Avensis Wagon
Toyota Corolla Wagon
Volvo V40
Volvo V50
al deze modellen hebben uitvoering (ruim) benenden de 1350 kilo.

Frans en Italiaans zou ik inderdaad laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:00
@c-nan Goedkoop, betrouwbaarheid/vertrouwen is belangrijk, snelheid niet. En jij komt met BMW aan? Really?
Pagina: 1