Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Homekit, schakelingen, tijdklok, automatisering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leonh1973
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-05 20:54
Mijn vraag:

Ik heb voor diverse accessoires, automatiseringen gemaakt t.b.v. langere afwezigheid, denk aan een vakantie. Ik heb bij veel van deze automatiseringen gebruik gemaakt van 'zon ondergang'
Ik zou hier graag veel meer willekeur in aanbrengen (randomize), ik heb hier heel erg naar gezocht maar ben bang dat dit niet kan in de huidige Homekit app.
Met 'Randomize' bedoel ik het wat flexibeler schakelen van accessoires zodat het echt lijkt als of je thuis ben tijdens afwezigheid.

Vooralsnog heb ík dan ook maar een heel aantal automatiseringen gemaakt, om dit effect te creëren.

Helaas kun je de automatisering geen eigen naam geven, waardoor het wat on overzichtelijk wordt. Een groot aantal automatiseringen moet alleen in de vakantie werken, dus moeten standaard uit staan. Het had handig geweest als je al de vakantie automatiseringen een eigen kenmerk had kunnen meegeven (vakantie1, 2, 3...)

Ik had gehoopt deze automatiseringen met de OPDRACHTEN app snel allemaal UIT of AAN te kunnen zetten. Maar ik vind de mogelijkheid niet. Weet iemand hier misschien raad op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad, Iphone, Macbook. Voor een deel van mijn accessoires gebruikt ik een raspberry pi 4

Ik zou eigenlijk HOMEKIT willen blijven gebruiken als overall aansturing. maar een alternatieve app mag een oplossing zijn.

Concreet zijn mijn vragen:
- is er een mogelijkheid om meer willekeur aan te brengen in de schakelingen?
- is er een mogelijkheid om met een opdracht snel een heel aantal automatiseringen te schakelen?
- zijn er goede plekken te vinden waar je meer over opdrachten en automatiseringen kunt leren met voorbeelden?

[Voor 3% gewijzigd door Leonh1973 op 23-05-2020 16:43]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True