DVD+R finaliseren op andere DVD-speler of computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melz1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik heb op de oude DVD-recorder oude videobanden overgezet (met opnames van de kinderen).
Destijds zag ik de optie finaliseren en niet tussen staan, wel als ik bij deze DVD-recoder DVD+RW opnam.
De DVD-recorder is stuk gegaan en ik kom er achter dat de dvd's niet afspelen op mijn blue-ray speler of op de computer.

Ik denk dat de dvd's toch gefinaliseerd moeten worden, maar wie weet hoe ik dat kan doen op een andere recoder/speler/computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 19:45
De DVD erin doen en de optie Finaliseren kiezen.
Er waren destijds twee verschillende formatteringen, maar een beetje recorder kan daar correct mee omgaan.
De vraag is nog wel of de DVD's nu nog correct lees/beschrijfbaar zijn, maar dat ga je snel merken bij het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melz1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-06-2020
Renault schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:07:
De DVD erin doen en de optie Finaliseren kiezen.
Er waren destijds twee verschillende formatteringen, maar een beetje recorder kan daar correct mee omgaan.
De vraag is nog wel of de DVD's nu nog correct lees/beschrijfbaar zijn, maar dat ga je snel merken bij het uitproberen.
Maar waar moet ik de dvd's in formatteren? In een computer of in de blue rayspeler? Weet niet hoe ik dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
Als je met de rechtermuisknop de schijf selecteerd, staat er dan niet in het contextmenu onderaan iets als "close session"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43
Met Video DVD opnames het helaas niet zo eenvoudig allemaal.
Check:
The DIY Video Editor: A Step by Step Guide for Dealing With Unfinalized DVD Discs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
Wat zie je eigenlijk staan in de VIDEO_TS-map op zo'n dvd? Misschien is het mogelijk de opnames daaruit te plukken.
Pagina: 1