Toon posts:

mobo probleem..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ehm blaat ik heb een probleem met m'n asus mobo, op het moment dat hij met de kast in aanraking komt doet ie het niet meer, slaat ie gewoon af

ik ben er al mee naar computer winkels gegaan en die zeiden dat het kwam doordat m'n stopcontact niet geaard was, dus ik heb m'n bak even in de keuken gezet waar alles wel geaard is maar zonder resultaat..

ik heb vanmiddag de hele binnekant van m'n kast voorzien van 4 lagen silicon primer zodat het niet stroomdoorlatend is, als ik nu m'n mobo op de goeie plek in m'n kast leg werkt ie wel maar zo snel ik een schroef gebruik werkt het niet meer..

iemand ook iets dergelijks gehad? ik heb op dit moment zo'n 50 pc's in elkaar gezet maar dit is de eerste keer dat ik dit heb, ik weet de oorzaak ook niet eens, ik vermoed statische electriciteit maar het kan ook een soort lek zijn vanaf de transformator waardoor er spanningsverschillen ontstaan tussen de kast en de mobo..

iemand suggesties?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Wat voor kast heb je eigenlijk? Misschien dat de schroeven of de busjes niet goed geleiden (klinkt te gek voor woorden, ik weet 't).

Systeem

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Hehehe... zoiets had ik ook toen ik de eerste x een peeceetje in elkaar zette :)
Mobo had contact met kast... kon hem wel wegkeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 23:31 schreef vandenberg het volgende:
Wat voor kast heb je eigenlijk? Misschien dat de schroeven of de busjes niet goed geleiden (klinkt te gek voor woorden, ik weet 't).
deze heb ik
[img][topic=199551][/img]

maar die busjes zitten er goed in en geleiden prima

Verwijderd

Topicstarter
opes.. deze heb ik
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/hq08.jpg

• Han
  • Niet online

Han

Euhhhh... Wisp? Dit heet volgens mij dubbel-posting!

[topic=198231]

Waarom ga je niet gewoon verder in je oude topic?

T'is nog steeds het zelfde probleem zie ik...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 23:39 schreef Merely het volgende:
Euhhhh... Wisp? Dit heet volgens mij dubbel-posting!

[topic=198231]

Waarom ga je niet gewoon verder in je oude topic?

T'is nog steeds het zelfde probleem zie ik...
lol jij let ook overal op.. alleen toen was het probleem nog iets anders

Verwijderd

Topicstarter
mjah ook geen zinnige replies hier.. dan ga ik maar even verder kloten..

• Han
  • Niet online

Han

Op maandag 06 augustus 2001 23:41 schreef Wisp het volgende:
mjah ook geen zinnige replies hier.. dan ga ik maar even verder kloten..
Je hoeft echt niet zelf verder te kloten, maar je had je probleem even beter moeten beschrijven in je vorige topic, en wat activer er in mee doen. Als jij niet meer reageerd, dan wordt er aangenomen dat het probleem is opgelost. Dus dan moet je niet in een nieuwe topic verder gaan, met de hoop hier wel verder te komen.

edit:

Ik hoop lesson-learned?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• vandenberg
Op maandag 06 augustus 2001 23:38 schreef Wisp het volgende:
opes.. deze heb ik
[afbeelding]
Die heb ik ook op m'n werk. Prima kast, dat kan het probleem idd niet zijn. Vind dit erg vaag...

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 23:45 schreef Merely het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet zelf verder te kloten, maar je had je probleem even beter moeten beschrijven in je vorige topic, en wat activer er in mee doen. Als jij niet meer reageerd, dan wordt er aangenomen dat het probleem is opgelost. Dus dan moet je niet in een nieuwe topic verder gaan, met de hoop hier wel verder te komen.

edit:

Ik hoop lesson-learned?
zoals ik al zei.. dit is een heel ander probleem dan in die topic.. en om dan een nieuwe msg te posten over wat er op dit moment aan de hand is maakt het alleen maar onduidelijk

Verwijderd

Ik neem aan dat je moederbord Garantie heeft. Zou je het niet omruilen (Asus is het beste .Maar heeft veel uitval)

• Han
  • Niet online

Han

[topic=199551] (vorige)

ik heb sinds kort een ASUS A7V133 mobo en ik zit met een raar probleem..
als ik de boel ga vastschroeven werkt ut niet meer.... het lijkt wel alsof ie uitgaat op het moment dat ie met de kast in aanraking komt..heeft dit iets te maken met statische electiciteit of is er iets anders?

Je huidige:

ehm blaat ik heb een probleem met m'n asus mobo, op het moment dat hij met de kast in aanraking komt doet ie het niet meer, slaat ie gewoon af

Nee... het ligt aan mij! |:( :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:01 schreef toco het volgende:
Ik neem aan dat je moederbord Garantie heeft. Zou je het niet omruilen (Asus is het beste .Maar heeft veel uitval)
ja maar ligt niet aan mobo, m'n abit mobo doet psies hetzelfde namelijk

ik probeerde net een schroefje erin te krijgen terwijl hij aanstond.. ineens vette vonk.. weet iemand schroeven die geen electriciteit doorlaten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:07 schreef Merely het volgende:
[topic=199551] (vorige)

ik heb sinds kort een ASUS A7V133 mobo en ik zit met een raar probleem..
als ik de boel ga vastschroeven werkt ut niet meer.... het lijkt wel alsof ie uitgaat op het moment dat ie met de kast in aanraking komt..heeft dit iets te maken met statische electiciteit of is er iets anders?

Je huidige:

Nee... het ligt aan mij! |:( :?
zeur niet zo.. alleen die 2 stukjes zijn hetzelfde.. ga maar een topic posten in de klaagbak hierover als je nix zinnigs te zeggen hebt ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:08 schreef Wisp het volgende:

[..]

zeur niet zo.. alleen die 2 stukjes zijn hetzelfde.. ga maar een topic posten in de klaagbak hierover als je nix zinnigs te zeggen hebt ofzo
ow nee dat is bij fokzine

• vandenberg
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:07 schreef Wisp het volgende:

[..]

ja maar ligt niet aan mobo, m'n abit mobo doet psies hetzelfde namelijk

ik probeerde net een schroefje erin te krijgen terwijl hij aanstond.. ineens vette vonk.. weet iemand schroeven die geen electriciteit doorlaten?
Doen je mobo's 't wel als ze alleen op de busjes liggen?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:16 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Doen je mobo's 't wel als ze alleen op de busjes liggen?
jup dan doet ie het prima..

Verwijderd

He Wisp.. volgens mij lekt je voeding ofzo... of je aarding in je systeemkast is niet helemaal goed. vonken met schroeven is iig niet goed... ik had vroeger wel met me 486 er dat als ik in draaiende stand er een ISA kaart indeed. hij soms ging rebooten.. IS niet goe ?:D probeer eens wat te meten met je multimeter

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:25 schreef mathijs het volgende:
He Wisp.. volgens mij lekt je voeding ofzo... of je aarding in je systeemkast is niet helemaal goed. vonken met schroeven is iig niet goed... ik had vroeger wel met me 486 er dat als ik in draaiende stand er een ISA kaart indeed. hij soms ging rebooten.. IS niet goe ?:D probeer eens wat te meten met je multimeter
ja daar zat ik ook al aan te denken.. gewoon andere voeding halen denk je? of is er een manier om dat lekken te stoppen

• vandenberg
Ok, en gaat 't mis ongeacht waar je een schroef probeert te zetten?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:27 schreef vandenberg het volgende:
Ok, en gaat 't mis ongeacht waar je een schroef probeert te zetten?
jah, en hij wil dan pas weer aan als de schroef eruit is en ik de voeding van het moederbord eraf heb gehaald en na een tijdje weer erop heb gedaan

• vandenberg
Moet je voeding zijn, of misschien de powerkabel.

Systeem

Verwijderd

een kast kan weinig problemen veroorzaken mits het bord niet in aanraking komt met de metalen plaat waar je het bord opschroevd. dus busjes plaatsen.. dat heb je dus al gedaan.. dan moet het de voeding zijn. probeer es een ander

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 00:07 schreef Wisp het volgende:

(...) weet iemand schroeven die geen electriciteit doorlaten?
Nylon (die witte), van hetzelfde materiaal heb je ook afstandbusjes. Verkrijgbaar bij de betere elektroboer.
Pagina: 1