Problemen terugbetaling retour, webshop reageert niet...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 22:44
Ik heb bij een niet nader te noemen webshop een artikel besteld. Omdat de omschrijving op de website voor ons niet geheel duidelijk was hebben we het artikel retour moeten sturen. We weten dat we hiervoor in principe geen reden moeten geven, maar ik vond het wel netjes om dat te doen.

De webshop heeft daarna een terugstorting gedaan, maar heeft de verzendkosten in mindering gebracht. Nu weet ik dat dit wettelijk niet correct is, wij hebben de volledige zending teruggestuurd en wij hebben recht op een volledige terugbetaling.

Ik heb dan ook een vriendelijk doch duidelijk mailtje gestuurd, dat ik graag de verzendkosten tegemoed zie. Echter krijg ik geen reactie meer zowel op mail als op herinnering en werd het bedrag niet teruggestort.

Ik vraag mij nu af welke stappen ik nog kan zetten om meer druk te zetten. Een rechtzaak hiervoor beginnen lijkt me momenteel nog wat ver gezocht. Ik ben zelf Belg en de webshop is Nederlands.Welke instantie laat ik het best bemiddelen, al dan niet druk uit oefenen zodat de webshop zich zoals ieder, netjes aan de regels houd. De webshop heeft geen keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Tsja, heel vervelend, maar wettelijk gezien sta je hartstikke sterk. Recht hebben en recht krijgen is echter nogal eens een probleem. Zoals je al zegt is er geen keurmerk, wat ervoor zorgt dat je het ook niet aanhangig kan maken bij een geschillencommissie. Die zouden hier normaal gesproken een procedure voor hebben.

Kun je de webshop nog telefonisch benaderen? Ik zou de webshop telefonisch benaderen en uitleggen dat wat ze doen niet is toegestaan en dat je verwacht dat ze de verzendkosten binnen 14 dagen alsnog retour storten, bevestig dit ook naderhand per mail. Als ze telefonisch niet benaderbaar zijn, zou ik ze mailen waarin je ze nog éénmaal 14 dagen de tijd geeft. Dan zijn je middelen eigenlijk wel op. Mogelijk staat er bij Consuwijzer een voorbeeldbrief die je kan gebruiken of op wat punten kan aanpassen om op die manier de webshop voor de laatste kaart aan te manen.

Wat je natuurlijk wel kan doen is een negatieve review voor de shop achterlaten via internet, zodat je anderen behoedt voor de winkel. Helaas werkt het nog wel eens dat de shop daarna de retourkosten wel terugbetaalt, maar ik zou daar nooit de review achteraf voor aanpassen (dan zou de review nl. een "pressiemiddel" zijn en dat is niet zo, plus dat de volgende klant die alles terugstuurt het waarschijnlijk ook aan de stok krijgt met het bedrijf). Je mag die review natuurlijk op meerdere platformen achterlaten ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Volgens de wet heb je inderdaad recht op de kosten van de verzendkosten terug te krijgen, maar is het je de tijd en geld waard?
Bij het retourneren wie heeft deze kosten betaald ? Vele winkels kennen een gratis retour beleid terwijl eigenlijk jij deze kosten dient te betalen (jij bent verandwoordelijk gebruikelijk).
Mocht de winkel deze kosten hebben betaald kun je het ook zien dat je quite staat met de winkel. Het is maar hoe je er naar wil kijken natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Arthion-nl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:41:
Volgens de wet heb je inderdaad recht op de kosten van de verzendkosten terug te krijgen, maar is het je de tijd en geld waard?
Ik mag hopen dat de meeste mensen niet zo redeneren, want anders blijven webshops er maar mee wegkomen om zich niet aan de wet te houden.

TS Zou nog kunnen kijken of de webshop bij een keurmerk is aangesloten, als de webshops zijn mond houdt kan TS zich nog bij het keurmerk melden.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 23-05-2020 15:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 17:34
Om hoeveel gaat het?

Je kunt eventueel overwegen om de rechtsbijstand in te schakelen, of simpelweg zeggen dat je dat overweegt in je communicatie naar de webwinkel. Daarnaast zou je ook kunnen aangeven dat je het feit dat men de verzendkosten niet terugboekt zoals wettelijk verplicht in een review zult vernoemen.

Is de webwinkel niet aangesloten bij een keurmerk? Daarom zou je namelijk ook kunnen terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Wildfire schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Ik mag hopen dat de meeste mensen niet zo redeneren, want anders blijven webshops er maar mee wegkomen om zich niet aan de wet te houden.
Vrij naïef denken dat als we massaal veel tijd en geld insteken en procederen dat deze webshop ineens hier mee stoppen. Schakel je rechtsbijstand in kost het jou sowieso geld en deze gaat echt niet procederen maar kopen jou af en de webshop komt er nog mee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Even van de andere kant bekeken :-)
Omdat de omschrijving op de website voor ons niet geheel duidelijk was hebben we het artikel retour moeten sturen.
Waarom heb je als het niet duidelijk was überhaupt besteld dan ? Dat ontgaat me een beetje in dit verhaal. :-)

Ik snap de webshop ook wel eigenlijk (ondanks dat je recht hebt op terug betaling van verzendkosten. Maar als iedereen vanalles koopt en terug gaat sturen dan gaat zo’n webshop ook ten onder door verlies die ze dan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12
Gitano schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:52:

[...]

Waarom heb je als het niet duidelijk was überhaupt besteld dan ? Dat ontgaat me een beetje in dit verhaal. :-)

Ik snap de webshop ook wel eigenlijk (ondanks dat je recht hebt op terug betaling van verzendkosten. Maar als iedereen vanalles koopt en terug gaat sturen dan gaat zo’n webshop ook ten onder door verlies die ze dan maken.
Ondernemersrisico dat je meeneemt in je prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
celshof schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:53:
[...]
Ondernemersrisico dat je meeneemt in je prijsstelling.
Gaat niet volledig, dan prijs je jezelf uit de markt. Concurrentie is a bitch in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:03
Dit zijn standaard praktijken, heb laatst een complete bestelling geretourneerd. Ik kreeg netjes mijn geld terug voor het product, maar de verzendkosten werden ingehouden. Terwijl ik ook de verzendkosten retour moest betalen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:37

HugoBoss1985

Xenotech

Ik vind het persoonlijk nogal logisch dat je het niet terug krijgt, ondanks wat de wet voorschrijft.
Een al verlies voor ondernemers, dit soort retourtjes.
Immers kan het product ook niet meer als "nieuw" verkocht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:15

Yucon

*broem*

Gitano schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Gaat niet volledig, dan prijs je jezelf uit de markt. Concurrentie is a bitch in dat geval.
Drogreden, de concurrentie heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitano
Yucon schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Tuurlijk niet, zo werkt dat nou eenmaal.
Maar dat is niet de rede.

Het begint met de consument die iets koopt en dan maar bedenkt dat ie het niet wilt hebben en dan verwacht dat iemand anders maar de extra kosten moet betalen. Dat is in mijn ogen een beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:51

OMD

Yucon schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Jij bent duidelijk geen ondernemer :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:02:
Ik vind het persoonlijk nogal logisch dat je het niet terug krijgt, ondanks wat de wet voorschrijft.
Tsja. Maar zo is de wet nu eenmaal niet, en daar dient zo'n shop zich wel aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Gitano schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Tuurlijk niet, zo werkt dat nou eenmaal.
Maar dat is niet de rede.

Het begint met de consument die iets koopt en dan maar bedenkt dat ie het niet wilt hebben en dan verwacht dat iemand anders maar de extra kosten moet betalen. Dat is in mijn ogen een beetje krom.
en dat weet je voordat je aan je onderneming begint. Daar kun je rekening mee houden of niet beginnen aan ondernemen. Al de regels zijn bekend en kun je al weten voordat je naar de kvk stapt.

@ts hoe heb je betaalt? Paypal of cc toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door celshof op 23-05-2020 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
Heb jij misschien gebruik gemaakt van hun antwoordnummer? Of een andere "gratis" verzendlabel van hun?

Zo had ik ook een lange tijd gezeur met een webshop. Waarvan ik dacht dat ik de verzendkosten niet terug kreeg. Maar uiteindelijk bleek het gewoon de kosten voor het gebruik van hun antwoord nummer. Wat ook netjes vermeld stond op hun site maar ik snel overheen had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Wat is het tijdsbestek waar we het over hebben? Wanneer heb je het eerste contact opgenomen, en wanneer de laatste herinnering gestuurd?

Want het is vandaag zaterdag, en afgelopen donderdag was Hemelvaart. Dus als je bijvoorbeeld dinsdag of woensdag contact hebt opgenomen, vind ik het niet ondenkbaar dat ze gewoonweg nog niet eraan toegekomen zijn om je te beantwoorden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:02:
Arme ondernemers. laten we allemaal geld doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
OMD schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Jij bent duidelijk geen ondernemer :+
Gezien zijn best scherpe opmerking over concurrentiepositie zou ik eerder het omgekeerde verwachten, dus dat jij geen duidelijk geen ondernemer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Gitano schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:52:

[...]

Dat mist helemaal niet in dit verhaal, want is zo ot als maar kan.

@Galactic Ik zou zelf blijven contact zoeken, via Twitter, Facebook, mail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
celshof schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:33:
[...]
en dat weet je voordat je aan je onderneming begint. Daar kun je rekening mee houden of niet beginnen aan ondernemen. Al de regels zijn bekend en kun je al weten voordat je naar de kvk stapt.

@ts hoe heb je betaalt? Paypal of cc toevallig?
Stel hij heeft PayPal gebruikt, wat dan? Als je een case opent bij PP verwachten ze dat je het zelf retour stuurt en kan je in sommige gevallen in aanmerking komen voor een vergoeding van de retourkosten door PP. Echter geldt dit als je de case opent voordat je dingen gaat retourneren.

Ik zou zelf een slechte review op Trustpilot oid achterlaten; dat kost je een paar minuten en de kans is nog best aanwezig dat ze je dan alsnog de kosten terugstorten vanwege de publiciteit. Stuk makkelijker dan allerhande cases te gaan openen voor een paar Euro. Zo'n slechte review doet ze meer schade, dus zelfs als je uit idealistische overwegingen dit wilt doen haal je zo ook je gram.

Slave of Thieves

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

pennywiser schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Arme ondernemers. laten we allemaal geld doneren.
Ah, weer iemand die denkt dat alle ondernemers Jeff Bezos heten. Top man, ga zo door.
Gezien zijn best scherpe opmerking over concurrentiepositie zou ik eerder het omgekeerde verwachten, dus dat jij geen duidelijk geen ondernemer bent.
Het is geen scherpe opmerking en gezien jouw eerste opmerking over arme ondernemers heb jij totaal geen idee waar je het over hebt maar heb een webshop, die netjes zijn retourkosten betaald trouwens (zoals het hoort) :+

Je kan niet elke webshop over 1 kam scheren. Er zijn tegenwoordig heel veel groothandels die aan particulieren verkopen. Hierdoor kan je als concurrent webshop dit soort kosten niet in je prijsstelling meenemen. Je moet namelijk vechten met bedrijven die het direct kopen bij de fabrikant en een veel betere marge hebben. (en nee, je kan niet zomaar bij een fabrikant kopen )

Dit is maar 1 voorbeeld en zo zijn er wel meer.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
IDtenT schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:15:
[...]

Stel hij heeft PayPal gebruikt, wat dan? Als je een case opent bij PP verwachten ze dat je het zelf retour stuurt en kan je in sommige gevallen in aanmerking komen voor een vergoeding van de retourkosten door PP. Echter geldt dit als je de case opent voordat je dingen gaat retourneren.

Ik zou zelf een slechte review op Trustpilot oid achterlaten; dat kost je een paar minuten en de kans is nog best aanwezig dat ze je dan alsnog de kosten terugstorten vanwege de publiciteit. Stuk makkelijker dan allerhande cases te gaan openen voor een paar Euro. Zo'n slechte review doet ze meer schade, dus zelfs als je uit idealistische overwegingen dit wilt doen haal je zo ook je gram.
Als ts recht heeft op het volledige bedrag, zal Paypal druk zetten op de verkoper om het alsnog te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
OMD schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Je kan niet elke webshop over 1 kam scheren. Er zijn tegenwoordig heel veel groothandels die aan particulieren verkopen. Hierdoor kan je als concurrent webshop dit soort kosten niet in je prijsstelling meenemen. Je moet namelijk vechten met bedrijven die het direct kopen bij de fabrikant en een veel betere marge hebben. (en nee, je kan niet zomaar bij een fabrikant kopen )

Dit is maar 1 voorbeeld en zo zijn er wel meer.
Dan zou ik iets anders gaan doen ipv lopen janken dat ondernemers het zo slecht hebben, jouw toko is namelijk overbodig geworden, omdat dat de markt is veranderd en jij niet, je zegt het zelf: "tegenwoordig heel veel groothandels die aan particulieren verkopen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

pennywiser schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Dan zou ik iets anders gaan doen ipv lopen janken dat ondernemers het zo slecht hebben, jouw toko is namelijk overbodig geworden, omdat dat de markt is veranderd en jij niet, je zegt het zelf: "tegenwoordig heel veel groothandels die aan particulieren verkopen."
Ik beweer nergens dat ondernemers het slecht hebben :? dus dat gejank klopt niet helemaal.
Jij scheert echter alles over 1 kam. Maar dat heb ik vaker gezien van je dus verbaasd met niets :+
En ik gaf een voorbeeld, niet dat dat op onze toko invloed heeft. Vandaar dat ik er bij zet, voorbeeld ;)

Als jouw baan ooit wordt weggenomen omdat je niet meer nodig bent mag je ook niet janken zoals je zegt, maar ja, de kosten gaan gewoon door. Maar niet janken hoor he, niet janken. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 24-05-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
OMD schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Ik beweer nergens dat ondernemers het slecht hebben :? dus dat gejank klopt niet helemaal.
Jij scheert echter alles over 1 kam. Maar dat heb ik vaker gezien van je dus verbaasd met niets :+

Als jouw baan ooit wordt weggenomen omdat je niet meer nodig bent mag je ook niet janken zoals je zegt, maar ja, de kosten gaan gewoon door. Maar niet janken hoor he, niet janken. O-)
Je hebt ergens wel gelijk. Ik kan niet alles over 1 kam scheren (true), maar je moet erkennen dat een ondernemer moet meebewegen met de razendsnelle veranderingen die tegenwoordig plaatsvinden.

[ Voor 21% gewijzigd door pennywiser op 24-05-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

pennywiser schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:25:
[...]

Je hebt ergens wel gelijk. Ik kan niet alles over 1 kam scheren, maar je moet erkennen dat een ondernemer moet meebewegen met de razendsnelle veranderingen die tegenwoordig plaatsvinden
En jij ook ;)
en 100% eens. Vandaar dat ik zeg dat onze toko er niet veel last van heeft. Stilstand is achteruitgang _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door OMD op 24-05-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
OMD schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:31:
[...]

En jij ook ;)
en 100% eens. Vandaar dat ik zeg dat onze toko er niet veel last van heeft. Stilstand is achteruitgang _/-\o_
Shakehands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
OMD schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:22:
[...]

En ik gaf een voorbeeld, niet dat dat op onze toko invloed heeft. Vandaar dat ik er bij zet, voorbeeld ;)

Iemand die een baan verliest omdat je niet meer nodig bent, is iets heel anders dan een ondernemer die moet opdoeken omdat z'n bedrijf niet meer rendabel is.

In het eerste geval hebben we het over een werknemer, welke kiest voor een vast salaris in plaats van delen in de winst en verliezen. In Nederland zal je met een vaste baan nooit 'rijk' worden, maar stabiliteit heb je wel.

Ondernemers, zoals ik, kiezen niet voor stabiliteit. Wij maken een bewuste keuze om stabiliteit in te leveren voor grotere potentie. Een ondernemer die ziet dat anderen zijn marktaandeel weggesnoept hebben, heeft dat risico genomen en blijkbaar niet goed gereageerd. (En ja, een reactie kan ook zijn om te stoppen of verkopen voor het kwaad geschied). Ook dat heet ondernemersrisico en kan ik totaal geen meelij mee hebben.

Een medewerker die eruit gewerkt wordt omdat die niet meer nodig is, dat is echter een heel ander verhaal.

Concreet en meer richting on-topic: Deze wetgeving komt nou niet bepaald uit de lucht vallen. Zelfs al bestond je bedrijf al eerder, je hebt ruim de tijd gehad om je aan te passen. Dit is ondernemersrisico. Als dat je bedrijf onrendabel maakt en je niet kunt aanpassen, dan moet je stoppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 24-05-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:21
Ik vrees dat je pech hebt. Retourneren hoeft niet gratis te zijn. De webwinkel staat in dit geval in zijn recht om retourkosten in te houden.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
MainframeX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:17:
Ik vrees dat je pech hebt. Retourneren hoeft niet gratis te zijn. De webwinkel staat in dit geval in zijn recht om retourkosten in te houden.
maar niet de verzendkosten van winkel naar klant. en dat gebeurt hier wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
MainframeX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:17:
Het gaat ook niet om het retourneren, maar om de initiële verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Nog even reageren. Gaat het om veel geld? Nee om en bij de 12 euro waren de verzendenkosten. Wil ik mijn tijd hier gaan insteken, zeker wel, ik heb namelijk een hoog rechtvaardigheidsgevoel. De wet is toch duidelijk, de verzendkosten moeten geretourneerd worden. Ik hoef zelfs geen reden te geven voor het terugsturen, maar dat heb ik uit beleefdheid ook gedaan.

Wat ik nog wilde meegeven, in het verleden heb ik bij deze webshop reeds meer dan 2000 euro gespendeerd tijdens verschillende bestelligen. En het hadden nog bestellingen gevolgd maar door dit voorval niet meer. Kan niet begrijpen dat je een klant zo behandeld. Als je het niet fair vind als je af en toe een retour moet doen, begin dan gewoon geen webshop toch.

En voor de duidelijkheid let op. Ik vraag de verzendkosten terug die ik bij de bestelling heb betaald. De terugstuur kosten die heb ik zelf betaald, daar gaat het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Galactic schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:22:
Ik heb bij een niet nader te noemen webshop een artikel besteld. Omdat de omschrijving op de website voor ons niet geheel duidelijk was hebben we het artikel retour moeten sturen. We weten dat we hiervoor in principe geen reden moeten geven, maar ik vond het wel netjes om dat te doen.

De webshop heeft daarna een terugstorting gedaan, maar heeft de verzendkosten in mindering gebracht. Nu weet ik dat dit wettelijk niet correct is, wij hebben de volledige zending teruggestuurd en wij hebben recht op een volledige terugbetaling.

Ik heb dan ook een vriendelijk doch duidelijk mailtje gestuurd, dat ik graag de verzendkosten tegemoed zie. Echter krijg ik geen reactie meer zowel op mail als op herinnering en werd het bedrag niet teruggestort.

Ik vraag mij nu af welke stappen ik nog kan zetten om meer druk te zetten. Een rechtzaak hiervoor beginnen lijkt me momenteel nog wat ver gezocht. Ik ben zelf Belg en de webshop is Nederlands.Welke instantie laat ik het best bemiddelen, al dan niet druk uit oefenen zodat de webshop zich zoals ieder, netjes aan de regels houd. De webshop heeft geen keurmerk.
Retour binnen bedenktijd is voor eigen kosten consument, mits anders overeengekomen. Evt. verzendkosten naar consument moeten worden vergoed.
Alles op dezelfde wijze als hoe de order is voldaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 18:18

ITsEZ

parttime all-rounder

Hackus schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:50:
[...]

Retour binnen bedenktijd is voor eigen kosten consument, mits anders overeengekomen. Evt. verzendkosten naar consument moeten worden vergoed.
Alles op dezelfde wijze als hoe de order is voldaan.
Het is zelfs nog andersom, terug sturen is gratis tenzij voor aankoop is vermeld dat dit niet zo is.

“De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor u, maar alleen als de verkoper dit vóór de aankoop liet weten. Deed hij dat niet? Dan betaalt de verkoper de verzendkosten.”

En even off-topic. Ja, de wetgeving is enorm gunstig voor consumenten. Helaas houden de meeste webshops zich er niet aan en is het lastig om je recht te halen.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
ITsEZ schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:45:Het is zelfs nog andersom, terug sturen is gratis tenzij voor aankoop is vermeld dat dit niet zo is.
Heb je deze kennis via een bepaalde bron of rechtsspraak? Ik kan het zelf niet zo meteen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Galactic schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:34:
[...]

Heb je deze kennis via een bepaalde bron of rechtsspraak? Ik kan het zelf niet zo meteen vinden.
https://www.acm.nl/nl/bedenktijd

*5 wat u terugbetaalt en hoe

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 18:18

ITsEZ

parttime all-rounder

Galactic schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:34:
[...]

Hier onder "hoe stuur ik mijn aankoop terug". Staat overigens op meerdere plekken, maar komt in ieder geval van de ACM af.

https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

What you see is always what you get.

Pagina: 1