Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 19:15
Achtergrond
Op dit moment heb ik een Ubee EVW321b i.c.m. een D-Link DIR-868L, ik kreeg van Ziggo de optie om mijn Ubee modem te verwisselen voor een nieuwe Connectbox.

Hiernaast maak ik gebruik van een Pi-Hole en heb ik het Ziggo Complete pakket van 250/25Mbit/s

Vraag
Ik ben van plan om een nieuwe router aan te schaffen (TP-Link Archer C2300). Nou is mijn vraag of het enig verschil maakt of ik nu mijn "oude" Ubee modem blijf gebruiken of de nieuwe connectbox neem als deze toch in bridge mode gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
niet doen connectbox puma 6 chip google maar veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
Bedankt voor de snelle reactie, maar zal ik hier ook last van hebben als de Connectbox in Bridge Mode staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Als je inleest helpt wel maar zodra je conectbox zwaar belast door vpn ofzo dan klapt de verbinding. In ziggo topic hier hebben mensen over om giga te nemen voor betere modem en dan downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
Helaas heb ik nog geen Giga op mijn adres dus die optie valt al af :/. Zijn er nadelen als ik de Ubee modem blijf gebruiken in tegenstelling tot de Connectbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:45
Nee, ik gebruik nog steeds Ubee EVM320B modem en het werkt prima. Het draait al jaren stabiel en ik kan mijn eigen router/firewall gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
if not broken don't fix it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08 10:24
Je bestaande Ubee in bridge is waarschijnlijk betrouwbaarder dan de nieuwe connectboxen. Ook in bridgemodus blijven deze kennelijk problemen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Je kan ook vragen of je een UBee1318ZG mag, die heeft geen WiFi aan boord, maar lijkt me veel stabieler. In elk geval geen puma 6 chip. Ze worden op de Ziggo Community wel uitgedeeld aan particulieren. Moet je alleen even een eigen access point regelen, maar daar ben je tweakert voor niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als je op dit moment geen problemen hebt dan is er niet direct reden om een Connectbox te verkiezen boven een Ubee EVW321b als je hem toch in bridge gaat zetten.

In theorie loop je met de Ubee EVW321b sneller tegen een capaciteitsproblemen aan omdat hij minder downstream kanalen ondersteunt. Ook is de wifi radio in de CB een stuk beter. Daarentegen heeft de CB de veelgeplaagde Puma 6 chip. Laat je echter niet te snel bang maken. Alleen in specifieke gevallen waarbij jitter snel roet in het eten gooit zal je problemen ervaren. De gemiddelde gebruiker die geen specifieke metingen uitvoert of applicaties gebruikt die erg gevoelig zijn voor jitter merken doorgaans niets.

Ik heb alle Connectboxen gehad waarbij ik alleen problemen heb ervaren bij de Compal versie. Dit was echter wel met één van de eerste firmware versies die Ziggo leverde. Inmiddels zijn er wat mitigaties doorgevoerd waarbij het probleem bij alledaags gebruik niet waarneembaar meer zou moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 23-05-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
Jay-B schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:14:
Als je op dit moment geen problemen hebt dan is er niet direct reden om een Connectbox te verkiezen boven een Ubee EVW321b als je hem toch in bridge gaat zetten.

In theorie loop je met de Ubee EVW321b sneller tegen een capaciteitsproblemen aan omdat hij minder downstream kanalen ondersteunt. Ook is de wifi radio in de CB een stuk beter. Daarentegen heeft de CB de veelgeplaagde Puma 6 chip. Laat je echter niet te snel bang maken. Alleen in specifieke gevallen waarbij jitter snel roet in het eten gooit zal je problemen ervaren. De gemiddelde gebruiker die geen specifieke metingen uitvoert of applicaties gebruikt die erg gevoelig zijn voor jitter merken doorgaans niets.

Ik heb alle Connectboxen gehad waarbij ik alleen problemen heb ervaren bij de Compal versie. Dit was echter wel met één van de eerste firmware versies die Ziggo leverde. Inmiddels zijn er wat mitigaties doorgevoerd waarbij het probleem bij alledaags gebruik niet waarneembaar meer zou moeten zijn.
Bedankt voor de uitgebreide reactie, ik lees hier dat ik sneller tegen capaciteitsproblemen kan aanlopen maar wat betekend dit in werkelijkheid? Ik zie dat mijn huidige modem 8 downstream en 4 upstream kanalen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dan zou het kunnen dat op piekmomenten, wanneer er veel gebruikers actief zijn op hetzelfde coax segment, de snelheid iets terug valt. Dit is ook de reden waarom men de wat oudere modems zonder al teveel moeite omruilen. Maar goed, als er voldoende capaciteit is dan merk je hier niets van.
Pagina: 1