Toon posts:

Ali of Via Chipset voor AMD Athlon mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb besloten om een Asus mobo te kopen voor een 1.2 GHz Athlon (socket A en 266 MHz FSB). Ik wil een mobo van Asus kopen die die 266 MHz FSB ondersteund, maar ik ben aan het twijfelen tussen Ali of Via. Wat zijn jullie ervaringen met deze chipsets?

Weet iemand ook of deze mobo's een (1) dimm van 512 mb intern geheugen ondersteunen (ik verwacht zelf van wel, maar ik vraag het toch voor de zekerheid)?

En ik wil me de Asus GF2 Pro 64 mb videokaart aanschaffen. Met welke mobo's/chipsets geeft deze kaart eventueel problemen?

Bij voorbaat dank,

Ruben

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Ik weet niet welk Asus mobo je in gedachten had, maar de A7V133 is wel relaxed. Ondersteunt ook reepjes geheugen van 512 MB, zitten er hier 2 van in :P
Ik neem aan dat de toekomstige (lees: binnen een maand) A7V266 net zo goed zal zijn + ondersteuning voor DDR met het oog op toekomstige upgrade.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Als je ff searcht, zul je zien dat de Ali langzamer is dan de Via (ook de KT133A), maar wel stabiel.

Systeem

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad. De VIA KT266 is sneller (behoorlijk) dan de Ali chipset. Soms is de Ali zelfs net zo traag als of nog trager dan de VIA KT133A.

FYI, de KT266 en die nieuwe Ali zijn geschikt voor DDR geheugen en de KT133A alleen voor SDR geheugen, maar dat wist je vast al wel. Leuke is wel dat de Ali als enige ook SDR geheugen aan kan. Niet tegelijk met DDR maar toch. De KT266 kan dit niet (misschien de KT266A strax :) :? )

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik zie niet in waarom je nog sdr-sdram zou willen gebruiken als je een ddr-sdram bord koopt, behalve dan om "oud" geheugen mee te nemen.

en idd de keuze tussen Ali of Via is makkelijk: VIA

Overigens is een bord met de AMD chipset ook een uitstekende keuze.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Flexx

This side up

Gewoon een 3x DDR board met Via of AMD chip erop.

Verwijderd

VIA werkt hiero uitstekend en heb mensen wel eens horen klagen over Ali..

Alleen schijnt het dat je bij VIA gewoon ff moet wachten met de drivers voordat het echt stabiel is... (/me heeft een wat oudere ASUS en maakt het dus niet uit)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Waarom geen A7M trouwens?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
De ALI ChipSets worden non niet ondersteund onder Linux. Dat is voor mij een reden om niet voor een Acer Chipset te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb mijn keuze gemaakt en het wordt in ieder geval een Via chipset en DDR-geheugen (de prijzen vielen me mee).

Het mobo wordt waarschijnlijk de Asus A7V266 en deze heeft onboard audio. Is het mogelijk om deze onboard audio uit te zetten (in de BIOS), zodat ik een gewone geluidskaart kan gebruiken?

Ruben

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:27

Jox444

Honestly....

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:52 schreef RubenB het volgende:
Bedankt. Ik heb mijn keuze gemaakt en het wordt in ieder geval een Via chipset en DDR-geheugen (de prijzen vielen me mee).

Het mobo wordt waarschijnlijk de Asus A7V266 en deze heeft onboard audio. Is het mogelijk om deze onboard audio uit te zetten (in de BIOS), zodat ik een gewone geluidskaart kan gebruiken?

Ruben
Bij asus staat "Optional C-Media CMI8738 6-Channel audio controller "
Dus ik neem aan dat je de onboard audio aan en uit kan zetten...

Ga A7v266 volgende week ook halen......en als de onboard audio niet uit kan wordt ik boos ;-)

Het is FRIET!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
De eerste A7V266 die nu in de winkel liggen hebben geen onboard audio. De onboard audio moederborden komen later.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:27

Jox444

Honestly....

nog beter,

:)

Het is FRIET!

Pagina: 1