Toon posts:

2 soorten kaarten voor satelliet decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn ouders wonen in engeland en willen een schotel en decoder aanschaffen. nu vertelde de verkoper dat er 2 soorten kaarten zijn en dat kaarten voor de nederlandse zenders alleen in nederland te verkrijgen zijn. wat is het verschil tussen deze twee kaarten en waar zijn ze te koop? BVD

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Ik denk dat de goede man doelt op het systeem zoals daar is Irdeto, Viaccess of iets anders. Als je een zgn CI ontvanger, Common Interface dus, aanschaft, kan je daar in een specifieke Irdeto of Viaccess of andere Interface stoppen. Dit is een kaarthouder die er ongeveer als een PCMCIA kaart uitziet. Hierin gaat dan de uiteindelijke chipkaart van je "provider". Je ouders moeten een adres in Nederland opgeven om aan een nederlandse kaart te komen, omdat deze kaarten alleen in Nederland gebruikt mogen worden.
De Interface, Irdeto of Viaccess, kan je wel zo kopen. Let op welk systeem actueel is (vraag bij Multichoice voor het Nederlandse pakket) voor je de interfaces koopt. De gemiddelde CI ontvanger heeft plek voor twee interfaces.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Voor de Nederlandse kanalen heb je het zgn. Seca systeem nodig, die te ontvangen zijn via de Astra 1 satelliet. Als je een officieel abo neemt en verder niks wilt, kun je het goedkoopst een standaard Seca ontvanger kopen. Als je geen zin hebt om abo-geld te betalen kun je een CI ontvanger kopen met daarbij een Astoncrypt 1.05 module die compatible met Seca is. Deze zijn meer flexibel en als je je eigen kaartje programmeert kun je naast de Nederlandse kanalen (incl. Canal+) 100en andere Europese pay-kanalen gratis bekijken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor jullie hulp. ik ga er vandaag meteen achteraan. dan zal ik mijn adres opgeven dus dat zal allemaal wel goed komen :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wat voor systeem hebben ze gekocht?