Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SMSL AD18 subwoofer out vraag

Pagina: 1
Acties:

• FloydRaalte
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 16:01

FloydRaalte

Diablo 3: Floyd#1443

Topicstarter
Hoi,

Net jarig geweest en een SMSL 18AD versterker/DAC gekregen.

Super blij met dit kleine en toch sterke apparaatje. Hij dient als vervanging voor mijn oude 2.1 PC speaker set. Waar de speakerset gebruik maakte van een 3.5 jack maakt de SMSL AD18 gebruik van USB wat naar mijn idee minder gebrom en gekraak oplevert. (ground-noise) Ik heb de AD18 mede uitgekozen om de subwoofer out optie. Echter krijg ik hier geen geluid uit. Het zal vast iets simpels zijn maar aangezien ik absoluut geen audiokenner ben kom ik er niet uit.

Hieronder de pinout van de AD18. Zoals je ziet zit er een SW out op. Dit is gelijktijdig ook een 3.5 coaxial/optical in. Volgens de beschrijving kun je daar dus een jack 3.5 in doen die gesplitst is naar tulp (RCA) waarvan je er 1 in de subwoofer moet doen. Nu heb ik geen active subwoofer met RCA lines-in maar alleen een passive subwoofer met speakerwire in. (met een rode en zwarte drukklip waar je een speakerwire in drukt) Ik heb allerlei soorten verloopjes geprobeert met een 3.5 jack naar RCA maar ik krijg geen geluid over de passive subwoofer.

Ik heb overigens de LEFT en RIGHT uitgangen via banaanstekker naar mijn monitoren gaan. Dat werkt verder prima. Ik zou hier 'houtje-touwtje' mijn subwoofer ook op kunnen zetten en dan heb ik in ieder geval wat meer lage tonen. Maar zo 'heurt' het niet natuurlijk.

Toen heb ik een actieve subwoofer geprobeert van een kennis. Stroom erop, satelieten aan de sub gehangen en toen dus een 3.5 verloopje naar RCA tussen de AD18 en de subwoofer gezet. Helaas nog steeds geen geluid. Is dit een speciaal kabeltje ofzo die je niet zo ff snel zelf in elkaar zet?

[Voor 4% gewijzigd door FloydRaalte op 23-05-2020 11:32]

Diablo III: Floyd#1443 Fire Wizard - If you can't take the heat, don't tickle the dragon!

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06:02
FloydRaalte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:27:
Nu heb ik geen active subwoofer met RCA lines-in maar alleen een passive subwoofer met speakerwire in. (met een rode en zwarte drukklip waar je een speakerwire in drukt) Ik heb allerlei soorten verloopjes geprobeert met een 3.5 jack naar RCA maar ik krijg geen geluid over de passive subwoofer.
Ik moet mezelf altijd even in de wang knijpen of zoiets dan echt is :+. Er ontbreekt wel echt een compleet basis begrip van audio hier. Heb je er al 5 minuten googlen aan besteed? Je sluit een speaker aan op een lijn uitgang, onversterkt, dat heurt ook niet :)
Toen heb ik een actieve subwoofer geprobeert van een kennis. Stroom erop, satelieten aan de sub gehangen en toen dus een 3.5 verloopje naar RCA tussen de AD18 en de subwoofer gezet. Helaas nog steeds geen geluid. Is dit een speciaal kabeltje ofzo die je niet zo ff snel zelf in elkaar zet?
Dit is gek dat dit niet werkte. Wat bedoel je met sattalieten aan sub gehangen? Je hebt wel een stereo minijack naar 2x rca verloop nodig, anders zal het niet werken. Dit is wel creatief zoals ze het opgelost hebben, kwamen kennelijke ruimte tekort of wilde de kosten van 1 connector besparen ofzo.

Maar zoiets heb je nodig, kan ook goedkoper overigens. En dan is rood, rechts, de subwoofer uit. Links, wit is coax in.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True