Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feestdagen blijven terugkomen in iOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sparks.nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-06 17:18
Beste medetweakers. Ik heb sinds een tijdje een kleiner probleem welke me meer en meer begint te storen.
Zowel op mijn IPhone 11 Pro (IOS 13.4.1) als mijn IPad Pro (IOS 13.4.1) staan in de agenda de Feestdagen aan. Echter... die zet ik ook elke dag uit. Uit zichzelf voegt IOS ze toch weer toe door het vinkje in de agenda instellingen aan te zetten. Vaak staan ze zelfs voor meer dan 1 agenda aan waardoor ik ook meerdere herinneringen voor hetzelfde krijg.
Het issue speelt al zeker een half jaar. Ik vroeg me af of meer tweakers hier last van hebben. Ik zie er niet veel over op internet.

Alle reacties

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:34
Deze kan ik niet reproduceren op een iPhone 7 met dezelfde versie van iOS. De vinkjes blijven uit/aan bij elke agenda die gekoppeld is aan de ingebakken agenda app.

Reset hij je instellingen elke dag, of bij uit en aan zetten? Je zou de activiteitenmeldingen uit moeten kunnen zetten, dan krijg je de herinneringen iig niet meer (als het goed is).

• Sparks.nl
Dank je voor je reply.
Ik zet de IPhone elke dag uit en de IPad blijft aan staan. Bij beiden komt het na zo’n 24 uur terug (volgende dag). Als ik ze net heb uit gezet blijft dat zeker een paar uur zo. Ik zet het meestal uit na het opstaan, in de ochtend tussen 07:00 en 10:00.

• JohnnieWbl
En het uitzetten van de activiteitenmeldingen, gaat dat wel goed? Als het compleet uitzetten van de feestdagen
niet lukt (erg vreemd), krijg je iig de meldingen niet meer.

• Sparks.nl
Ja dat is het punt. Ik gebruik de meldingen wel vrij frequent. Dus helemaal uit zetten is geen optie voor me.

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-05 23:27

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zijn er mensen waarmee je in je huishouden bijvoorbeeld agenda's deelt, die deze wel aan hebben staan? Ik heb hier ook wel eens mee lopen klooien, staat mij bij.

• JohnnieWbl
Sparks.nl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:41:
Ja dat is het punt. Ik gebruik de meldingen wel vrij frequent. Dus helemaal uit zetten is geen optie voor me.
Feestdagen kun je apart uitzetten, waarbij je dus van je andere zaken wel een bericht ontvangt.

• Sparks.nl
Ik deel mijn agenda inderdaad voor een deel. Ik weet echter dat zij niets aanpast en ik heb het ook met Mijn niet gedeelde agenda. Blijft apart dus.

Ik zet de feestdagen inderdaad steeds apart uit, de rest staat dan aan.
Ik had zelf het idee dat ik vrijwel alles heb getest, wellicht is het gewoon een bug?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnieWbl
Je hebt het in je TS over "het vinkje" waarbij ik er vanuit ging dat je het tonen van het betreffende agenda onderwerp bedoeld (afspraken, verjaardagen, feestdagen, etc).

Als je op het "i" symbool erachter drukt kun je dat specifieke onderwerp bij de berichtgeving zo instellen dat het wel in je agenda getoond wordt, maar waar je geen melding van krijgt.

• Sparks.nl
Die kende ik nog niet, op de i klikken. Inmiddels stond feestdagen weer aan (na 3 uur)... ik heb nu bij de i alles uitgevinkt en de feestdagen zelf aan laten staan. Ik zal eens kijken of het zo blijft staan.
Goede tip.

• JohnnieWbl
Hopelijk zo min of meer opgelost, al blijven de resets vreemd. Je zou ook nog even kunnen kijken bij instellingen --> agenda app welke agenda als standaard staat ingesteld. Lijkt me niet dat je de feestdagen als standaard hebt ingesteld maar je weet maar nooit ;)

• Sparks.nl
Ik heb het even gecontroleerd, maar dat staat goed. Thanks.
Ga ik het hier maar eens mee testen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True