FPS drop bij CoD Warzone / niet bij World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Souffa
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-02-2024
Mijn vraag
Sinds vandaag dropt mijn FPS bij het spelen van Warzone. Eerder op de dag vond ik ook op World of Warcraft het schokkerig lopen alsof er een fps drop was maar daarna viel dat ook wel mee.

Ik heb geen idee waar het precies in zit want mijn kennis over computers is gering. Ik heb MSi AB gedownload om te checken wat mijn temperaturen zijn en usage. Wat betreft temperatuur lijkt er niet veel geks aan de hand die zit telkens rond de 50-60 (ik doe de aanname dat dat niet heel gek is).

Wat ik wel gek vond is dat mijn GPU usage in warzone van hoog in de 90 dropt naar 0, dus ik vermoed dat daar het probleem zit. Bij World of Warcraft dropt de gpu usage misschien naar 80 en daar merk ik dus nauwelijks wat van. Kunnen jullie mij misschien verder helpen? :)

De games staan beide op de SSD. En voorheen nergens een probleem mee gehad. Warzone draaide gewoon relatief soepel (wel lage fps tussen de 55-75, maar goed)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Processor: AMD Ryzen 5 1500x 3,5Ghz
Moederbord: ASUS Prima A320M-K
Grafische kaart: NVIDIA GTX 1050 Ti 4GB
SSD: 275GB SSD Crucial MX300
HD: 1TB HDD SATAIII
Geheugen: Crucial Ballistix 8GB DDR4-2400
Koeling: Cooler Master H412R
Voeding: 500 Watt Cooler Master

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen :) #noob

Dit is de performance. Het eerste stuk wat ik heb geprobeerd te markeren is als ik Warzone speel en dat tweede World of warcraft. Nu kan het natuurlijk zijn dat het aan Warzone ligt maar geen idee...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfO3e3mpd3iFHOJUwuUcj7BE3qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jW9cHIxRpsXkfilTrCaRtefz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Souffa op 23-05-2020 09:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

De Nelis

en anders maar niet...

Souffa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:07:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen :) #noob

Dit is de performance. Het eerste stuk wat ik heb geprobeerd te markeren is als ik Warzone speel en dat tweede World of warcraft. Nu kan het natuurlijk zijn dat het aan Warzone ligt maar geen idee...
[Afbeelding]
Er is wel een nieuwe update voor Warzone geweest vandaag, wellicht dat het daarmee samen hangt. Ikzelf ervaar geen drops na deze update maar het kan.

Je zou kunnen beginnen met het bijwerken van de drivers van de videokaart. Loop even de graphic settings na in Warzone.

https://www.geforce.com/drivers

https://prosettings.net/c...t-settings-options-guide/

Wellicht zijn er hier meer mensen met dit probleem en is er een oplossing te vinden in onderstaand topic

[PC] Call Of Duty Modern Warfare 2019 (vragen en problemen)

[ Voor 8% gewijzigd door De Nelis op 23-05-2020 09:26 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Souffa
De Nelis schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Er is wel een nieuwe update voor Warzone geweest vandaag, wellicht dat het daarmee samen hangt. Ikzelf ervaar geen drops na deze update maar het kan.

Je zou kunnen beginnen met het bijwerken van de drivers van de videokaart. Loop even de graphic settings na in Warzone.

https://www.geforce.com/drivers

https://prosettings.net/c...t-settings-options-guide/

Wellicht zijn er hier meer mensen met dit probleem en is er een oplossing te vinden in onderstaand topic

[PC] Call Of Duty Modern Warfare 2019 (vragen en problemen)
Ja klopt dacht ook dat het wellicht aan die update kan liggen. Had online nog geprobeerd te zoeken of anderen hetzelfde probleem hadden maar die kon ik niet zo snel vinden.

Drivers zijn up to date als ik Nvidia control panel mag geloven en de settings komen redelijk overeen met wat in de link staat.

Maar een update zou dus kunnen zorgen voor gpu usage drops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

De Nelis

en anders maar niet...

Souffa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Ja klopt dacht ook dat het wellicht aan die update kan liggen. Had online nog geprobeerd te zoeken of anderen hetzelfde probleem hadden maar die kon ik niet zo snel vinden.

Drivers zijn up to date als ik Nvidia control panel mag geloven en de settings komen redelijk overeen met wat in de link staat.

Maar een update zou dus kunnen zorgen voor gpu usage drops?
Er kan altijd een dergelijke bug in sluipen.

Je zou ook de settings kunnen resetten, kijken wat dat voor effect heeft.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
Kan je kijken naar je geheugen gebruik tijdens het spelen? Ik zie dat je maar 8GB hebt en dit vind ik voor COD vrij weinig. Mijn ervaring is dat het spel makkelijk 10-11gb gebruikt.

Je kan je geheugen redelijk eenvoudig upgraden naar 16GB, kan zowel met een nieuw setje als met een setje uit de vraag en aanbod. (je moederbord heeft plek voor 2 bankjes in totaal)

[ Voor 33% gewijzigd door jwtje op 23-05-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Souffa
jwtje schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:11:
Kan je kijken naar je geheugen gebruik tijdens het spelen? Ik zie dat je maar 8GB hebt en dit vind ik voor COD vrij weinig. Mijn ervaring is dat het spel makkelijk 10-11gb gebruikt.

Je kan je geheugen redelijk eenvoudig upgraden naar 16GB, kan zowel met een nieuw setje als met een setje uit de vraag en aanbod. (je moederbord heeft plek voor 2 bankjes in totaal)
Volgens mij stond er bij MSi AB bij ram usage iets van 7gb. Zonder drops of iets. Maar als dat ‘t zou zijn zou ik er voorheen ook last van moeten hebben gehad lijkt mij.
Pagina: 1