Toon posts:

Update proc. of graka?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dufftje81
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Beste mede tweakers

Ik zit met het volgende dillema:
- mobo + proc. upgrade
of
- nieuwe graka

Huidige situatie:
- i7 7700k op een asus z170 pro gaming @4,6 all cores (krijg hem niet koeler/heter 😮 dan max 80c full load met dark rock slim);

- pny gtx 1070ti @ 2012mhz, ram + 500mhz full load 80c en enorm veel fan noise (custom curve), slechte kaart kwa temps maar doet z’n werk.

- gigabyte 750w brons rating nog geen jaar oud;

- 16gb kingston fury @3200mhz;

- games nvme Ssd1gb adata + boot sata600 ssd samsung 860 pro 256gb;

- monitor samsung 1440p, 144hz.

De pc werkt zeer vlot maar heeft moeite om z’n 144fps op 1440p te behouden in games vooral shooters. Met hier en daar een medium setting

Wat zou de meest interessante investering zijn:
- rtx 2080 super +- €800
of
- een asus strix-h/tuf z490 mobo met een i7 10700k +- €680 geen amd

Mss. verstandiger nog even te wachten op de rtx 3000 series. Maar zal mijn huidig mobo of cpu dan geen bottleneck zijn.

Ik zie door de vele test het bos door de bomen niet meer, hopelijk kunnen jullie me een paar tips geven.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07:38
Je kan tijdens het gamen sowieso even monitoren waar je systeem tegen t einde loopt (cpu of gpu)

Maar opzich nog een heel prima systeem, en ik vermoed dat de 1070 wat moeite heeft met de 144fps te halen.
Als je het nog even kan uitzingen met die kaart is waarschijnlijk de 3000 series wel een mooie upgrade.

Mocht je niet meer willen wachten.. monitor even waar de bottleneck ligt (check ook even wat benchmarks van de games die je speelt, sommige games zijn ook gewoon wat matig qua optimalisatie..)

[Voor 13% gewijzigd door Compworm op 23-05-2020 01:19]

• Dufftje81
Wel rivatuner staat altijd aan en moet zeggen dat 90% van de tijd de graka tegen z’n limiet loopt, 99% usage terwijl de i7 rond de 50-60% zit.

Nu als ik een bvb een rtx 2080 super zou plaatsen, zou mijn cpu dan de bottleneck niet worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15:39
Dufftje81 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:02:
Wel rivatuner staat altijd aan en moet zeggen dat 90% van de tijd de graka tegen z’n limiet loopt, 99% usage terwijl de i7 rond de 50-60% zit.

Nu als ik een bvb een rtx 2080 super zou plaatsen, zou mijn cpu dan de bottleneck niet worden?
Ik denk niet dat je CPU een bottleneck gaat worden. Hij is aardig vlot en helemaal nu hij is overgeclockt. Nu is het voor jezelf natuurlijk de vraag of een dure grafische kaart die 144fps waard is.

Soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt ik zelf zou het geld in de portemonnee houden om over een paar jaar weer een leuke upgrade te doen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:23
Ik vind de investering behoorlijk fors voor 35% meer fps.
Bijvoorbeeld: https://www.techpowerup.c...-rtx-2070-super-ko/7.html
1070ti OC = 1080.

[Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 23-05-2020 12:39]

• Dufftje81
Bedankt voor de reacties, ik zal inderdaad nog even voort doen met mijn huidige setup en dan een upgrade naar een rtx 3000 serie.

Maar zoals mede tweakers kietelen mijn vingers altijd voor iets nieuws 😀
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee