Ok, mijn vraag: ik ben echt nét begonnen met gebruiken van PowerShell. Ik ben met een opleiding bezig waarbij ik een TcpListener moet aanmaken. Dat boeit allemaal niet zoveel, want ik heb het idee dat ik syntactisch gewoon iets heel basaal fout doe met het opstarten van een script in PowerShell. Dit staat dus (denk ik) los van TcpListeners of andere fancy dingen. Geen Hello World, maar Hello Faalhaas dus.
Hieronder een plaatje met wat ik fout zie gaan en wat wél goed gaat. Kortom: met de -c (of -Command, maakt niet uit qua foutmelding) krijg ik deze fout.
/f/image/ECVqMCinAIbE8tIysOcCejAA.png?f=fotoalbum_large)
Voor zover ik de fout begrijp lijkt het of de variabele $listener gewoon totaal niet gevuld wordt, met een syntax-fout tot gevolg als hij (blanco).start() wil gaan uitvoeren. Waarom!?
Ik heb al geprobeerd met spaties te werken. En zoals het screenshot laat zien zonder " en " maar gewoon rechtstreeks uitvoeren. Gaat ook prima. In een scriptfile zetten en deze opstarten: ook prima.
Kan iemand mij vertellen wat voor een enorme eikel ik ben en wat ik over het hoofd zie?
Hieronder een plaatje met wat ik fout zie gaan en wat wél goed gaat. Kortom: met de -c (of -Command, maakt niet uit qua foutmelding) krijg ik deze fout.
/f/image/ECVqMCinAIbE8tIysOcCejAA.png?f=fotoalbum_large)
Voor zover ik de fout begrijp lijkt het of de variabele $listener gewoon totaal niet gevuld wordt, met een syntax-fout tot gevolg als hij (blanco).start() wil gaan uitvoeren. Waarom!?
Ik heb al geprobeerd met spaties te werken. En zoals het screenshot laat zien zonder " en " maar gewoon rechtstreeks uitvoeren. Gaat ook prima. In een scriptfile zetten en deze opstarten: ook prima.
Kan iemand mij vertellen wat voor een enorme eikel ik ben en wat ik over het hoofd zie?
[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 22-05-2020 22:15 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.