Computer Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Newrender
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-10-2025
Beste Tweakers!

Ik zoek een?
Nieuwe CPU,Geheugen,Moederbord, M2 Chip, Beeldscherm

Wat is je budget?
Maximaal rond de 700/800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit zelf te kijken richting AMD, Ik zoek iets waar ik een aantal jaar mee vooruit kan, recentelijk heb ik mijn GTX 770 vervangen naar een GTX 1070Ti .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn syteem ziet er op dit moment als volgt uit
  • Asrock Z87 Xtreme 4
  • Intel Core i5 4670K
  • Corsair Vengeance - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB
  • MSI GTX 1070Ti Gaming 8GB
  • Corsair CS750M
  • Iiyama ProLite E2481HS-B1
Nu merk ik dat mijn games minder soepel draaien en ik merk dat mijn CPU het een beetje tegenhoud op bepaalde punten.
De CPU staat snel op 100% en bij multitasken van meerdere programmas lopen dingen vast.
Meerdere malen een clean install gedaan maar dit helpt niet dus ik heb besloten om voor een nieuw systeem te gaan.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en ik ben van plan om de volgende componenten te bestellen:
  • AMD Ryzen 5 3600X processor
  • MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord
  • Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
  • ASUS 24" VG248QG monitor
Nu heb ik nog wat ruimte voor een M2. Opslag maar ik wil eerst aankijken of iemand mij tips kan geven over de uitgezochte componenten en of ik misschien ergens anders iets meer geld aan uit kan geven.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:01
Optimaal is crucial of gskill ram, voor rest klinkt het als verstandige keuze.
Wat voor opslag heb je nu? SSD is namelijk veel sneller dan HDD. Nvme SSD is weer sneller dan sata600 SSD.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:53
Sws geen Corsair geheugen maar pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B Beter compatibel en stabieler.

3600X is de meerprijs niet waard over de 3600. Prestatieverschil is nihil.

Hoe oud is je voeding, 6 jaar? Dan vervangen want is erg matig, vooral de fan en secundaire caps. Corsair gaf niet voor niets maar 3 jaar garantie.

• Newrender
Ik ben blij dat ik hier nog even een topic ben gestart!

@99ruud99 Op dit moment gebruik ik een oude HDD voor de rommel op mijn pc en grote games, voor het opstarten van windows en de games die ik veel speel gebruik ik een Samsung Evo 850 SSD 500gb

@Uszka Aha, ik zal ze even goed vergelijken met elkaar, Ik zat ook nog te twijfelen om misschien voor een 3700 te gaan aangezien ik nog wat budget over hou, ik wil zeker weten dat ik weer +- 5/6 jaar goed mee kan met deze upgrade.
De voeding is denk ik al wel 6/7 jaar oud inmiddels.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:01
Dan zou ik eerder nieuwe voeding pakken dan een r7. Voor rest is het moeilijk bepalen of je R7 nodig hebt gezien je niet zegt waarvoor je de pc gebruikt.
Is het om smorgens het weerbericht op te kijken en savonds de uitslag van de voetbal te checken? Of is het om hardcore dataverwerking te doen?

• Newrender
Ah dat is een goed punt.

De computer wordt gebruikt voor gaming, voornamelijk FPS en voor de rest veel fifa en andere redelijke zware spellen.

• Newrender
Zelf een beetje andere topics gevolgd en behoorlijk wat reviews gevolgd en toch besloten om mijn systeem om te bouwen zodat ik voortaan op 1440p kan spelen.

Het budget komt dat natuurlijk niet ten goede maar vandaar dat ik dit dus dan maar bijstel

Nu heb ik de volgende componenten op het oog:
  • AMD Ryzen 7 3700X - Processor
  • ASUS PRIME X570-PRO - Moederbord
  • iiyama G-Master Red Eagle GB2760QSU-B1 - LED-monitor
  • Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B
  • CORSAIR RMx Series RM750x - 2018 Edition
Ik ga dit systeem gebruiken om te gamen op 1440p, voornamelijk veel FPS zoals CoD, maar ook spellen als FIFA.
Ik zoek een systeem waar ik weer rond de 6/7 jaar goed vooruit mee kan gaan zonder problemen.
Ik ben van plan om mijn 1070Ti voor nu in het systeem te houden en deze uiteindelijk verkopen voor een RX 5700 XT, Ik zag een mooie namelijk de https://tweakers.net/pric...red-devil-rx-5700-xt.html

Ik heb op het werk een nieuw AMD systeem gebouwd met een monitor dat FreeSync had.
Nadat ik als test FIFA 20 hierop speelde kwam ik tot mijn verassing erachter dat een computer van 400 euro aan onderdelen een spel soepeler kon spelen als mijn eigen PC.
Nu speel ik zelf nog altijd op een 50/60hz beeldscherm en degene op het werk had 75hz

Is het echt de FreeSync dat dit zo soepel liet voelen, of kan het zijn dat de hogere refreshsnelheid al wonderen doet.

Ik ben benieuwd of iemand tips heeft betreft de keuzes van de componenten.

[ Voor 17% gewijzigd door Newrender op 02-06-2020 17:22 ]

Pagina: 1