Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gamepad zonder x360ce

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16:51
TLDR: Ik ben op zoek naar een gamepad die werkt zonder x360ce.

Even de situatie schetsen: mijn zoon speelt graag Lego games op de PC. Dit gaat veel beter met een gamepad dan met het keyboard. Ik heb hier nog een gamepad van onze Nvidia Shield liggen die ik toch nooit gebruik (ik gebruik de Shield niet voor gaming). Na veel zwoegen heb ik deze aan de praat gekregen. Ik heb hiervoor een speciale 3rd-party driver voor moeten installeren. Om de gamepad te laten werken in de Lego games moet ik ook nog eens x360ce gebruiken, anders kan ik de toetsen niet correct mappen. En net daar gaat het mis: op zich werkt de gamepad volledig, maar van zodra je op een toets drukt komt er ineens een tweede speler in het spel. De eerste speler kan je gewoon bedienen met het gamepad, de tweede speler kan je helemaal niet bedienen. Blijkbaar is dit een gekend probleem met x360ce en komt dit doordat het spel twee gamepads ziet: de "echte" en degene die door x360ce geëmuleerd wordt. Ik ben al uren bezig geweest om dit probleem op te lossen, maar het lukt mij dus niet.

Nu is mijn vraag: als ik een gamepad koop zoals de Logitech F310, gaat deze dan direct plug-and-play werken in de Lego games, of ga ik hier weer omwegen zoals x360ce en consorten voor nodig hebben?

[rant]
Ik vind dat het allemaal nogal ingewikkeld is geworden: de laatste keer dat ik een gamepad heb gebruikt werd deze nog via de COM poort aangesloten (de Gravis, nostalgie...) maar dat werkte gewoon direct. Nu heb je speciale drivers nodig, xinput, DirectInput, x360ce, JoyToKey, XPadder... ik snap er geen hol meer van. Ik wil gewoon iets dat je in de USB poort steekt en dat werkt, ik dacht dat dat de bedoeling was van USB, plug-and-play weet je wel...
[/rant]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:53
Makkelijkste manier is om een Xbox One (liefst nieuwste versie) te kopen. Dat werkt vrijwel altijd gewoon native.

Dat is ook het punt van software als x360ce. Dat emuleert een Xbox controller.

Om je vraag compleet te beantwoorden. Je moet kijken of een controller als Logitech F310 Direct Input gebruikt of Xinput. Spellen gebruiken tegenwoordig Xinput. De meeste controllers zijn Direct Input.

[Voor 34% gewijzigd door polopolo150 op 22-05-2020 21:36]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Surface Pro 2 + Shadow Boost | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:04

guReMcO

Ooga-booga!

Inderdaad een Xbox one of Xbox 360 controller. Werkt altijd en als ie niet werkt doet de game iets wat afwijkt van de norm. :P

Ryzen 7 3700X, MSI X470 Gaming Plus Max, Crucial Ballistix Sport LT 32GB, MSI 1080Ti Gaming X 11GB, HAF XB EVO, Corsair RM550x | iPad Air 2 64GB | OnePlus 6 256 GB Midnight Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathias82
polopolo150 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:34:
Makkelijkste manier is om een Xbox One (liefst nieuwste versie) te kopen. Dat werkt vrijwel altijd gewoon native.

Dat is ook het punt van software als x360ce. Dat emuleert een Xbox controller.
Dat heeft Microsoft dan mooi voor elkaar. Even XInput erin steken en dan moet iedereen maar een Xbox controller kopen? Moet het een originele zijn of mag het ook namaak zijn? De originele vind ik nogal duur...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:53
@mathias82 Check mijn edit. Dat zal je een stukje kunnen helpen waar je op moet zoeken voor je volgende controller.

Zelf ben ik wel voor een Xbox controller gegaan dus hoe dat met andere controllers zit op de pricewatch weet ik niet.

[Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 22-05-2020 21:39]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Surface Pro 2 + Shadow Boost | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathias82
polopolo150 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:38:
@mathias82 Check mijn edit. Dat zal je een stukje kunnen helpen waar je op moet zoeken voor je volgende controller.

Zelf ben ik wel voor een Xbox controller gegaan dus hoe dat met andere controllers zit op de pricewatch weet ik niet.
Thanks, had ik nog niet door. In de handleiding staat dit:
Your new Logitech gamepad supports both XInput and DirectInput
interface modes. You can switch between these two modes by
sliding a switch on the bottom of the gamepad. It’s recommended
that you leave the gamepad in XInput mode, which is marked “X”
(1) on the gamepad bottom.
Dus dan zal het wel ok zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-11 22:41
Deze werken ook met xinput en hebben dezelde layout als de xbox one controller:

https://www.mediamarkt.nl...ox-one-en-pc-1536593.html

https://m.nl.aliexpress.com/item/32741347715.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Bij F310 kun je met een schakelaar achterop kiezen tussen DI en XI. Persoonlijk zou ik deze controller niet aanraden, voelt erg goedkoop aan in vergelijking met de controllers die je bij de consoles krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathias82
Allemaal bedankt voor de reacties en de hulp!

De reviews van de F310 zijn inderdaad niet allemaal even lovend, ik heb dan maar de Xbox One controller besteld bij Coolblue.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

mathias82 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:31:
[rant]
Ik vind dat het allemaal nogal ingewikkeld is geworden: de laatste keer dat ik een gamepad heb gebruikt werd deze nog via de COM poort aangesloten (de Gravis, nostalgie...) maar dat werkte gewoon direct. Nu heb je speciale drivers nodig, xinput, DirectInput, x360ce, JoyToKey, XPadder... ik snap er geen hol meer van. Ik wil gewoon iets dat je in de USB poort steekt en dat werkt, ik dacht dat dat de bedoeling was van USB, plug-and-play weet je wel...
[/rant]
Zoals ik het zie werkt je gamepad juist WEL out of the box, maar emuleer je hem nog eens extra met x360ce, terwijl dat niet nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• mathias82
boe2 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:02:
[...]

Zoals ik het zie werkt je gamepad juist WEL out of the box, maar emuleer je hem nog eens extra met x360ce, terwijl dat niet nodig is.
Nee, als ik hem zonder x360ce gebruik dan herkent het spel de controller niet. Ik moet dan elke knop manueel mappen in de instellingen van het spel. Op zich geen probleem, enkel lukt het mappen niet: zodra ik een knop aan een actie wil toekennen wordt automatisch de X-axis rotation toegekend. Ik kan geen enkele andere knop toekennen.
Ik heb geprobeerd het gamepad te kalibreren, maar dat lukt ook niet: het lijkt alsof de X-axis rotation is toegekend aan de triggers achterop het gamepad...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mathias82
De Xbox One controller is net aangekomen. Deze werkt inderdaad plug-any-play, zonder x360ce. Het probleem met de dubbele input is ook weg. Nogmaals dank voor het advies!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True