Nogmaals goedenavond,
Tijdje terug heb ik deze post gemaakt en daar is helaas niet veel uit gekomen. Probleem blijft zicht voordoen en ik kan de oplossing echt niet vinden. Specs staan onderaan. Alle vragen zijn welkom.
Probleem: Ik heb een 5700XT die bij het laden van textures ingame mijn hele pc zo hard laat crashen dat er zelfs geen BSOD langskomt. Alles gaat uit, behalve de RGB in de kast, en na een paar seconde begint alles weer te draaien en start het OS opnieuw op.
Tot voor kort leken de crashes heel random, maar ik ben er achter gekomen dat het gebeurt bij het laden van textures. In GTAV bij het kiezen van een kledingstuk of kapsel, en bij Rocket League bij het joinen van een game vanuit het main menu.
Drivers en OS zijn up to date. In de AMD Radeon software staan alle hulpmiddelen uit. En er is verder niks veranderd aan de CPU/GPU clock en dergelijke.
Hopelijk heeft iemand de oplossing
Bij voorbaat dank!
Tijdje terug heb ik deze post gemaakt en daar is helaas niet veel uit gekomen. Probleem blijft zicht voordoen en ik kan de oplossing echt niet vinden. Specs staan onderaan. Alle vragen zijn welkom.
Probleem: Ik heb een 5700XT die bij het laden van textures ingame mijn hele pc zo hard laat crashen dat er zelfs geen BSOD langskomt. Alles gaat uit, behalve de RGB in de kast, en na een paar seconde begint alles weer te draaien en start het OS opnieuw op.
Tot voor kort leken de crashes heel random, maar ik ben er achter gekomen dat het gebeurt bij het laden van textures. In GTAV bij het kiezen van een kledingstuk of kapsel, en bij Rocket League bij het joinen van een game vanuit het main menu.
Drivers en OS zijn up to date. In de AMD Radeon software staan alle hulpmiddelen uit. En er is verder niks veranderd aan de CPU/GPU clock en dergelijke.
Hopelijk heeft iemand de oplossing
Bij voorbaat dank!

Hoi,
Ik heb een paar weken geleden na BF een nieuwe PC gebouwd. Heb alleen last van random reboots. Waarbij de pc uit het niets uitvalt en opnieuw opstart.
Het is mij ook niet gelukt om dit probleem te koppelen aan bepaalde software aangezien het zeer onregelmatig gebeurd, of er nou een game draait of dat de computer idle is.
In Event Viewer geeft hij Kernel-Power 41 weer als error code.
Heb al zelf al wat proberen op te zoeken maar kom er niet uit;
- Furmark en Prime95 laten draaien voor 15 minuten gaf geen resultaat.
- Windows memory checker gedaan (Weet de naam niet meer precies, zit al standaard op windows blijkbaar) hier kwam ook niks uit
- Disk check gedaan, welke ook 100% oke was
- Mobo bios update gedaan naar de meest recente
- Temperaturen in de gaten gehouden met HWmonitor en Ryzen Master
- Forums etc afgegaan voor een duidelijk antwoord
Specs build:
- Kast NZXT h510i
- Moederbord MSI B450M Mortar max
- CPU AMD Ryzen 3800x
- GPU ASRock Radeon 5700XT 8G Challenger
- RAM Corsair Vengeance 2x 16GB 3200Mhz
- PSU Corsair RM550x
- SSD Intel 660p 1TB
Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen. Als jullie meer of specifieke informatie/screenshots/data willen vraag maar raak.