Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPoop
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 16:19
Precies wat ik in de titel vraag.

Zou ik het kunnen proberen om deze GPU (MSI GeForce RTX 2080 Super Ventus OC) te gebruiken op een 500 watt be Quiet! Straight Power 10?
In combinatie met:
Intel i5 6600K
16 Gb DDR4 2666MHz
1x 7200 rpm harde schijf
2x SSD schijven
ASUS Z170 PRO GAMING

Niks is overclocked.

Ben ik dan super dom bezig of is mijn voeding veilig/goed genoeg om het aan te kunnen, dan wel op te geven zonder dat er iets ergs gebeurd?

Beste antwoord (via FunkyPoop op 23-05-2020 17:28)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 20:34
Wim-Bart schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:54:
[...]

Hoeveel case fans, welke cooler, welk toetsenbord, rgb componenten. Allemaal meetellen.
Case fans, oke. Paar Watt per stuk dus veel verschil zal het niet maken.
Koeler? Wat voor invloed heeft dat op verbruik?
Toetsenbord? 8)7 Ja die 2W uit een usb poort zal vast een hoop verschil maken.
RGB? Paar ledjes, ook een paar watt.

Nou zeg dat het alles bij elkaar 30W is. Als je zo dicht bij de grens zit, kan je sowieso beter een andere voeding nemen.

Oke, de 2080 is 250W. Processor is ongeveer 100W, schijven, geheugen, wat ventilatoren, ongeveer 50W, of minder.
Zit je aan de 400W.
Laten we zeggen dat er nog 30W bij komt, wat niet zo is, want die 50W is zo ongeveer wel alles. Maar oke. 430W.
Een 500W voeding is dus gewoon zat.
Als je met overclocken bezig gaat zou ik wel een keer naar een andere voeding kijken.

Het word misschien een beetje een raar systeem, maar als de volgende upgrade de processor is, is het toch niet zo heel gek? Moet hij dan nu een midrange kaartje kopen, en als hij de rest upgrade, weer een dikke kaart kopen?
Dan kan je beter gewoon meteen die goede kaart kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 23-05-2020 13:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:51
Dat kan alleen vind ik het een slechte combi met de cpu. Die zal snel een bottlekneck worden, als die het al niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPoop
Ik had er nog bij moeten zetten dat er vanuit de fabrikant minimaal 650 watt wordt aanbevolen en via de website https://outervision.com/power-supply-calculator kom ik op een load wattage van 495 watt. Waarbij ze een 550 watt aanbevelen.
Dus naar mijn idee kom ik net iets te kort.

Kun je me uitleggen waarom jij denkt dat het wel kan?

En de cpu is inderdaad al vrij oud, helaas, maar dat wordt dan de volgende upgrade.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyPoop op 23-05-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Fabrikanten geven een hoger advies omdat ze niet weten welke cpu en welke kwaliteit voeding wordt gebruikt.
PSU calculators overdrijven schromelijk. Daar kan je zeker minimaal 150w vanaf halen.
2080 Super zit rond de 250w. Cpu 80 en nog een beetje voor de rest maakt 350w. 500w is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Uszka schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:47:
Fabrikanten geven een hoger advies omdat ze niet weten welke cpu en welke kwaliteit voeding wordt gebruikt.
PSU calculators overdrijven schromelijk. Daar kan je zeker minimaal 150w vanaf halen.
2080 Super zit rond de 250w. Cpu 80 en nog een beetje voor de rest maakt 350w. 500w is meer dan genoeg.
Hoeveel case fans, welke cooler, welk toetsenbord, rgb componenten. Allemaal meetellen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPoop
[...]

Ik heb 2 case fans, een Scythe Mugen 4 PCGH Edition koeler, Ducky One toetsenbord, Razer Deathadder muis en geen rgb componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:44

br00ky

Moderator Harde Waren
[...]

Dat is allemaal klein bier en maakt het verschil niet echt. Met alleen de CPU en GPU (en of je die gaat overklokken) ben je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

FunkyPoop schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Ik heb 2 case fans, een Scythe Mugen 4 PCGH Edition koeler, Ducky One toetsenbord, Razer Deathadder muis en geen rgb componenten.
30 Watt wat je mee moet nemen.

Dus met 500 zou je het moeten redden.

Zelf houd ik gewoon de calculators aan. En achteraf in mijn geval ook niet onverstandig. Volgens velen zou ik aan een 550W voldoende hebben, maar na vervangen door een 850W haalde ik wel mijn OC target en boost van mijn CPU.

Overigens gaf de fabrikant bij mij aan dat een 750W minimaal was en calculators gaven 543W aan.

Probleem is, ga je met €1000+ aan spullen een risico nemen door op de limiet te sizen. Zelf heb ik zo iets van nee, in verleden twee keer gehad dat een PSU compleet doorbranden na 3 jaar, die op de limiet gesized waren. En dan praat je over gemiddelde kwaliteit spul. En het heeft mij een moederbord+CPU en een GPU gekost.

Dus zit er 50-100W tussen benodigd vermogen en specificatie van je PSU dan zit je veilig, is het minder dan zou ik het niet doen.

Overigens, die 150W die genoemd wordt in de afwijking van een calculator is geheel afhankelijk van de componenten. Bij mijn Ryzen build zat hij er maar iets van 15W naast.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Een straight power is van goede kwaliteit, en moet een RTX 2080 en 6600K echt wel kunnen voeden.
Vind het echter wel een hele rare combi hoor, zelfs een 6700K begint een 1080Ti al een klein beetje te bottlenecken...

En @Wim-Bart welke PSU's praat je dan over, die na 3 jaar al doorgebrand waren? Lijkt me geen kwalitatief spul, goede kwaliteit voedingen kunnen namelijk op pieken meer leveren dan het opgegeven wattage. Zolang je maar binnen de opgegeven wattage blijft dan zit je goed...

[ Voor 21% gewijzigd door d22wth op 23-05-2020 12:16 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
[...]

Nou zeg dat het alles bij elkaar 30W is. Als je zo dicht bij de grens zit, kan je sowieso beter een andere voeding nemen.

Oke, de 2080 is 250W. Processor is ongeveer 100W, schijven, geheugen, wat ventilatoren, ongeveer 50W, of minder.
Zit je aan de 400W.
Laten we zeggen dat er nog 30W bij komt, wat niet zo is, want die 50W is zo ongeveer wel alles. Maar oke. 430W.
Als je met overclocken bezig gaat zou ik wel een keer naar een andere voeding kijken.

Het word misschien een beetje een raar systeem, maar als de volgende upgrade de processor is, is het toch niet zo heel gek? Moet hij dan nu een midrange kaartje kopen, en als hij de rest upgrade, weer een dikke kaart kopen?

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 23-05-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPoop
Bedankt allemaal voor de reacties en de uitleg/opsomming van het verbruik! Ik kan het inderdaad proberen.

Ik heb er nu nog een GTX 1070 inzitten en ja, het is een raar systeem, maar dat kan ik later recht trekken. Voor mij kost zo'n RTX 2080 namelijk een bak met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als je nu een 1070 hebt zou ik eerst cpu en mobo upgraden.
Heb je met MSI Afterburner al eens gekeken of de beperking überhaupt wel bij de cpu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

d22wth schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:15:
Een straight power is van goede kwaliteit, en moet een RTX 2080 en 6600K echt wel kunnen voeden.
Vind het echter wel een hele rare combi hoor, zelfs een 6700K begint een 1080Ti al een klein beetje te bottlenecken...

En @Wim-Bart welke PSU's praat je dan over, die na 3 jaar al doorgebrand waren? Lijkt me geen kwalitatief spul, goede kwaliteit voedingen kunnen namelijk op pieken meer leveren dan het opgegeven wattage. Zolang je maar binnen de opgegeven wattage blijft dan zit je goed...
Be Quiet, dat spul Koop ik nooit meer. Ik zit je te gamen met een 660TI SLI opstelling, boem. Voeding kapot en sleept gelijk een TI mee, en veel erger, hele huis zonder dat stroom, had de hoofdzekering er uit geslagen. Andere Be Quiet min of meer het zelfde, trok een FX-8120 met MB naar de digitale hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
WEBGAMING schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Uhm, als casefans uitmaken, dan maakt de processorkoeling natuurlijk ook uit, hè. Dat is namelijk ook een fan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Wim-Bart schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Be Quiet, dat spul Koop ik nooit meer. Ik zit je te gamen met een 660TI SLI opstelling, boem. Voeding kapot en sleept gelijk een TI mee, en veel erger, hele huis zonder dat stroom, had de hoofdzekering er uit geslagen. Andere Be Quiet min of meer het zelfde, trok een FX-8120 met MB naar de digitale hemel.
De ene be quiet is de andere niet, net zoals dat bij Corsair en Seasonic is. Daar zitten ook types tussen die je maar beter niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

[...]

Tja, of t was gewoon een matig moederbord met ondermaatse vrm’s voor een 8120...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

FunkyPoop schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:28:
Bedankt allemaal voor de reacties en de uitleg/opsomming van het verbruik! Ik kan het inderdaad proberen.

Ik heb er nu nog een GTX 1070 inzitten en ja, het is een raar systeem, maar dat kan ik later recht trekken. Voor mij kost zo'n RTX 2080 namelijk een bak met geld.
Hou die GTX 1070 nog een tijdje, ik zou de 2000 serie van Nvidia overslaan en lekker op de 3000 serie wachten. Met name als het je om RT performance gaat, want die stelt nog vrij weinig voor op dit moment en gaat een heel stuk sneller worden (in vergelijking met de normale performance verbetering).

Ik zou eerst je cpu een upgrade geven, een quadcore zonder HT gaat een bottleneck vormen voor elke waardige gpu upgrade. Ga voor 6 cores met 12 threads en niet minder als je een tijd met je pc wilt doen, kijk bijvoorbeeld naar een R5 3600 (beste bang/buck) of als je meer geld uit wilt geven naar de nieuwe Intel cpu's of R7 3700x.
Let wel Intel heeft een paper launch waardoor je net zo goed op de nieuwe AMD generatie kan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
FunkyPoop schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:28:

Zonde van je geld om met je huidige systeem een 2080gtx te gebruiken,omdat je huidige cpu een grote bottleneck gaat vormen voor de gpu.Het systeem is veel beter in balans met je huidige 1070gtx.

Ik zou persoonlijk eerst cpu,mobo,geheugen upgraden en dan pas een andere GPU aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

WEBGAMING schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Zit je aan de 400W.

Fan's: HJe zal er 1 hebben of 4, maakt best wel verschil.
Koeler: maakt zeker uit, 1 fan, 2 fan's, of een waterkoeling met 1,2,3 fan's en een pomp
Toetsenbord, je kam eren simpele hebben, of een K95 die heel wat meer trekt
RGB: kijk maar eens wat een paar corsair strips vreet, plus rgb van je fan's en zoals ik nog een muismat met rgb en 6 strips achter mijn monitor

tja, wanneer je dat niet mee telt, waarom zou je een ssd ook mee tellen, of geheugen, is ook maar een paar watt, of tja, je moederbord is in verhouding tot cpu ook maar niks, dus waarom meetellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wim-Bart schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Fan's: HJe zal er 1 hebben of 4, maakt best wel verschil.
Koeler: maakt zeker uit, 1 fan, 2 fan's, of een waterkoeling met 1,2,3 fan's en een pomp
Toetsenbord, je kam eren simpele hebben, of een K95 die heel wat meer trekt
RGB: kijk maar eens wat een paar corsair strips vreet, plus rgb van je fan's en zoals ik nog een muismat met rgb en 6 strips achter mijn monitor

tja, wanneer je dat niet mee telt, waarom zou je een ssd ook mee tellen, of geheugen, is ook maar een paar watt, of tja, je moederbord is in verhouding tot cpu ook maar niks, dus waarom meetellen?
Het blijft allemaal zo rond de 20-30W. Nogmaals, als je zo dichtbij zit, moet je toch een andere voeding hebben.

Ik reken die dingen ook helemaal niet apart, als je mijn berekening ziet, zie je dat ik gewoon 50W voor de rest van het systeem pak. Mobo, geheugen, ventilatoren, schijven wat dan ook, alles bij elkaar zal rond de 50W zitten.

Hoe kan een toetsenbord nou weer meer vermogen uit een USB poort halen? Een usb (2.0) poort is maximaal 5V, 0,5A. Een toetsenbord zal nooit meer kunnen verbruiken, er komt gewoon niet meer uit de poort.

Wat "vreten" die rgb strips dan? Veel meer als 20-30W zal het ook niet zijn. Oke, als je een complete lichtshow hebt, moet je er misschien een beetje rekening mee houden, anders echt niet.
En ja, mocht je 30 harde schijven hebben, of 30 ventilatoren, moet je er ook rekening mee houden.
Voor een normale gebruiker is dat absoluut niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Waarom dacht je dat een Corsair K95 twee USB aansluitingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nou, dan kan hij in plaats van 2.5W, 5W kunnen verbruiken. Poeh poeh zeg. Daar moet je wel een sterkere voeding voor hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPoop
Ik heb toch maar besloten de videokaart terug te sturen en inderdaad te wachten op de volgende serie gpu's. Mijn computer raakt anders behoorlijk uit balans en nu werkt het ook nog prima. In de tussentijd heb ik dan de tijd om te sparen voor een volledige upgrade, zodat cpu, gpu en de rest gebalanceerd zijn.
Upgraden naar een R5 3600 lijkt me leuk, maar kost me ook een nieuw moederbord en nieuw ram. Ik heb nog een 1151 socket, dus een tussenstap zou kunnen zijn om te upgraden naar iets van de 9000 serie van Intel. Hetzij een i7 of zelfs een i9. Afwachten wat AMD gaat doen met hun nieuwe series processors is ook nog een optie.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Jij hebt wel vaak pech met voedingen. TX550m/850m en nu ook al Be Quiet ? :+

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
https://www.asus.com/nl/M...-PRO-GAMING/HelpDesk_CPU/

Dat kan je helaas wel vergeten. Zelfde socket betekent niet dat het werkt. 7700K is het snelste, en dat is de prijs absoluut niet waard.

Voor een zinnige upgrade heb je hoe dan ook een nieuw moederbord nodig. En als je dan voor AMD gaat is het ook slim om sneller geheugen te kopen, dat vind Ryzen fijn.

[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 24-05-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hackus schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Jij hebt wel vaak pech met voedingen. TX550m/850m en nu ook al Be Quiet ? :+
Die Corsairs zijn fantastisch. Be Quiet komt de deur niet meer in. Het enige wat ik wel gemerkt heb is dat het vervangen van mijn TX550M door een TX850M alleen tot gevolg heeft gehad dat zonder enige aanpassing mijn 3900X in plaats van 4125Mhz boost nu gewoon naar 4650Mhz boost. Dus ik vermoed dat het kunnen leveren van een bepaald vermogen invloed heeft op gedrag van een systeem.

Als cross reference heb ik wat testen gedaan en met een TX850M zijn de boost snelheden gewoon hoger.

3900X+5700XT+TX550m = 4125Mhz Max boost
3900X+RX570+TX550m = 4125Mhz Max boost
3900X+5700XT+TX850m = 4650Mhz Max boost
3900X+RX570+TX850m = 4850Mhz Max boost

Dus tja, zeg het maar. MB is ASUS Prime X570 pro.

[ Voor 55% gewijzigd door Wim-Bart op 24-05-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
FunkyPoop schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:50:
Ik heb toch maar besloten de videokaart terug te sturen en inderdaad te wachten op de volgende serie gpu's. Mijn computer raakt anders behoorlijk uit balans en nu werkt het ook nog prima. In de tussentijd heb ik dan de tijd om te sparen voor een volledige upgrade, zodat cpu, gpu en de rest gebalanceerd zijn.
Upgraden naar een R5 3600 lijkt me leuk, maar kost me ook een nieuw moederbord en nieuw ram. Ik heb nog een 1151 socket, dus een tussenstap zou kunnen zijn om te upgraden naar iets van de 9000 serie van Intel. Hetzij een i7 of zelfs een i9. Afwachten wat AMD gaat doen met hun nieuwe series processors is ook nog een optie.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Dat gaat niet werken,je zult ook een nieuw moederbord moeten aanschaffen.
Op je huidige moederbord past geen 9000 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 12:29
Ja hoor, kan prima.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wim-Bart schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Die Corsairs zijn fantastisch. Be Quiet komt de deur niet meer in. Het enige wat ik wel gemerkt heb is dat het vervangen van mijn TX550M door een TX850M alleen tot gevolg heeft gehad dat zonder enige aanpassing mijn 3900X in plaats van 4125Mhz boost nu gewoon naar 4650Mhz boost. Dus ik vermoed dat het kunnen leveren van een bepaald vermogen invloed heeft op gedrag van een systeem.

Als cross reference heb ik wat testen gedaan en met een TX850M zijn de boost snelheden gewoon hoger.

3900X+5700XT+TX550m = 4125Mhz Max boost
3900X+RX570+TX550m = 4125Mhz Max boost
3900X+5700XT+TX850m = 4650Mhz Max boost
3900X+RX570+TX850m = 4850Mhz Max boost

Dus tja, zeg het maar. MB is ASUS Prime X570 pro.
Extra EPS aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Uszka schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:58:
[...]

Extra EPS aangesloten?
Nee. Want er zit geen aansluiting voor op de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Slechte koop dan, een 850w zonder extra EPS,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
sorry to burst your bubble, maar kan niet.

De 100 (skylake) chipset is LGA 1151 Rev1 socket, daar kan alleen Skylake en Kaby Lake op, wat hoogstens de 7700K is.

De 9900 series kan alleen als het een 300 chipset was geweest. Dit is de LGA 1151 Rev2 socket, waar Coffee Lake op past.

Welkom tot de heldere wereld van Intel. Een nieuw moederbord voor de 9000 series is wel nodig.
Op het huidige moederbord past kan hoogstens de 7000 series.

[ Voor 5% gewijzigd door bluebear op 24-05-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
bluebear schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:33:
[...]

sorry to burst your bubble, maar kan niet.

De 100 (skylake) chipset is LGA 1151 Rev1 socket, daar kan alleen Skylake en Kaby Lake op, wat hoogstens de 7700K is.

De 9900 series kan alleen als het een 300 chipset was geweest. Dit is de LGA 1151 Rev2 socket, waar Coffee Lake op past.

Welkom tot de heldere wereld van Intel. Een nieuw moederbord voor de 9000 series is wel nodig.
Op het huidige moederbord past kan hoogstens de 7000 series.
Cpu's zijn geen vissen blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPoop
WEBGAMING schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:57:
https://www.asus.com/nl/M...-PRO-GAMING/HelpDesk_CPU/

Dat kan je helaas wel vergeten. Zelfde socket betekent niet dat het werkt. 7700K is het snelste, en dat is de prijs absoluut niet waard.

Voor een zinnige upgrade heb je hoe dan ook een nieuw moederbord nodig. En als je dan voor AMD gaat is het ook slim om sneller geheugen te kopen, dat vind Ryzen fijn.
Getsiederrie, je hebt gelijk. Bedankt voor je comment, anders was ik daar te laat achter gekomen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
FunkyPoop schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:37:
[...]

Getsiederrie, je hebt gelijk. Bedankt voor je comment, anders was ik daar te laat achter gekomen. _/-\o_
Altijd eerst de cpu supportlijst van het moederbord checken voordat je een andere cpu koopt.
Pagina: 1