Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Dag it'ers

Klein vraagje, ik heb thuis een server staan waar een minecraft server op draait. Mijn vraag is hoe kan ik deze het beste beveiligen? de game server is buiten mijn netwerk benaderbaar, remote is deze niet benaderbaar van buiten af, wel als ik in mijn thuisnetwerk zit. Hoe kan ik er voor zorgen dat niemand mijn server hackt? Of eventueel shit gaat doen in mijn thuis netwerk? ik hoor graag wat ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:01
Stroomkabel er uit halen ;) Maar meer serieus; kan je een compleet overzicht maken van je vraag? Welk os, wat staat er op de server, wat heb je zelf al gedaan aan security etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 21:32
Als je alleen je minecraft -poort forward, geen rare plugins laad, en er zitten geen gaten in Mc, dan denk ik dat je veilig bent?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@arvidbeheerder de os is windows server 2016 in mijn modem heb ik het ip die de server heeft en de poort open gezet. Op de server zelf heb ik in de firewall settings de inbound poort 25565 en outbound poort 25565 open gezet. Waar ik dus bang voor ben is een eventuele ddos aanvaal of dat hackers in mijn thuis netwerk kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@DiedX Het is minecraft vanilla, geen plugins niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 21:56
  • Zorg dat alleen de poort voor minecraft geforward staat van je modem naar je server
  • Installeer elke maand de automatische updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Semt-x Okay, dat zal ik doen. Dus technisch gezien ben ik veilig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 21:56
oh nog een paar dingen:
  • Installeer ook Minecraft updates, als die beschikbaar komen.
  • Installeer ook updates voor je modem.
Dan ben je veiliger dan de meeste bedrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Semt-x op 22-05-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 16:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

The_Bogatyr schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:48:
@arvidbeheerderWaar ik dus bang voor ben is een eventuele ddos aanvaal ...
Daar ga je niks aan kunnen doen. Als dat echt een probleem wordt zul je de server moeten gaan hosten bij een server provider met fatsoenlijke anti-DDoS.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Kanarie Kan ik er eventueel zelf DDoS bescherming op zetten? misschien domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

The_Bogatyr schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:11:
@Kanarie Kan ik er eventueel zelf DDoS bescherming op zetten? misschien domme vraag.
Nee dat is niet mogelijk, als je je inleest in wat een DDoS-attack precies is snap je waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
de game server is buiten mijn netwerk benaderbaar, remote is deze niet benaderbaar van buiten af, wel als ik in mijn thuisnetwerk zit
Wat bedoel je hiermee? Spelen vrienden/anderen mee op de server via internet of alleen binnen je eigen huis?
Als het de tweede is, waarom dan portforwarden?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Anoniem: 674295 Een DDoS wilt eigenlijk zeggen ik stuur onwijs veel pakketjes naar een target en dat zijn er zoveel tegelijkertijd dat het target wat kan zijn een server langzaam wordt of eruit klapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

The_Bogatyr schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:11:
Nee, de DDoS-en die op Minecraft servers afgevuurd worden verbruiken meer bandbreedte dan je als thuis-gebruiker hebt. Er is dus geen firewall, instelling of apparaat wat je in je thuisnetwerk kunt installeren om hier iets aan te doen. Een partij met meer bandbreedte en power dan de aanvaller moet het verkeer voor je filteren.
Mocht het een probleem worden voor je minecraft server, ik heb goede ervaringen met OVH's GAME anti-DDoS oplossing.

Als je een minecraft server draait voor een paar vrienden is dit waarschijnlijk geen issue.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@RGAT een vriend van mij zit thuis, om hem in mijn server te kunnen laten komen moet je port forwarden anders kan hij vanaf buiten af mijn server niet in. binnen eigen huis lukt het zonder portforward want dat is lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Kanarie Okay, ik heb nog geen DDoS problemen of aanvallen gehad. Ik maak me alleen zorgen dat mensen eventueel shit op mijn thuisnetwerk kan doen. Die server staat 24/7 aan, random mensen kunnen die server ook in komen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

The_Bogatyr schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:21:
@Kanarie Okay, ik heb nog geen DDoS problemen of aanvallen gehad. Ik maak me alleen zorgen dat mensen eventueel shit op mijn thuisnetwerk kan doen. Die server staat 24/7 aan, random mensen kunnen die server ook in komen zeg maar.
Dan zou ik er vooral op letten dat je minecraft up to date is en je geen onnodige poorten forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

The_Bogatyr schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:17:
@Anoniem: 674295 Een DDoS wilt eigenlijk zeggen ik stuur onwijs veel pakketjes naar een target en dat zijn er zoveel tegelijkertijd dat het target wat kan zijn een server langzaam wordt of eruit klapt
precies, dus zal je om dat te mitigeren al dat verkeer om moeten leiden naar een andere doel of filteren nog voordat het je verbinding verzadigd (dus nog voor dat je je router bereikt), wat voor de gewone consumenten internet aansluitingen niet zomaar even kan

als ik jou was zal ik mij richten om de beveilingszaken waar je wel invloed op kan hebben zoals eerder genoemd

als je je zorgen maakt over de beveiliging: zorg dat je je zaakjes op orde hebt en lees je in. twijfel je dan nog steeds? doe het dan niet zelf, maar laat je MC server ergens hosten, bv door de toko die @Kanarie voorsteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

Wat nog niet genoemd is is dat je ook net vlannen kunt gaan werken en een dmz creëren. Stel dat je mc server ondank de bovengenoemde zaken toch gehackt word dan zitten ze ‘vast’ in dat vlan.

iRacing Profiel

Pagina: 1