Graag wil ik verschillende linux-distributies uitproberen. Mijn vraag is: Hoe kan ik de omgeving snel met elkaar vergelijken. Mijn doel is om te kijken welke mogelijkheden er voor visueel beperkten zijn. Denk dan aan.
-Kleuren omkeren
-Is er dark mode, en is het bruikbaar
-Muis cursor grootte
-Vergrootglas
-Bediening met toetsenbord mogelijk
-Hoog contrast
-Braille leesregel
-Uitspraak van teksten
-Tekstgrootte
De vergelijkingen wil ik maken voor Unity, KDE, GNOME, en andere window-managers. En dan ook nog X.org en waylands met elkaar vergelijken. En dat ook nog eens voor de verschillende distributies.
Idealiter wil ik meerdere linux-distributies naast elkaar installeren. En dan direct (ik bedoel snel na elkaar) met elkaar vergelijken. Zijn er beperkingen waar ik tegen aan loop? En wat is een handige strategie? Installaties naast elkaar? Met dd kopieën maken van /dev/hda0 en terugschieten als ik een andere distributie wil uitproberen? Overigens zie ik op tegen partities maken. Dat wil ik in een keer goed doen.
-Kleuren omkeren
-Is er dark mode, en is het bruikbaar
-Muis cursor grootte
-Vergrootglas
-Bediening met toetsenbord mogelijk
-Hoog contrast
-Braille leesregel
-Uitspraak van teksten
-Tekstgrootte
De vergelijkingen wil ik maken voor Unity, KDE, GNOME, en andere window-managers. En dan ook nog X.org en waylands met elkaar vergelijken. En dat ook nog eens voor de verschillende distributies.
Idealiter wil ik meerdere linux-distributies naast elkaar installeren. En dan direct (ik bedoel snel na elkaar) met elkaar vergelijken. Zijn er beperkingen waar ik tegen aan loop? En wat is een handige strategie? Installaties naast elkaar? Met dd kopieën maken van /dev/hda0 en terugschieten als ik een andere distributie wil uitproberen? Overigens zie ik op tegen partities maken. Dat wil ik in een keer goed doen.