Programming/Streaming/Gaming PC voor ~3000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren / Kubernetes cluster werken. Daarnaast gamen/streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 2500 ~ 3500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING
pricewatch: Seasonic Platinum Series 760 Watt

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het werk dat ik doe is een hoge core-count en snel/veel ram een vereiste.
Graag zou ik ook willen dat de kast er ook mooi uit ziet.
Opslag is geregeld door een NAS.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging lange tijd altijd uit naar een intel systemem. Echter verwacht ik dat nieuwe workloads/games snel meer gebruik zullen maken van de extra beschikbare cores. Ik kan niet goed inschatten of ik nou een i9 of Ryzen CPU wil.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou met dit systeem de komende 3~5 jaar vooruit moeten kunnen.

Ga je overklokken?
Nee. Stabiliteit is voor mij belangrijk.

Wat verwacht je van ons?
Het is alweer 5~6 jaar geleden dat ik een compleet nieuwe build heb gedaan. Tussendoor nog wel componenten geüpgrade maar daar blijft het bij. Ik zou graag advies willen of de componenten die ik heb gekozen goed samen werken en graag advies krijgen voor betere keuzes.

Ik heb de componenten die mee gaan van me oude PC in de lijst gezet, deze tellen niet mee voor de totaal prijs.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 788,-€ 788,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 219,-€ 219,-
1BehuizingenCorsair Crystal 680X RGB Zwart€ 234,90€ 234,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 99,83€ 99,83
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-64GTZR€ 380,81€ 380,81
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB€ 454,05€ 454,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.176,59

[ Voor 9% gewijzigd door Dissi op 23-05-2020 00:16 . Reden: Nieuwe lijst met specs ]

Beste antwoord (via Dissi op 23-05-2020 00:20)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 23:00
Is snelle opslag zo belangrijk? Een m.2 gen4 pci-e ssd is sneller en goedkoper dan die evo.
Verder zijn ‘gewone’ m.2’s van bv WD of Adata zeker geen slechte keuze (en nog steeds razendsnel).

Voor je cpu-koeler zou ik iets minder de RGB toer opgaan, en voor een degelijke Noctua, Be quiet, oid gaan.

Verder zou ik het geheugen nog eens herbekijken, kits van 4 stuks staan voor minder in de pricewatch. Verder zou ik mij ook eens verdiepen of 3200 tov 3600mhz enig verschil maakt voor je cpu en doeleinden.

De prijs van je moederbord is ook wel heel fors. Een Aurus elite is in principe al meer dan voldoende, en komt al met een degelijke stroomvoorziening die niet moet onderdoen voor de ultra...

Je voeding nadert ook het einde van zijn garantieperiode. Het is een erg degelijke unit, maar bij een nieuw systeem van €2500, zou ik zelf toch voor een nieuwe gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
Is snelle opslag zo belangrijk? Een m.2 gen4 pci-e ssd is sneller en goedkoper dan die evo.
Verder zijn ‘gewone’ m.2’s van bv WD of Adata zeker geen slechte keuze (en nog steeds razendsnel).

Voor je cpu-koeler zou ik iets minder de RGB toer opgaan, en voor een degelijke Noctua, Be quiet, oid gaan.

Verder zou ik het geheugen nog eens herbekijken, kits van 4 stuks staan voor minder in de pricewatch. Verder zou ik mij ook eens verdiepen of 3200 tov 3600mhz enig verschil maakt voor je cpu en doeleinden.

De prijs van je moederbord is ook wel heel fors. Een Aurus elite is in principe al meer dan voldoende, en komt al met een degelijke stroomvoorziening die niet moet onderdoen voor de ultra...

Je voeding nadert ook het einde van zijn garantieperiode. Het is een erg degelijke unit, maar bij een nieuw systeem van €2500, zou ik zelf toch voor een nieuwe gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Neem 2x32GB ram en dan bij voorkeur Crucial Ballistix U4 of G.Skill Trident Z Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Op hardwareinfo geven ze een voorkeur voor MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X boven de 1080 Ti. Misschien iets om eens naar te kijken? Prijs is nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
99ruud99 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:17:
Op hardwareinfo geven ze een voorkeur voor MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X boven de 1080 Ti. Misschien iets om eens naar te kijken? Prijs is nagenoeg hetzelfde.
De 1080 Ti heeft ie al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ah oeie sorry overheen gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissi
Is snelle opslag zo belangrijk
Ja helaas wel, zodra er veel file IO plaats vond voor het compileren van code heeft dit redelijk wat impact. Die jij linkte is echt velen malen beter geschikt, thx!
Voor je cpu-koeler zou ik iets minder de RGB toer opgaan
Goed idee, ik had redelijk wat gelezen over throttling door een te zwakker koeler. Ik zal de pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black een kans geven.
Verder zou ik mij ook eens verdiepen of 3200 tov 3600mhz enig verschil maakt voor je cpu en doeleinden
Heb het na jou advies gecheckt, de verschillen zijn minimaal te noemen. Ik heb ze vervangen door een kit van
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-64GTZR .

Over de power supply, ik heb gelukkig nog een paar nieuwe in doos die ik over had van een bitcoin mining avontuur.

Heb de main post aangepast met de nieuwe build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
Wat ik wel nog zie is dat de pc-011d koelers tot 167mm ondersteunt, en de noctua 165mm hoog is. Dat is wel heel krap en kan de Corsair 680x misschien een beter vergelijkbaar alternatief zijn.

Of je kan de kast houden en voor een aio waterkoeler gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door DenHond op 23-05-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissi
Goed gespot, ik zal die Corsair kast overnemen, zal niet de eerste keer zijn dat ik ruimte te kort kom door te grote componenten.
Pagina: 1