Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gcndejong
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-05-2020
Hallo mensen,

Ik ben er overna aan het denken een kleine 5.1 set aan te schaffen om aan mijn TV te koppelen. Nou heb ik naar mijn idee best wat moois gevonden. Maar blijven er enkele vragen waar ik niet helemaal uitkom. Ik heb de volgende set gevonden:

Link logitech set

De tv die ik op dit moment heb is de volgende:

Link TV

Nou is het natuurlijk altijd mogelijk de set aan te sluiten via die 3.5mm poort. Het probleem daarmee is, is dat je set alleen maar als stereo gebruikt kan worden. Als ik een 5.1 set koop, zou ik het wel leuk vinden ook echt de surround sound bij films en dergelijke te kunnen gebruiken. Naar mijn idee is dat niet rechtstreeks mogelijk met deze twee apparaten?

Daarom stelde een vriend van mij laatst voor dit apparaatje er bij aan te schaffen:

Link Transformer

Daarmee zou het mogelijk zijn om het te transformeren. Ik weet niet zo goed of dat ook voor de combinatie van deze set en tv geld. Zelf kom ik een beetje om in alle termen en mogelijkheden die op internet te vinden zijn. Dus zou graag van iemand horen of de specificaties van alle apparaten het inderdaad toelaten 5.1 te luisteren als ik deze drie op elkaar aansluit.

Bij voorbaat dank!

Groet,
Niek

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou zelf als ik een budget 5.1 oplossing zocht voor een tv, niet gaan voor een pc speakerset maar eerder voor een home cinema bluray set, zoals deze.
Die kun je gewoon met hdmi aansluiten en dan heb je alle mogelijkheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Hoe denk je die "MaxTrack HDMI naar stereo, 5.1 en 7.1 audio extractor" aan te sluiten op de TV? De TV heeft geen Audio Uitgang met HDMI connector. Oke, je hebt HDMI ARC maar dat ondersteunt de "MaxTrack HDMI naar stereo, 5.1 en 7.1 audio extractor" niet. Tevens zou ik daar qua handshake ook niet te veel op vertrouwen met een dergelijke constructie. De "MaxTrack HDMI naar stereo, 5.1 en 7.1 audio extractor" is om tussen de bron en de TV te zetten. Heb je maar één bron zal het werken.

Als je een zelfde apparaat zou hebben die geen HDMI maar S/PDIF als ingang heeft zou je die wel direct op de TV aan kunnen sluiten. Of je er 5.1 mee krijgt? Geen idee. Hangt van de TV af. Niet elke TV stuurt 5.1 door via de Audio Out. Handleiding lezen of daar iets in staat?

Ik zou van dergelijke kastjes wegblijven. Niet omdat het niet werkt maar puur omdat je 60 euro betaalt op je niet al te grote budget. Neem dan, om in Logitech te blijven, een Z906 of Z5500. Iets duurder (nieuw, tweedehands vast binnen budget) maar wel direct de goede ingang. Andere opties als een Home Cinema kunnen natuurlijk ook mits er maar de juiste ingangen op zitten. Afhankelijk van je bronnen kan je die dan ook direct op de externe speakers aansluiten. Dan ben je wel gegarandeerd van 5.1 surround in plaats van door de TV als hub te gebruiken.

Edit:
Ik zie net dat de Z607 ook Bluetooth en een SD Reader heeft. Dat vervalt wel met de door mij genoemde andere sets van Logitech. Een Home Cinema kan het nog hebben maar het is geen groot budget wat je hebt om in te kijken.

[Voor 17% gewijzigd door FeaR op 22-05-2020 20:49]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 18:26

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Let ook op dat je TV geen 5.1 uitstuurt. Je gaat dus stereo geluid naar 5.1 oprekken. Dat geeft niet altijdhet fijnste resultaat. Daarnaast is zo'n link transforner ook weer een extra stap, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Ik weet ook niet of je bijvoorbeeld last kan krijgen van niet synchroon lopend geluid.

Je zou kunnen kijken of er ook een budget set is die bijvoorbeeld wel SP/DIF heeft. Dan zit je nog wel met het 2.0 naar 5.1 issue, maar heb je in ieder geval wel een directe (digitale) aansluiting.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee