Wil graag advies/feedback over mijn game pc build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramWZG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-01 13:46
Hoi, Ik ben van plan binnenkort een zeer significante upgrade te gaan uitvoeren mbt mijn game mogelijkheden.

Ik heb nu het volgende uitgezocht:

(je kan op de link clicken dan krijg je t winkelwagentje te zien)

*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Je kunt de boel omzetten met de Handleiding Pricewatch

ik heb een paar vragen voor de mensen die hier meer verstand van hebben als ik:

1- heb ik correcte keuzes gemaakt mbt compatible parts, cpu/mobo/ram?

ik moet bekennen dat ik het erg verwarrend vind worden dus heb uiteraard mijn best gedaan mijn research zo goed mogelijk te doen, maar aangezien het een behoorlijk bedrag word en ik dit niet zo maar effe 123 nog eens kan ophoesten wil ik zeker weten dat ik geen fouten heb gemaakt.

2- Heb ik onderdelen uitgezocht die onnodig duur zijn, bijv in het geval van RAM vind ik dit erg lastig om te bepalen dus zou ik graag expert opinion over horen :)

3- ik ben tevreden met 1080p, wil dus wel op 240hz gaan spelen en semi competative FPS, als in ik ben ondertussen wel klaar met echte competities spelen in de zin van ESL etc maar ik wil nog steeds lekker kunnen tryharden :) ik hoop met deze pc nog flink wat jaar vooruit te kunnen vandaar ook dat het idee was om overkill aan te schaffen zodat het over flink wat jaartjes nog steeds goed mee kan, zien jullie hier denkfouten in de keuze aan onderdelen mbt toekomst perspectief?

4- is de luchtkoeler die ik gekozen heb geschikt voor overclocking van de i9? zal in eerste instantie wss niet nodig zijn, maar dus mss in de toekomst wel.. .heb nu een corsair watercooling, h100 oid, dubbele fan radiator zeg maar, maar ik begreep dat meer en meer luchtkoeling toch efficienter blijkt te worden, heb ik dat goed begrepen en is deze noctua koeler dan de betere keuze?

5-ik vind het mbt de 2080ti lastig om nou exact te bepalen welke van de 2080 ti beter is voor mijn wens, ik zag dat de andere van dezelfde prijs geschikter was voor sli, wat ik niet hoef, dus dacht dat dit wss mijn beste keuze was, correct?

6- de case, ik wil een zo stofvrij mogelijke case zonder compromise in koeling/airflow, t liefst zo klein mogelijk als dat de onderdelen toelaten, als je suggesties hebt voor betere keuze hoor ik het graag :)

7- Is de 600 w voeding voldoende of zou ik beter voor 650 of 700 kunnen gaan?

Hopelijk heb ik zo duidelijk geformuleerd waar ik nog onzeker over ben :) bij voorbaad dank voor de input/adviezen!

B

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 22-05-2020 19:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:50
Hoi, misschien even opnieuw beginnen met een topic in Desktop Aankoopadvies
gebruik dan ook meteen deze template: Nieuw: topic templates
Vergeet niet de items in een wenslijst te zetten -> onderin op genereer RML -> kopieer die code.
Externe shoplijstjes vergelijken niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar DAA want hele build.
Verder mis je onderstaande template.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramWZG
Kan blijkbaar post niet editen dus post t er maar onder als reactie:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 549,-€ 549,-
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Ultra€ 244,05€ 244,05
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2080 Ti XC2 Ultra€ 1.595,45€ 1.595,45
1BehuizingenNZXT H710i Zwart/Rood€ 175,95€ 175,95
1MonitorenBenQ Zowie XL2546 (9H.LG9LB.QBE) Rood, Zwart€ 498,-€ 498,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A€ 92,20€ 92,20
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 97,90€ 97,90
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.379,55

de RAM x2 , 32 gb dus.

excuses, ik dacht zelf dat mijn info voldoende was voor advies maar om te voorkomen dat de mods boos op me worden: :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
lowest possible latency gamen en muziek maken

Wat mag het systeem gaan kosten?
iig niet meer dan het lijstje totaal is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
los van mouse en keyboard enkel RME fireface 802 geluidskaart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
dat wat in het wenslijstje staat dus :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn cpu voorkeur gaat naar intel uit omdat ik in het verleden zeer negatieve ervaring heb gehad met AMD en mijn gpu voorkeur gaat uit naar EVGA omdat ik daar nooit slechte ervaringen mee heb gehad, integenstelling tot andere merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever minder geluid dan veel, maar prestatie is essentieel en is niet iets waar ik compromise voor wil maken om het stiller/zuiniger qua energie te krijgen.

Ga je overklokken?
zoals boven beschreven, wss niet in eerste instantie maar op den duur zeker.

Wat verwacht je van ons?
Hopelijk wat meer zekerheid over of de keuzes die ik gemaakt heb de juiste zijn, eventuele overbodige kosten, eventuele betere alternatieven etc, zie bovenstaande vragen.

Hopelijk heb ik zo duidelijk geformuleerd waar ik nog onzeker over ben :) bij voorbaad dank voor de input/adviezen!

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ervaringen uit het verleden. Tja, die zijn niets meer waard. De kaarten liggen op dit moment echt anders. AMD, AMD en AMD. Ga je niet om, neem dan geen EOL Intel platform maar een Z490 bord met i7/i9-10xxx.

Een SFX voeding in een enorme kast is geen goed idee, voornamelijk omdat de kabels veel te kort zijn. Pak gewoon een ATX voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramWZG
Uszka schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:51:
Ervaringen uit het verleden. Tja, die zijn niets meer waard. De kaarten liggen op dit moment echt anders. AMD, AMD en AMD.
kan voor jou anders zijn maar voor mij: ervaringen uit het verleden zetten voor mij wel een toon, en de ervaring die ik met AMD heb was een kostbare les, zowel mbt hun klantenservice als hun product, ik geef toe dat pc hardware niet mijn specialiteit is, vooral omdat ik niet regelmatig upgrade en dus niet up to date ben mbt hardware aanbod, maar sinds ik naar evga/intel combi ben overgestapt heb ik geen enkel probleem meer ervaren en aangename ervaring alom.. om een vergelijking naar audio gear te leggen, behringer was vroeger ongelovelijk prut kwaliteit, toen kochten ze midas op en nu is het idd zo dat hun build quality beter is, echter het is nog steeds hetzelfde bedrijf met n verschrikkelijke service en hun bedrijf filosofie is snelle cash en uitbuiting (als in stelen van anderen), iets wat ook o.a. vanwege mijn respect voor de DIY scene niet kan supporten..

dus zonder toelichting kan ik niet zo veel met je antwoord. wat ik begreep was dat intel welliswaar iets prijziger is maar wel lagere temp/powerusage heeft, en lagere temperatuur is voor mij in n studio omgeving op zich zelf al aangenaam.. maar wellicht zou je t willen toelichten?
Ga je niet om, neem dan geen EOL Intel platform maar een Z490 bord met i7/i9-10xxx.
wederom, zou je dat willen toelichten?
Een SFX voeding in een enorme kast is geen goed idee, voornamelijk omdat de kabels veel te kort zijn. Pak gewoon een ATX voeding.
staat toch duidelijk bij dat het ATX is in de omschrijving, mis ik hier iets? welk alternatief zou je aanraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
BramWZG schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:23:
[...]

kan voor jou anders zijn maar voor mij: ervaringen uit het verleden zetten voor mij wel een toon, en de ervaring die ik met AMD heb was een kostbare les, zowel mbt hun klantenservice als hun product, ik geef toe dat pc hardware niet mijn specialiteit is, vooral omdat ik niet regelmatig upgrade en dus niet up to date ben mbt hardware aanbod, maar sinds ik naar evga/intel combi ben overgestapt heb ik geen enkel probleem meer ervaren en aangename ervaring alom.. om een vergelijking naar audio gear te leggen, behringer was vroeger ongelovelijk prut kwaliteit, toen kochten ze midas op en nu is het idd zo dat hun build quality beter is, echter het is nog steeds hetzelfde bedrijf met n verschrikkelijke service en hun bedrijf filosofie is snelle cash en uitbuiting (als in stelen van anderen), iets wat ook o.a. vanwege mijn respect voor de DIY scene niet kan supporten..

dus zonder toelichting kan ik niet zo veel met je antwoord. wat ik begreep was dat intel welliswaar iets prijziger is maar wel lagere temp/powerusage heeft, en lagere temperatuur is voor mij in n studio omgeving op zich zelf al aangenaam.. maar wellicht zou je t willen toelichten?
Nou, niet alleen voor mij. Spit het DAA forum eens door en vergelijk het aantal geadviseerde systemen met Intel cpu vs AMD cpu. Als AMD bagger zou zijn dan had die verhouding wel wat anders gelegen.
BramWZG schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:23:

[...]

wederom, zou je dat willen toelichten?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700KF Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenGigabyte Aorus Z490 Elite AC€ 237,99€ 237,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,99
[...]

staat toch duidelijk bij dat het ATX is in de omschrijving, mis ik hier iets? welk alternatief zou je aanraden dan?
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

[ Voor 31% gewijzigd door Uszka op 22-05-2020 21:33 ]

Pagina: 1