Laptopstandaard voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 11:17
Door de huidige omstandigheden werk ik momenteel thuis met de laptopstandaard van mijn werk. Over een tijdje zullen we weer op kantoor gaan werken met vermoedelijk 1 thuiswerkdag per week. Daarom ben ik nu alvast op zoek naar een laptopstandaard om thuis te gaan gebruiken.

Op mijn werk heb ik de Rain Design mStand. Deze is voor mij qua hoogte prima, maar voor thuis zoek ik een iets compacter model.

De laptopstandaard moet voldoen aan de volgende vereisten:
  • Geschikt voor MacBook Air 13". Mogelijk ga ik ook een laptop van 15,6" gebruiken met de laptopstandaard.
  • Ventilator is niet noodzakelijk. Maar de standaard moet wel zonder problemen 8 uur per dag gebruikt kunnen worden.
  • Hoogte is bij voorkeur tussen de 16 en 21 cm. Liever niet te hoog, aangezien ik niet enorm groot ben (173-175cm).
  • Is bij voorkeur inklapbaar of compact. Ik ga 'm waarschijnlijk niet meenemen, maar ik wil wel het enigszins makkelijk kunnen opbergen zonder dat het veel plaats inneemt.
  • Documenthouder is niet nodig.
  • Het touchpad moet nog steeds makkelijk te gebruiken zijn i.v.m. het gebruik van programma's als Indesign, Sketch en Balsamiq.
  • Ik heb een extern toetsenbord, dus daar hoeft verder geen rekening meegehouden te worden.
Wat is je budget?
85 euro.

Wat ben ik al tegengekomen?Van alle laptopstandaards die ik ben tegengekomen, springen bovenstaande drie eruit. Er zijn niet ontzettend veel reviews van te vinden, maar de reviews die er zijn, zijn positief.

Aangezien er hier vermoedelijk veel thuiswerkers zijn, vroeg ik mij af wat jullie gebruiken en of jullie aanbevelingen hebben.

Wat zoek ik niet?
  • Ikea vivalla - Deze zag ik voorbij komen in een ander topic, maar deze lijkt mij te steil voor mijn laptop waardoor de kijkhoek niet goed is.
  • DJ laptopstandaard - Deze zag ik ook voorbijkomen op tweakers. Dit ziet er zeker voor die prijs goed uit, maar de minimale hoogte van zo'n 23 cm lijkt mij te hoog voor mij. Deze Tweaker die 'm gebruikt is bijna 2 meter. Ik ben zelf kleiner dan 1.75 m, dus dat gaat 'm niet worden denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-08-2021
Hi Nefje,

Ik ben benieuwd waar jouw keuze op is gevallen. Ik ben namelijk van dezelfde lengte en gebruik ook een Macbook Air ''13. Ik merkte steeds meer dat ik last kreeg van mijn onderrug en ben mij toen een beetje gaan verdiepen in ergonomisch werken.

Ik heb sinds twee weken een soortgelijk model als jouw laatste optie (Slimcool), maar dan van een ander merk: R2B Aan de foto's te zien is er geen tot weinig verschil.

Ik ben zeer tevreden met deze standaard. Hij is stevig en is makkelijk mee te dragen naar mijn werk (niet dat dit nodig is nu, maar dat terzijde).

Enfin, voor welke standaard heb jij gekozen uiteindelijk en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 11:17
Mijn keuze is gevallen op de Urbo laptopstandaard: https://www.bol.com/nl/p/...tablets/9200000102760720/

Lichtgewicht, makkelijk in te klappen en op te bergen. Voordeel van deze vind ik dat de voorkant van de laptop ook verhoogd wordt. Zo komt de laptop hoger te staan en het is beter voor de hellingshoek.

Gebruik 'm nu al meerdere maanden naar volle tevredenheid.