Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

hp beats special edition 15-p098nd Wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:15
Mijn vraag

Mijn moeder heeft deze laptop al een poosje in bezit maar sinds kort is er een probleem met de Wifi netwerk adapter. Het betreft een Realtek 8723be. Nou weet ik dat dit niet de snelste is, maar dat is het probleem ook niet. Het probleem is als volgt. Eerst haalde zij over wifi rond de 44 mbit. Dat is prima aangezien de hardware. Maar zodra zij de laptop uitschakeld of nieuwe updates installeert, na de reboot is de snelheid maar tussen de 3 en 10 mbit! Heb het kanaal veranderd, geen oplossing. Het ligt aan de laptop, zowel de telefoons, als de ipad's halen de snelheid prima.Wat is nu het geval? Als ik de realtek verwijder onder netwerk apparaten en opnieuw laat zoeken, wordt de realtek 8723be weer toegevoegd en haalt ze dus wel weer de snelheid van rond de 40 mbit. Dan haalt ie zolang ie die dag aanstaat bijna de volledige snelheid. Totdat de volgende keer afsluiten of opnieuw wordt opgestart dan begint het verhaal weer overnieuw.
Het ligt niet aan malware of virussen.
Wat staat er bij haar thuis en abo's

Laptop is een hp beats special edition 15-p098nd
Draait op Windows 10 versie 1909
Ziggo MediaBox XL
Abo Is internet start (50 Mbit)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Realtek driver via de hp website gedownload voor deze laptop
- Nieuwe drivers via windows 10 zelf laten zoeken
- Heb geprobeerd op internet te zoeken naar vergelijkbaar problemen, maar niet gevonden.
- Alle stuurprogramma's verwijderd voor de realtek driver.
- Op virussen gescand en malware, niets gevonden.
- Snelheid tests die ik gebruik zijn speedtest.net of fast.com

Ik ga morgen weer naar hun toe en wil eens kijken of ik het definitief kan oplossen.
Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben. Het lijkt dus iets met software te zijn naar mijn mening.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True