Mijn monitor is kapot getiktokt :(

Pagina: 1
Acties:

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Ik heb (nouja... had ;( een dual head setup met een G400 en een 17" Iiyama en een 15" ADi microscan monitor... En ik werk dus af en toe met MS DOS software (een muziekprogramma) en dat draait full screen dus. Maar ik switch de laatste tijd nogal vaak om dan ff wat in windows op te zoeken, gewoon ff te chatten terwijl ik een stuk muziek luister, of als ik in een windows muziekprogramma wat doe...
Maar het nare is, die 2e monitor (de 15" dus) gaat elke keer uit als ik naar full screen dos ga (nouja, standby, DPMS, hoe je het noemen wilt...)

Nu zat ik net weer heen en weer te switchen, en dan hoor je elke keer die monitor "tik...tok" doen... en nu kwam er geen beeld meer, maar hij bleef zwart en het powerlampje is ook gewoon uit, niet oranje of groen! :'(
Ik zal maar niet de standaard vraag stellen "Heb ik mijn monitor nu gesloopt?" want dat lijkt me wel duidelijk (TV's konden daar vroeger ook heel slecht tegen, snel aan en uit) maar ik vraag me wel af: Heeft het nog zin om hem te laten repareren (kan dat?) of kan ik beter een nieuwe kopen?

En nee, ik heb ook niks aan "koop gelijk een 19" bladibla monitor" want ik heb niet echt veel geld momenteel, en ruimte wordt ook een probleem met zo'n glazen monster op mijn buro...

Verwijderd

een goede 15" is 2e hands niet zo duur meer

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Theuno

Da Devil Crew

Zekering door getik tokd...
grote kans op, als je een beetje handig bent kan je het zelf ff checken, mits je garantie weg al weg is dus :)

... door ge tik tokd....
tssss, vreemd iets, echt ROFL :) ;)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Hmmm, sja ik denk dat de garantie wel om is, ik heb dat ding al heel lang...
Als het gewoon een zekering is kan ik em wel vervangen, alleen hoe lang duurt het dan voordat de hoogspanning eraf is? Ik heb geen zin om met een punkkapsel rond te moeten lopen ;)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Theuno

Da Devil Crew

uh ja..
je hoeft tog alleen de zekering aan te raken.
Het elektronen kanon moet je zo ie zo vanafblijven.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Hmmm, maar het zou dus alleen een zekering zijn? Ik had vroeger een kleine TV, en die had een rare tik dat ie soms de hele tijd aan/uit/aan/uit ging, en ik heb em toen een keer perongeluk aangelaten toen ik naar school ging, en toen ik thuis kwam was ie dus echt stuk.

Wat gebeurt er eigenlijk als je monitor tik tok zegt? Het leek mij alleen maar een relais :? Of krijgt ie dan ook spanningspieken te verwerken?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
ik heb dezelfde monitor geloof ik, ook een adi 15 " de 3E versie. bij mij tik tokt ie ook zo. ik vroeg zelf ook al af of ie niet stuk zou gaan maar ik zie aan jou dat dat dus wel kan. ik werk ook vaak met dos proggies (qbasic) en ik schakel dan ook zeer vaak. maar ik ga ervoor dat het een zekering is die kapot is

Verwijderd

Trafo aan gort, moet je de trafo vervangen, kosten 100.- ongeveer ( als je het zelf doet :) )

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Hmmmm...
Als er echt iets als een trafo kapot is, dan denk ik er wel twee keer over na voordat ik wat ga vervangen... die trafo's zijn die niet heel erg merkgebonden? En heb je dan ook niet met hoogspanning te maken? :?
Pagina: 1