Toon posts:

Hoe sluit ik mijn Amp/DAC aan op mijn audio interface?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-02 12:21
Hallo,

Ik heb een Topping MX3: https://ae01.alicdn.com/k...oth-Met-Hoofdtelefoon.jpg

Een Audient ID4 (althans, die ga ik aanschaffen): https://ae01.alicdn.com/k...t-Montage-Live-Omroep.jpg

en twee Alesis Monitor One Mk2 passieve speakers: https://whybuynew.2dimg.com/10/1442565980_1978.jpg

Verder heb ik ook nog de HifiMan HE4XX planars.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik de Topping en de Audient aan elkaar aansluiten? Ik wil dit doen zodat ik mijn passieve speakers aan de Audient kan aansluiten. Ik weet alleen niet of dit kan en of dit wel goed is. De hifmans hebben namelijk vrij veel power nodig (vandaar de topping) en sturen ook mijn speakers aan. Als ik de topping aan de audient zou aansluiten zou ik dan niet de power van mijn topping kwijtraken aan de audient? Of werkt dat niet zo? Zou ik dan ook niet alles dubbel aansturen? Ik weet namelijk niet goed hoe dit soort apparatuur met elkaar omgaat als ze aan elkaar aangesloten zijn.

[Voor 13% gewijzigd door John Dude op 22-05-2020 18:10]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:00
Ik snap helemaal niks van je setup. Wat is het doel van die audient id4?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:51
Wat voor bron wil je gebruiken? Als het je PC is heb je aan de Topping genoeg, je sluit je PC aan op de USB poort van de Topping met een geschikte USB kabel (bijvoorbeeld deze uit Pricewatch). Wat is het doel van de audio interface?

[Voor 5% gewijzigd door martyw op 23-05-2020 08:13]

• John Dude
Jag schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:30:
Ik snap helemaal niks van je setup. Wat is het doel van die audient id4?
De audio interface gaat mijn microfoon aansturen. (Waarom heb je anders een audio interface)

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-03 14:05

Grozno

acts without consequence!

We snappen niet waarom de DAC/Amp en audio interface gelinkt moeten worden, noch waarom de speakers dan op de audio interface aangesloten zouden moeten worden.
Mijn indruk daarbij is dat beide ook gewoon niet gaat lukken, zonder tussenkomst van een PC. :P

[Voor 6% gewijzigd door Grozno op 23-05-2020 11:02]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:51
Dan is het het handigst de audio interface met een USB kabel op je computer aan te sluiten, zorg in het OS (Windows, Mac of Linux, wat gebruik je?) dat hij als audio input gebruikt wordt, en de Topping sluit je ook met USB aan op je PC, zet deze als audio output in je OS. De luidsprekers hang je ook aan de Topping

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:00
John Dude schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:44:
[...]

De audio interface gaat mijn microfoon aansturen. (Waarom heb je anders een audio interface)
Ja dude dat zeg je er niet bij :+. Maar dat wil je ook opnemen lijkt me dus dan moet dat signaal je pc in.

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:49
Even mijn aannamens: Je hebt dus twee monitor speakers, een koptelefoon en een microfoon. Je wilt de audio die je maakt direct terug horen op je koptelefoon dan wel je speakers. Zonder vertraging. Omdat de Topping geen audio aansluiting voor jouw microfoon (XLR / TRS) heeft, wil jij de Adient aanschaffen.

Misschien dat ik wat mis, maar heb je de Topping nog wel nodig, want wat ik lees over Adient heeft die een apparte DAC voor de koptelefoon uitgang. En zal dat genoeg zijn.

Als je toch de Topping wil gebruiken, dan zal de koptelefoon uitgang van de Adient naar de Topping AUX sturen. Maar dan heb je waarschijnlijk wel een vertraging, want dan gaat het signaal via DAC(Adient) naar een ADC(Topping) en wordt dat vervolgens weer DAC(Topping) naar je koptelefoon.

Maar dit zeg ik met gelimiteerde kennis (snelle google zoek acties) van de producten. Als je de Adient zeker wilt aanschaffen. Zou ik het eerst zonder de Topping proberen.

• John Dude
Stonehawk schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:49:
Even mijn aannamens: Je hebt dus twee monitor speakers, een koptelefoon en een microfoon. Je wilt de audio die je maakt direct terug horen op je koptelefoon dan wel je speakers. Zonder vertraging. Omdat de Topping geen audio aansluiting voor jouw microfoon (XLR / TRS) heeft, wil jij de Adient aanschaffen.

Misschien dat ik wat mis, maar heb je de Topping nog wel nodig, want wat ik lees over Adient heeft die een apparte DAC voor de koptelefoon uitgang. En zal dat genoeg zijn.

Als je toch de Topping wil gebruiken, dan zal de koptelefoon uitgang van de Adient naar de Topping AUX sturen. Maar dan heb je waarschijnlijk wel een vertraging, want dan gaat het signaal via DAC(Adient) naar een ADC(Topping) en wordt dat vervolgens weer DAC(Topping) naar je koptelefoon.

Maar dit zeg ik met gelimiteerde kennis (snelle google zoek acties) van de producten. Als je de Adient zeker wilt aanschaffen. Zou ik het eerst zonder de Topping proberen.
Het probleem is dat ik mijn passieve speakers niet kwijt kan bij de Audient. Dus ik heb de topping alsnog nodig als amp voor mijn speakers. Wat ik dacht is om een cordial RCA naar jack kabel te gebruiken om mijn topping met mijn audient te verbinden. Dus ik kan helaas de Audient niet alleen gebruiken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee