Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

user profiles disk of redirect folders rds users

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mlg_Vl
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-09-2020
Hi,

ik ben bezig om een nieuwe omgeving op te zetten met een gevirtualiseerde RDS host (VMware, server 2019)

ik heb een aantal (10) remote desktop gebruikers (thin client) en een aantal (4) gebruikers met een laptop (win10)

voor de gebruikers ben ik aan het bekijken wat de beste optie, en snelste gebruikers ervaring is voor de user profiles,
user profile disks, roaming profiles of folder redirect?

voor de laptop gebruikers wil ik hun profiel zowel lokaal op de laptop als op de rds host beschikbaar hebben.

zover ik weet kun je geen gebruikers uitsluiten bij gebruik van UPD?

tips en advies zijn erg welkom!

Gr Michel

...

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:34
Fslogix. Eventueel redirected folders voor je my documents op de laptops

• mlg_Vl
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-09-2020
Endpoint schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:06:
Fslogix. Eventueel redirected folders voor je my documents op de laptops
Ken fslogix niet , nog nooit mee gewerkt, maar wat als de laptop users niet met het netwerk verbonden zijn ? hebben ze dan lokaal(offline) ook nog het profile met fslogix?

• Endpoint
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:34
Nee, maar mijn ervaring is dat als de gebruiker zijn my documents en eventueel favourites laat synchroniseren dit meer als zat is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-06 11:16
voor de laptop gebruikers wil ik hun profiel zowel lokaal op de laptop als op de rds host beschikbaar hebben.
Waarom wil je dit? Dit maakt het meteen een stuk complexer. Mocht het toch een requirement zijn..

Voor de laptops zou ik gaan kijken naar OneDrive Known Folder Move en voor de RDS iets als Fslogix gaan inzetten. Ik zou absoluut niet beginnen aan roaming profiles of sync folders. Er zijn op dit moment veel betere oplossingen op de markt.

• DanielP1
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 31-12-2020
FSLogix! Wat de mensen aanraden hierzo, maakt je leven zoveel makkelijk op gebied van RDS/WVD.

• Xelefim
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:07
Zeker geen profile disks gebruiken

We gebruiken altijd roaming profiles waarbij we per user desktop/my docs door mappen op hun eigen folder ergens op de DC. Het enige nadeel is dat ze soms met een temp profile kampen (wanneer er meerdere ts’en zijn)

Geen ervaring met fslogix. Indien het niet gratis is zou ik zeker eerst kijken waarom je geen redirected folders zou gebruiken

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Laptops zou ik geen roaming profiles maken, gewoon lokale data en een Backup oplossing. Je wilt gewoon geen ellende van data die niet gesynchroniseerd is. Laat ze lekker werken met iets als Onedrive voor Business voor documenten. RDS zou ik ook geen folder redirection gebruiken of roaming profiles, je moet er niet aan denken dat iemand in zijn documenten een iso neer zet van 4 GB en komt klagen dat aanmelden zo traag is.

Werk gewoon lekker met UPD's op je RDS omgeving, limiteer je gelijk de data in de UPD en geen last van latency door kopiëren van data.

Je wil ook geen roaming profiles sharen tussen laptops en rds. Te veel gezeik mee wanneer versies van bijvoorbeeld Office verschillen, bijvoorbeeld op RDS kan je geen Office365 Office installeren (non supported) maar moet je bijvoorbeeld Office 2019 doen, en op de laptop's doe je wel Office365 2019. Krijg je wazige issues door met roaming profiles.

Folder redirection, oude technologie, afblijven. Sommige software gaat er tegenwoordig van over zijn nek en terugbouwen is een crime, moet je soms zelfs gewoon hele user profiel overal weg gooien.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jimbo123
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 14:27
Wim-Bart schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:12:
bijvoorbeeld op RDS kan je geen Office365 Office installeren (non supported) maar moet je bijvoorbeeld Office 2019 doen, en op de laptop's doe je wel Office365 2019.
Dat klopt niet. Je kunt gewoon office 365 proplus of e3 en hoger gebruiken op een rds server met shared computer activation en installatie via de odt met een xml file. Helemaal prima supported.

Verder eens dat UPD the way to go is, zeker als je meerdere sessiehosts hebt

[Voor 7% gewijzigd door jimbo123 op 29-08-2020 14:57]

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

jimbo123 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Dat klopt niet. Je kunt gewoon office 365 proplus of e3 en hoger gebruiken op een rds server met shared computer activation en installatie via de odt met een xml file. Helemaal prima supported.

Verder eens dat UPD the way to go is, zeker als je meerdere sessiehosts hebt
Het is echter niet toegestaan om de Office 365 Shared Computer Activation te gebruiken op (virtuele) machines (Zoals bijv. Remote Desktop farms) die draaien op shared hardware.
Er zijn twee scenario’s waarmee je SCA wel op shared hardware kunt leveren. Het eerste scenario is door VM’s op Azure af te nemen waarop je Remote Desktop Services configureert.
Het tweede scenario is dat de partner een SCA contract addendum afneemt. Hiervoor moet je wel in aanmerking komen voor het Cloud Solution Provider Programma (CSP) Tier 1 (Direct) programma. Pas daarna kan er een SCA addendum wordt getekend. Voor informatie: http://www.office.com/sca

Het kan dus wel, maar niet altijd toegestaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jimbo123
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 14:27
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:44:
[...]

Het is echter niet toegestaan om de Office 365 Shared Computer Activation te gebruiken op (virtuele) machines (Zoals bijv. Remote Desktop farms) die draaien op shared hardware.
Er zijn twee scenario’s waarmee je SCA wel op shared hardware kunt leveren. Het eerste scenario is door VM’s op Azure af te nemen waarop je Remote Desktop Services configureert.
Het tweede scenario is dat de partner een SCA contract addendum afneemt. Hiervoor moet je wel in aanmerking komen voor het Cloud Solution Provider Programma (CSP) Tier 1 (Direct) programma. Pas daarna kan er een SCA addendum wordt getekend. Voor informatie: http://www.office.com/sca

Het kan dus wel, maar niet altijd toegestaan.
Maar wie had het over shared hardware? In dat geval ga je naar SPLA licenties. Ik had het gewoon over on-prem hardware bij een eindklant, dan kan o365 prima. Ook virtueel en ook in een cluster. Zolang het maar niet in een hosted omgeving draait.

[Voor 4% gewijzigd door jimbo123 op 29-08-2020 21:49]

• Xelefim
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:07
Wim-Bart schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:12:
Laptops zou ik geen roaming profiles maken, gewoon lokale data en een Backup oplossing. Je wilt gewoon geen ellende van data die niet gesynchroniseerd is. Laat ze lekker werken met iets als Onedrive voor Business voor documenten. RDS zou ik ook geen folder redirection gebruiken of roaming profiles, je moet er niet aan denken dat iemand in zijn documenten een iso neer zet van 4 GB en komt klagen dat aanmelden zo traag is.

Werk gewoon lekker met UPD's op je RDS omgeving, limiteer je gelijk de data in de UPD en geen last van latency door kopiëren van data.

Je wil ook geen roaming profiles sharen tussen laptops en rds. Te veel gezeik mee wanneer versies van bijvoorbeeld Office verschillen, bijvoorbeeld op RDS kan je geen Office365 Office installeren (non supported) maar moet je bijvoorbeeld Office 2019 doen, en op de laptop's doe je wel Office365 2019. Krijg je wazige issues door met roaming profiles.

Folder redirection, oude technologie, afblijven. Sommige software gaat er tegenwoordig van over zijn nek en terugbouwen is een crime, moet je soms zelfs gewoon hele user profiel overal weg gooien.
RDS en Office 365 in dezelfde zin?? Hmmmm ik krijg al nachtmerries als ik moet nadenken over de onedrive files en de sync ervan.

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xelefim schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 01:18:
Hmmmm ik krijg al nachtmerries als ik moet nadenken over de onedrive files en de sync ervan.
Werkt prima. 800+ user sessions hier, met FSlogix & onedrive non-pinned. *O*

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True