Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Er is iets vreemds aan de hand met mijn processor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hazzmat
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-07-2020
Hallo allemaal. Ik heb laatst een nieuwe pc gebouwd. Deze werkt tot zover goed, maar er lijkt iets niet te kloppen. Ik wilde de cpu temperatuur checken via Ryzen Master en merkte dat de EDC vaak op 90-99% stond. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met hoeveel vermogen het moederbord kan leveren aan de cpu. Zelfs op idle gewoon loopt het percentage op tot 99%. Is dit normaal? Ik maak me hier wel een beetje zorgen over, omdat het lijkt alsof mijn moederbord de cpu niet aankan.

Temperatuur is ook een beetje aan de hoge kant icm met de cooler vind ik. Deze is rond de 37 graden op idle hij zou minstens 10 graden koeler moeten zijn.

Build:
- ASUS Tuf B450 Pro Gaming
- Ryzen 5 2600
- MSI R9 380
- Samsung Evo 860 500gb
- Scythe Kotetsu Mark ii
- WD Blue 3,5 1gb
- Fractal Design ION+ 560W Platinum
- Fractal Design Define C
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 2x8GB
Gebruikte software Windows 10 en Ryzen Master

Ik weet niet wat de oorzaak hiervan is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Damic

Afwezig soms

Kwam dit tegen: https://community.amd.com/thread/230768 maar zoals je zelf al opmerkt is dit het vermogen dat de cpu nog kan gebruiken.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True