Ik heb inmiddels al wat ervaring met het installeren van PV op pannendaken. Graag jullie hulp voor het volgende dak:
Panelen: 18*320Wp zoals in de SunnyDesign
Omvormer: Growatt 4200 (of vergelijkbare) omvormer (monitoring naar Domotica is fijn, niet verplicht). Afzekeren op 20A.
Bevestiging: Flatfix Fusion Oost/West. Is dit op 20 graden?
We hebben een offerte binnen van VEH met 12x280Wp inclusief installatie voor 3850 inclusief de BTW. Dat vind ik te veel voor een laag piekvermogen. Ik kan meer panelen kwijt op O/W.
De hoofdaansluiting is 1x35A en de DC-kabels moeten langs de gevel naar beneden.
Als je voor twee MPPT's gaat; mogen er dan twee DC-kabels van de zelfde polariteit door de zelfde buis? Anders zouden er 4 buizen naar beneden moeten langs de gevel.
De panelen komen (wegens het platte dak) niet in het zicht, dus het mogen goedkope panelen zijn. Wat vinden jullie van dit plan?
Het liefste wil ik een zo hoog mogelijk eigen verbruik van de verse, groene energie. Is een hoek van 20 graden dan voldoende, of moet het dan meer richting 25-30 graden i.v.m. een lagere zon in de winter?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Panelen: 18*320Wp zoals in de SunnyDesign
Omvormer: Growatt 4200 (of vergelijkbare) omvormer (monitoring naar Domotica is fijn, niet verplicht). Afzekeren op 20A.
Bevestiging: Flatfix Fusion Oost/West. Is dit op 20 graden?
We hebben een offerte binnen van VEH met 12x280Wp inclusief installatie voor 3850 inclusief de BTW. Dat vind ik te veel voor een laag piekvermogen. Ik kan meer panelen kwijt op O/W.
De hoofdaansluiting is 1x35A en de DC-kabels moeten langs de gevel naar beneden.
Als je voor twee MPPT's gaat; mogen er dan twee DC-kabels van de zelfde polariteit door de zelfde buis? Anders zouden er 4 buizen naar beneden moeten langs de gevel.
De panelen komen (wegens het platte dak) niet in het zicht, dus het mogen goedkope panelen zijn. Wat vinden jullie van dit plan?
Het liefste wil ik een zo hoog mogelijk eigen verbruik van de verse, groene energie. Is een hoek van 20 graden dan voldoende, of moet het dan meer richting 25-30 graden i.v.m. een lagere zon in de winter?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
/f/image/CrOyvjF8CB7f4CiQUoJS0H8F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nUz84TwzjWCWdnEp9dncN1Jf.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K5Nq71h9dtfeidOmyiWxw2f.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i4TsogHcQX8v6RUUyqbZerWl.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/h3JBpSN5zoJcX1jAoDe7RN3M.jpg?f=fotoalbum_medium)