IP camera met POE->Powerline setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Hoi,

Ik ben mij aan het orienteren op een oplossing om IP camera's buiten aan te sluiten via POE en dan middels een powerline met poe injector aan te sluiten op mijn router.

Ik wil voor en achter het huis een ip camera die ik met het Surveillance Station van Synology wil beheren. Ik gebruik al naar tevredheid een Synology, dus dat is non-negotiable ;-)

Mijn vraag gaat over het aansluiten van de camera's. Er zijn twee situaties:

Voor het huis wil ik de camera op een plek monteren waar ik aan de binnenkant van de muur een lamp heb hangen. Met mijn simpele geest denk ik dan: "Gaatje door de muur boren op de plek van de lamp, nieuwbouwhuis, dikke muur, maar moet te doen zijn. CAT6e kabeltje erdoor, via de electriciteits buizen naar de meterkast. (ca 7 meter) en aansluiten op een switch."
Nu begrijp ik dat het niet geadviseerd wordt om UTP kabels langs electriciteits draden te leggen. Ik hoor hier graag ervaringen over, ik heb nl niet een echt goed alternatief voor ogen waarbij ik de kabels goed kan wegwerken. Het is een erg goed geisoleerd huis waar buiten practisch geen wifi meer is.

Achter het huis heb ik een goede locatie waar ik makkelijker een UTP kabel langs al bestaande kabels naar buiten kan krijgen. Nu wil ik op de plek waar de kabel binnenkomt die aansluiten op een Powerline met POE injector. En natuurlijk bijbehorende plus in de meterkast. Ook hier graag advies over. Is dit verstandig? Stabiel?
Ping tijden e.d. zijn voor de surveillance niet belangrijk, een goed stabiele verbinding juist weer wel, lijkt mij.

Alvast dank.