Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TP-link Deco vs acces points

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-06 11:04
Hallo,

In mijn huidige netwerk heb ik mijn Ziggo modem (Cisco EPC3925) gebridged.
Daarachter hangt en TP link WN1043ND router.
Hierop heb ik redelijk wat instelling voor port forwards, fixed IP's, wifi en een guest wifi netwerk staan.
Echter het wifi van deze router is niet heel stabiel.

Graag zou ik dan ook een los wifi netwerk maken.
Momenteel zie ik dat de DECO oplossing erg populair is maar voor zover ik het goed begrijp is 1 van de DECO stations ook gelijk je router.

De vraag is dan dus ook
Kan ik nu beter losse access points nemen (bijv EAP225) i.c.m. met mijn huidige router of kan ik beter voor de DECO oplossing gaan en mijn "oude" router weg doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Cpri schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:17:
Hallo,

In mijn huidige netwerk heb ik mijn Ziggo modem (Cisco EPC3925) gebridged.
Daarachter hangt en TP link WN1043ND router.
Hierop heb ik redelijk wat instelling voor port forwards, fixed IP's, wifi en een guest wifi netwerk staan.
Echter het wifi van deze router is niet heel stabiel.

Graag zou ik dan ook een los wifi netwerk maken.
Momenteel zie ik dat de DECO oplossing erg populair is maar voor zover ik het goed begrijp is 1 van de DECO stations ook gelijk je router.

De vraag is dan dus ook
Kan ik nu beter losse access points nemen (bijv EAP225) i.c.m. met mijn huidige router of kan ik beter voor de DECO oplossing gaan en mijn "oude" router weg doen.
De deco's kan je gewoon allemaal instellen als AP. Er hoeft er niet perse 1 als router te draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om alles bedraad aan te sluiten? Dan zou ik voor de accesspoints gaan en niet perse een mesh oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cpri
Ik heb op de begane grond en op de 1ste verdieping een bedraade aansluiting.
Op zolder heb ik geen bedraade aansluiting.
Uit eerdere discussie kwam niet heel duidelijk naar voren dat de DECO oplossing enkel als AP aan te sluiten was.
Hiermee wordt het verschil tussen DECO en AP wel een stuk kleiner.
Van wat ik lees zie je toch dat TP link meer naar de DECO oplossingen gaat (laatste AP is van 2018 als ik het wel heb)

• Cubix
  • Niet online
AP’s zoals de EAP225 hebben een draadje nodig. Dus een oplossing zoals Deco biedt Is beter voor je.

• Cpri
Neig nu iid toch naar de DECO's
Kwam het volgende artikel tegen wat voor een groot deel doet wat ik wil
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Echter het liefst zou ik het zo willen dat AP1 en AP2 bedraad zijn aangesloten en AP3 dan via Wifi als en soort repeater

Weten jullie of dit ook mogelijk is?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True