Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel - twee lijsten naar 1 lijst met prioriteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hestervdg
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 26-05 13:28
Mijn vraag

Goedemiddag, in Excel heb ik in kolom A een lijst met mailadressen van collega's. In kolom B heb ik een lijst met secundaire mailadressen van collega's. In kolom C wil ik een derde lijst met mailadressen, namelijk een lijst met mailadressen van kolom A, tenzij kolom B is ingevuld, dan moet het mailadres uit kolom B daar staan.

Voorbeeld gewenste uitkomst:

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Samenvoegen lukt uiteraard, maar ik weet niet hoe ik prioriteit kan geven aan kolom B tov kolom A. Ik heb uiteraard op internet gezocht maar krijg niet de juiste zoekresultaten.

Hopelijk is er iemand die me hierbij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-11 16:52

c0burn

Feed your head

Een simpele ALS formule kan al volstaan. ALS B niet leeg is, neem waarde uit B, anders A.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:25
Kan ook zonder formules.
Filters activeren.
In kolom B selecteren op niet lege waarden en kopiëren naar C
Filter uit Kolom B en in C filteren op lege cellen.
Vervolgens waarden kolom A naar C kopiëren.

De vraag is meer hoe vaak wijzigt de data van de emailadressen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True