Hi all! mijn pa is op zoek naar een nieuwe laptop met budget van +/- 500 euro. Ik heb hem eigenlijk afgeraden om voor zo een bedrag een laptop te kopen omdat ik bij zijn vorige laptops vaak na 2/3 jaar merkte dat deze niet meer vooruit te branden zijn. Hij heeft nog een beeldscherm etc van een vorige pc dus leek mij goed om daar eens naar te kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil een compacte pc (ter grootte van een subwoofer) zodat hij deze tussen vakantiewoning en huis kan vervoeren (zonder scherm etc). Op vakantieadres zal er enkel netflix op gekeken worden (ja MEGA overkill I know..) Thuis met name browsen en het bewerken van foto's (in een simpel programma).
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 500 euro. Maar volgens mij kan het voor minder. Tevens willen we windows 10 licentie erbij hebben. Ik zag op verschillende sites dat je enkel een licentie kunt kopen voor 20 euro (en dus zelf win 10 even download via Microsoft en een bootable USB maakt?) hebben jullie daar ervaring mee?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm. Verder niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel. Maar wellicht een AMD een betere optie?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en compact en vooral snelheid binnen windows (middels SSD etc). PC moet ongeveer 5 jaar bovenstaande taken uit kunnen voeren
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
graag jullie advies of bovenstande setup een beetje goed is voor het budget (of kan het stukken goedkoper/beter?) Zelf heb ik ervaring met pc's bouwen maar ik bouw eens in de 5 jaar een pc van pakweg 1700-2200 euro.. dat is een stuk simpeler. Ik ben met name benieuwd wat zo een integrated videokaart doet en of dat voldoende is. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of dit een betere keuze is dan bijv een laptop (los van het feit dat een laptop makkelijker meenemen is etc). Ik denk zelf dat je voor bovenstaand bedrag geen laptop kunt vinden met soortgelijke hardware
Alvast dank!
Edit: ik zie dat Wifi hier nu niet op zit, zeker op vakantieadres wel benodigd.. wat is handig? aparte kaart of USB stick? zijn er moederborden met Wifi build in?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil een compacte pc (ter grootte van een subwoofer) zodat hij deze tussen vakantiewoning en huis kan vervoeren (zonder scherm etc). Op vakantieadres zal er enkel netflix op gekeken worden (ja MEGA overkill I know..) Thuis met name browsen en het bewerken van foto's (in een simpel programma).
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 500 euro. Maar volgens mij kan het voor minder. Tevens willen we windows 10 licentie erbij hebben. Ik zag op verschillende sites dat je enkel een licentie kunt kopen voor 20 euro (en dus zelf win 10 even download via Microsoft en een bootable USB maakt?) hebben jullie daar ervaring mee?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm. Verder niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 193,45 | € 193,45 |
1 | Moederborden | Asus Prime H310I-Plus R2.0 | € 77,18 | € 77,18 |
1 | Behuizingen | Sharkoon Shark Zone C10 | € 38,04 | € 38,04 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MasterWatt Lite 500W | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 50,74 | € 50,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 479,30 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel. Maar wellicht een AMD een betere optie?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en compact en vooral snelheid binnen windows (middels SSD etc). PC moet ongeveer 5 jaar bovenstaande taken uit kunnen voeren
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
graag jullie advies of bovenstande setup een beetje goed is voor het budget (of kan het stukken goedkoper/beter?) Zelf heb ik ervaring met pc's bouwen maar ik bouw eens in de 5 jaar een pc van pakweg 1700-2200 euro.. dat is een stuk simpeler. Ik ben met name benieuwd wat zo een integrated videokaart doet en of dat voldoende is. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of dit een betere keuze is dan bijv een laptop (los van het feit dat een laptop makkelijker meenemen is etc). Ik denk zelf dat je voor bovenstaand bedrag geen laptop kunt vinden met soortgelijke hardware
Edit: ik zie dat Wifi hier nu niet op zit, zeker op vakantieadres wel benodigd.. wat is handig? aparte kaart of USB stick? zijn er moederborden met Wifi build in?
[ Voor 4% gewijzigd door ls789 op 22-05-2020 15:58 ]