Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mechanische ventilatie met Sonof 4ch, kan dit idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 15:38
Ik zou graag mijn mechanische ventilatie zelf kunnen bedienen met mijn eigen software. De unit is nu aangesloten met een perilex stekker met een schakelaar in de keuken met 3 standen: zacht, normaal en hard. Ik zou hier graag ook "uit" aan willen toevoegen.

Misschien dat ik te simpel gedacht heb, mijn plan is:
- Koop een Sonoff 4ch
- Koop een perilex aansluiting
- Sluit de sonoff aan op een gewoon stopcontact voor 3 schakelaars
- Sluit de sonoff aan op de perilex aansluitingen L1, L2 en L3

Via mijn eigen software kan ik dan inregelen wanneer welke stand gekozen kan worden. Op deze manier hoef ik niks te doen aan de mechanische ventilatie unit zelf en blijven de aansluiting in de keuken en de perilex wandcontact onaangetast.

Kloppen mijn aannames? Of zit er nog iets speciaals in de perilex aansluiting zelf? Zie ik nog iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-06 12:46
perilex heeft 5 aansluitingen. 3 fases , 1 aarde en een nul. De aarde en nul worden zoiezo gebruikt. fase 1 is bv zacht. fase 2 is bv normaal en fase 3 is hard. in principe kan er niets fout gaan omdat je op dezelfde fase werkt. de nul moet je doorverbonden laten en met de fases kan je aan de gang op je sonoff. Zet deze wel potentiaal vrij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:47

T-Infinity

Heen en weer....

Sonoff 4CH wordt hier inderdaad veel voor gebruikt. Zelf gebruik ik hem ook voor mijn WTW ventilatie unit. Werkt al jaren prima :-)

Ik geloof dat ik alleen de L1, L2 en L3 laat schakelen. alle 3 uit = uit

[Voor 4% gewijzigd door T-Infinity op 22-05-2020 17:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-06 11:12
vincedd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:54:
perilex heeft 5 aansluitingen. 3 fases , 1 aarde en een nul. De aarde en nul worden zoiezo gebruikt. fase 1 is bv zacht. fase 2 is bv normaal en fase 3 is hard. in principe kan er niets fout gaan omdat je op dezelfde fase werkt. de nul moet je doorverbonden laten en met de fases kan je aan de gang op je sonoff. Zet deze wel potentiaal vrij.
ben dit ook van plan, wat bedoel je met potentiaal vrij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:59
Max Hunt schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:48:
Ik zou graag mijn mechanische ventilatie zelf kunnen bedienen met mijn eigen software. De unit is nu aangesloten met een perilex stekker met een schakelaar in de keuken met 3 standen: zacht, normaal en hard. Ik zou hier graag ook "uit" aan willen toevoegen.

Misschien dat ik te simpel gedacht heb, mijn plan is:
- Koop een Sonoff 4ch
- Koop een perilex aansluiting
- Sluit de sonoff aan op een gewoon stopcontact voor 3 schakelaars
- Sluit de sonoff aan op de perilex aansluitingen L1, L2 en L3

Via mijn eigen software kan ik dan inregelen wanneer welke stand gekozen kan worden. Op deze manier hoef ik niks te doen aan de mechanische ventilatie unit zelf en blijven de aansluiting in de keuken en de perilex wandcontact onaangetast.

Kloppen mijn aannames? Of zit er nog iets speciaals in de perilex aansluiting zelf? Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Mechanische ventilatie wil je niet uit hebben. Deze moet altijd aan zijn, dus laag, midden en hoog.
De vorige bewoners an mijn huidige woning hadden dat ook en daardoor is deze kapot gegaan omdat er te veel vuil in is/was gekomen. Daarnaast wil je altijd ventilatie in huis hebben.

*updated* Koop hier mijn P1 reader :) of bezoek mijn website zuidwijk.com

• DaveRuijter
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-06 16:15
In mijn vorige huis had ik een Sonoff 1 én een so of dual geplaatst om zodoende laag/midden/hoog alle drie te kunnen regelen.
Gewoon beginnen 👍🏻

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-06 12:46
Rubke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:06:
[...]

ben dit ook van plan, wat bedoel je met potentiaal vrij?
https://www.circuitsonline.net/forum/view/72522
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True